Το γερμανικό υπουργείο μεταφορών απηύθυνε επίσημο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ιταλικές αρχές ζητώντας τον έλεγχο του τετρακύλινδρου diesel 2,0 λίτρων του ομίλου FCA καθώς σύμφωνα με την αντίστοιχη επιστολή που δημοσιοποιεί το πρακτορείο Reuters, ο συγκεκριμένος κινητήρας σύμφωνα με δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν ενδέχεται να διαθέτει «παράνομη συσκευή η οποία απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ρύπων».

Αναλυτικότερα, το ζήτημα ανέκυψε όταν οι γερμανικές αρχές στο πλαίσιο των αυστηρότερων ελέγχων που πυροδοτήθηκαν από το «Dieselgate», έφεραν στο μικροσκόπιο τους τον πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων ο οποίος εξοπλίζει αρκετά προϊόντα του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles μεταξύ των οποίων το Fiat 500X.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες για τις αιτιάσεις των γερμανικών αρχών, στους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν από τις τελευταίες, εντοπίστηκε ότι το σύστημα ελέγχου καυσαερίων απενεργοποιείται μετά την πάροδο 22 λεπτών. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γνωστοποιηθεί αυτό χαρακτηρίστηκε «ύποπτο» από τις γερμανικές αρχές καθώς η συνήθης διάρκεια των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων περιορίζεται σε 22 λεπτά.

Σύμφωνα επίσης με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, οι ιταλικές αρχές οι οποίες επίσης ήλεγξαν το συγκεκριμένο κινητήρα χωρίς ωστόσο να εντοπίσουν οτιδήποτε το επιλήψιμο.

Οι γερμανικές αρχές φέρονται από την πλευρά τους να προσπάθησαν να γνωστοποιήσουν το πρόβλημα απευθείας στις ιταλικές αρχές, νωρίτερα μέσα στη χρονιά, ωστόσο όπως όλα δείχνουν οι μεταξύ τους συζητήσεις δεν ευοδώθηκαν και πλέον η Γερμανία ζητά την μεσολάβηση της Κομισιόν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αιτιάσεις του γερμανικού υπουργείου μεταφορών δεν είναι οι πρώτες που αφορούν το συγκεκριμένο κινητήρα των Fiat-Chrysler καθώς στο πρόσφατο παρελθόν, μια ανεξάρτητη εταιρεία μετρήσεων εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, η Emission Analytics διεξήγαγε μετρήσεις σύμφωνα με τις οποίες το Fiat 500X εξέπεμπε δωδεκαπλάσια επίπεδα οξειδίων του αζώτου στο δρόμο σε σχέση με το ανώτατο επιτρεπτό όριο.

Όποια και να είναι η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το ζήτημα είναι ότι με δεδομένο ότι ζήτημα λαμβάνει διαστάσεις, το επικρατέστερο σενάριο σύμφωνα με τους αναλυτές είναι ότι το επόμενο βήμα είναι η εμπλοκή της KBA, της γερμανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας ελέγχου μεταφορών η οποία, θα εξαναγκάσει τον όμιλο Fiat-Chrysler σε εξεύρεση λύσης και την ανάκληση των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων για την εφαρμογή της στη Γερμανία.

auto.in.gr