Με φόντο τις αναταράξεις που δημιούργησε το dieselgate στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της γερμανικής κυβέρνησης συναντήθηκαν τις αρχές του περασμένου Αυγούστου, προκειμένου οι πρώτοι να αποσπάσουν δεσμεύσεις από τους δεύτερους για την μείωση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων που εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες.

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα προέβαιναν σε αναβαθμίσεις λογισμικού σε πετρελαιοκίνητα οχήματα με κινητήρες προδιαγραφών Euro5 και Euro6 προκειμένου να περιορίσουν κατά 25% τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου των στόλων τους.

Ωστόσο, πλέον φαίνεται να έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμα «πονοκέφαλο» σε σχέση με το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων καθώς το γερμανικό υπουργείο μεταφορών φέρεται να αναφέρει σε σχετικό έγγραφο του ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν εκλύουν στην πραγματικότητα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινοκίνητα, ανατρέποντας ένα πάγιο επιχείρημα της αυτοκινητοβιομηχανίας που επιθυμεί να διατηρήσει το status quo των πετρελαιοκινητήρων της και να μην υπάρξει μια νέα σύντομη αυστηροποίηση του σχετικού πλαισίου για τους συγκεκριμένους κινητήρες.

«Είναι μύθος ότι οι diesel κινητήρες είναι καλύτεροι για το περιβάλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Stephan Kuehn, αρμόδιος για θέματα μετακινήσεων στο αντιπολιτευόμενο κόμμα των Πρασίνων το οποίο και ανακίνησε το ζήτημα, αναζητώντας μια επίσημη απάντηση από το γερμανικό υπουργείο μεταφορών.

Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες πηγές ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2016 διαμορφώνεται σε 128 γρ./χλμ. ενώ αυτές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε 129 γρ./χλμ.

Παράλληλα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται, η συγκεκριμένη διαφορά ανάμεσα σε πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα δεν έχει αλλάξει τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Stephan Kuehn αυτή η τόσο μικρή διαφορά οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι «τα θεωρητικά οφέλη που θα μπορούσαν να προκύψουν σε περιβαλλοντικούς όρους, από τους diesel κινητήρες σε επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αντισταθμίζονται από το γεγονός ότι συνήθως οι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούνται σε βαρύτερα και υψηλότερων επιδόσεων αυτοκίνητα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία αντιστοιχούν σε 41,3% των συνολικών πωλήσεων για το α΄εξάμηνο του 2017.

Επίσης σύμφωνα με εκτιμήσεις διαφόρων περιβαλλοντικών οργανώσεων, στη Γερμανία, φέτος ενδέχεται να σημειωθεί η πρώτη αύξηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου καινούριων αυτοκινήτων από το 1990.

auto.in.gr