Πληθωρικός από κάθε άποψη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP όπου συμμετείχαν συνολικά εννέα μοντέλα (Volvo XC90, Audi Q7, VW Touran, Ford Galaxy και S-Max, Toyota Avensis, Renault Kadjar, Mazda CX-3 και Mitsubishi L200) αποσπώντας τα επτά πρώτα την κορυφαία διάκριση των πέντε αστεριών και τα δύο τελευταία (Mazda CX-3 και Mitsubishi L200) να χάνουν ένα αστέρι λόγω της απουσίας συστήματος αυτόνομης πέδησης από το βασικό εξοπλισμό τους στο πλαίσιο των αυστηρότερων κριτηρίων της ανεξάρτητης αρχής δοκιμών πρόσκρουσης.

Στη σχετική ανακοίνωση του EuroNCAP ειδική μνεία γίνεται στο Volvo XC90 που κέρδισε τις εντυπώσεις επιτυγχάνοντας την απόλυτη βαθμολογία του 100% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που συμβάλλουν στην αποτροπή συγκρούσεων, για πρώτη φορά στα χρονικά από την εφαρμογή των αυστηρότερων κριτηρίων που έχουν τεθεί από την ανεξάρτητη αρχή δοκιμών πρόσκρουσης.

Αναλυτικά σε ό,τι αφορά τη βαθμολογία του, το premium σουηδικό SUV απέσπασε 97% στην κατηγορία προστασίας οδηγού και επιβατών, 87% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 72% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα με πεζό και «άριστα» στην κατηγορία αξιολόγησης περιφερειακών συστημάτων χάρη στην αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτόνομης πέδησης το οποίο ανήκει στο βασικό του εξοπλισμό και σύμφωνα με τον EuroNCAP «κατάφερε να αποτρέψει τις συγκρούσεις σε όλες τις ταχύτητες και περιστάσεις στις οποίες δοκιμάστηκε».

Υψηλές επιδόσεις και πέντε, επίσης, αστέρια απέσπασε και το Audi Q7 το οποίο αξιολογήθηκε με 94% για την προστασία που προσφέρει στους ενηλίκους επιβαίνοντες, με 88% για την παρεχόμενη ασφάλεια στα παιδιά, με 70% για την προστασία που παρέχει σε ενδεχόμενο ατύχημα με πεζό και με 76% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Πεντάστερη ήταν και η απόδοση ασφαλείας του Toyota Avensis το οποίο απέσπασε 93% στην δοκιμασία για την παρεχόμενη προστασία σε οδηγό και επιβαίνοντες, 85% στην κατηγορία για την προστασία παιδιών, 78% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 81% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Την κορυφαία διάκριση της ανεξάρτητης αρχής δοκιμών πρόσκρουσης απέσπασαν και οι δύο MPV συμμετοχές της Ford, Galaxy και S-Max. Aναλυτικά, τα δύο MPV της «μπλε οβάλ» φίρμας, τα οποία μοιράζονται κοινή βαθμολογία, αξιολογήθηκαν με 87% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, με 87% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 79% στην κατηγορία που αφορά την προστασία πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και με 71% στην κατηγορία βαθμολόγησης της αποτελεσματικότητας των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας του αυτοκινήτου.

Πέντε αστέρια απέσπασε και το MPV των Γερμανών, VW Touran το οποίο αξιολογήθηκε με 88% για την προστασία που παρέχει στους επιβαίνοντες, με 89% για την προστασία των μικρότερων επιβαινόντων, με 71% για την προστασία σε πεζό σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και με 76% σε ό,τι αφορά την κατηγορία αξιολόγησης περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Πεντάστερη παρουσία είχε και το Renault Kadjar στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP καθώς το γαλλικό SUV βαθμολογήθηκε με 89% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, με 81% για την προστασία που παρέχει στους μικρότερους επιβάτες, με 74% στην κατηγορία προστασίας πεζών και με 71% στην κατηγορία περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Από ένα αστέρι «έχασαν» τα Mazda CX-3 και Mitsubishi L200, αποσπώντας συνολικά τέσσερα αστέρια καθώς σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του EuroNCAP, «αν και η προστασία που προσφέρεται στους επιβαίνοντες παραμένει η ραχοκοκκαλιά στην αξιολόγηση των δοκιμών πρόσκρουσης η διαθέσιμότητα συστημάτων αποτροπής σύγκρουσης και υποβοήθησης του οδηγού στο θέμα της ασφάλειας γίνεται ολοένα και πιο σημαντική».

Έτσι, αν και το Mitsubishi L200, βαθμολογήθηκε με 81% στην κατηγορία προστασίας επιβαινόντων, με 84% στην κατηγορία προστασίας των μικρότερων επιβατών και με 76% στην κατηγορία προστασίας πεζών, αξιολογήθηκε με 64% στην κατηγορία για τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας καθώς δεν διαθέτει στον εξοπλισμό του σύστημα αυτόνομης πέδησης και αποτροπής συγκρούσεων, στοιχείο που του κόστισε τελικά το ένα αστέρι.

Αντιστοίχως ισχύει και για το Mazda CX-3 όπου αν και το σύστημα αυτόνομης πέδησης διατίθεται ως επιλογή προαιρετικού εξοπλισμού, δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερη απήχηση σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΕuroNCAP.

Αναλυτικά η βαθμολογία του CX-3 στις δοκιμές πρόσκρουσης ήταν 85% στην κατηγορία προστασίας επιβαινόντων, 79% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 84% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και 64% στην κατηγορία αξιολόγησης των συστημάτων ασφαλείας.

auto.in.gr