Οι Ιταλία και Γερμανία φέρονται, σύμφωνα με πηγές στην ΕΕ, να αντιτίθενται στις αλλαγές που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εγκρίσεις τύπου των νέων οχημάτων, και οι οποίες θα τής εξασφαλίσουν τη δικαιοδοσία να ελέγχει τις εκάστοτε κρατικές αρχές των κρατών μελών που είναι υπεύθυνες για τις συγκεκριμένες διαδικασίες, αλλά και να επιβάλλει πρόστιμα απευθείας στις «παραβατικές» αυτοκινητοβιομηχανίες

Σύμφωνα με ευρωπαϊκά έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας,
το νέο αυστηρότερο πλαίσιο που προωθείται, προβλέπει ότι η Κομισιόν θα αποκτήσει τη δικαιοδοσία απευθείας τακτικών ελέγχων των εκάστοτε εθνικών αρχών εγκρίσεων τύπου για νέα οχήματα.

«Στόχος μας είναι η περισσότερη αξιοπιστία και ανεξαρτησία στους ελέγχους καθώς και περισσότεροι έλεγχοι σε ήδη κυκλοφορούντα ή μη οχήματα υπό την εποπτεία της Ε.Ε.» δήλωσε χαρακτηριστικά η αρμόδια επίτροπος, για θέματα εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας και επιχειρηματικότητας για το νέο πλαίσιο που προωθείται.

Αυτό σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, προβλέπει δύο ημέρες ελέγχων υπό την εποπτεία της Ε.Ε. κάθε πέντε χρόνια καθώς και κρατικούς ελέγχους για κάθε 40.000 οχήματα που ταξινομούνται, ενώ στο 20% εξ αυτών θα πρέπει να διενεργούνται έλεγχοι για τις εκπομπές ρύπων, ιδέες στις οποίες φέρονται να συγκλίνουν τόσο τα θεσμικά όργανα της ΕΕ όσο και η πλειονότητα των κρατών μελών.

Εξαίρεση αποτελεί η Γερμανία η οποία φέρεται να αντιτίθεται στο ενδεχόμενο ελέγχου από όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υποστηρίζοντας ότι «οποιοσδήποτε επιπλέον έλεγχος χωρίς να είναι απαραιτήτως επωφελής και εποικοδομητικός θα σημάνει και περισσότερη γραφειοκρατία».

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες αντίστοιχες θέσεις έχουν διατυπώσει ακόμα επτά κράτη μέλη μεταξύ των οποίων και η Ιταλία.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για ελέγχους ανά 40.000 νέα οχήματα υπολείπονται του αριθμού, που είχε ζητηθεί από το Ευρωκοινοβούλιο αλλά και όσων πραγματοποιούνται στην αντίπερα όχθη ου Ατλαντικού.

auto.in.gr