O επικεφαλής της γερμανικής φίρμας, Karl-Thomas Neumann χαρακτήρισε ως «παραπλανητικές υπεραπλουστεύσεις» τους ισχυρισμούς γερμανικών μέσω ενημέρωσης και περιβαλλοντικής οργάνωσης ότι η Opel χρησιμοποιεί λογισμικό που σε ορισμένες συνθήκες ενδέχεται να παραβιάζει τους υφιστάμενους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων στους diesel κινητήρες.

Η κοινή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το γερμανικό περιοδικό Spiegel σε συνεργασία με το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ARD, Monitor, και της ΜΚΟ για το περιβάλλον και την προστασία του καταναλωτή Deutsche Umwelthilfe, οδήγησε σε «λανθασμένα ευρήματα» σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του Karl-Thomas Neumman o οποίος τόνισε ότι «Εμείς στην Opel δεν έχουμε κανενός είδους παράνομο λογισμικό».

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των Spiegel και ARD η Opel χρησιμοποιεί λογισμικό το οποίο παρεμβαίνει στο σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων υπό ορισμένες συνθήκες όπως η οδήγηση σε ταχύτητες άνω των 145 χλμ./ώρα και όταν οι στροφές του κινητήρα υπερβαίνουν τις 2.400 ανά λεπτό και το οποίο σύμφωνα με τα ευρήματα των γερμανικών media αφορά τα Zafira και Insinia.

Σχολιάζοντας τον παραπάνω ισχυρισμό ο επικεφαλής της Opel ανέφερε ότι πρόκειται για «παραπλανητικές υπεραπλουστεύσεις των πολύπλοκων συστημάτων ελέγχου εκπομπών ρύπων ενός σύγχρονου diesel κινητήρα» τονίζοντας ότι «οι κινητήρες μας είναι σε πλήρη συμφωνία με τους υφιστάμενους κανονισμούς και προσδοκούμε ότι θα συμμεριστούν την άποψη αυτή και οι αρμόδιες αρχές».

Σημειώνεται ότι η Opel έχει παράσχει από τον Οκτώβριο του 2015 τις πλήρεις προδιαγραφές για τα λογισμικά που χρησιμοποιεί στους κινητήρες της και τα συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων στις αρμόδιες γερμανικές αρχές.

«Έχουμε συνεργαστεί με πλήρη διαφάνεια με τις αρχές στη Γερμανία και στην Ευρώπη και θα συνεχίσουμε να το πράττουμε» προσθέτει ο επικεφαλής της Opel στην ανακοίνωσή του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Opel, συμφώνησαν με το γερμανικό υπουργείο μεταφορών να προχωρήσουν σε εθελοντική αναβάθμιση 630.000 αυτοκινήτων στην Ευρώπη προκειμένου να τροποποιήσουν παραμέτρους σχετικές με τη θερμοκρασία στα συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων και οι οποίες βρίσκονταν στις παρυφές της νομιμότητας. Όπως ωστόσο είχε επισημάνει τότε ο υπουργός μεταφορών στη Γερμανία Alexander Dobrindt, στους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν δεν εντοπίστηκε κανένα ύποπτο λογισμικό παραποίησης εκπομπών ρύπων.

auto.in.gr