Συναυλίες, στίχοι, δισκογραφία, ντοκιμαντέρ, τραγούδια για θέατρο, βιβλία, αρθρογραφία, ηχητικοί πειραματισμοί, ανοικτές συζητήσεις και η λίστα δεν έχει τέλος, για το συγκρότημα από το Πέραμα που με πολλή αγάπη και συνεπή δουλειά για 23 χρόνια είχε στήσει έναν ολόκληρο μουσικό κόσμο, με λέξεις και λούπες που πλέον ηχούν στις καρδιές όσων τις άκουσαν κι έστω για λίγο ταξίδεψαν μαζί τους.

Τέλος εποχής, έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η απόφαση των Active Member να ρίξουν αυλαία οριστικά όπως ανακοίνωσαν στη σχετική ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο.

Την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς το γκρουπ εγκαινίαζε τη δεύτερη εποχή του, με ανανεωμένη διάθεση και νέο υλικό που πήρε μορφή και υπόσταση με τον δίσκο –και τη λογική του crowd funding- «Cosmos Alivas».

Οι ίδιοι σημείωναν τότε πως το νέο τους project Cosmos Alivas είναι το δικαίωμα σε ένα όνειρο μετά από 10 χρόνια πολέμου.  Διάλεξαν τον τίτλο «Cosmos Alivas» γιατί ονειρεύονταν έναν κόσμο που έχει τη δυναμική και όλους τους τρόπους να ξαναγεννηθεί από την αρχή. Και με αυτό το album ένιωθαν πως και αυτοί οι ίδιοι ξαναγεννιούνται για να ζήσουν πιο ελεύθεροι στη δεύτερη εποχή του γκρουπ, να περπατήσουν πάνω σε έναν καινούριο δρόμο, αχαρτογράφητο: «Είναι ο πρώτος δίσκος αυτής της νέας εποχής. Cosmos Alivas, λοιπόν. Είμαστε εδώ. Καλό μας ταξίδι…».

Ένα χρόνο μετά, το Μάρτιο του 2015 ο B.D.Foxmoor και η Sadahzinia αποφασίζουν να κλείσουν τον κύκλο αυτής της μακρόχρονης και σπουδαίας πορείας του σχήματος και να αποχαιρετίσουν το κοινό τους μέσα από μια σειρά συναυλιών που θα τερματίσει στην Αθήνα στις 7 Νοεμβρίου 2015, καθώς και με την κυκλοφορία ενός τελευταίου δίσκου που θα μπορίσει να χαρατκηριστεί και ως κύκνειο άσμα.
             
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση των Active Member:

    

Οι Active Member, δημιουργήθηκαν από τον B.D.Foxmoor (Μιχάλη Μυτακίδη) τον Ιούνιο του 1992, στη διάρκεια της συναυλίας των Public Enemy στο Κατράκειο Θέατρο. Μάλιστα, παράλληλα με τους Active Member, ο B.D. Foxmoor, δημιούργησε τη Freestyle Productions, μια ομάδα παραγωγής, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε ανεξάρτητα τον πρώτο ελληνικό hip-hop δίσκο, τη «Διαμαρτυρία» (σε 500 αντίτυπα).

Ο B.D. Foxmoor ηχογράφησε αυτό τον δίσκο το 1993, χωρίς να έχει ιδιαίτερα τεχνικά μέσα και χωρίς καθόλου ακαδημαïκές μουσικές γνώσεις. Στον ίδιο χρόνο εισχώρησαν στο συγκρότημα ο Xray-Nικήτας Κλιντ και ο Real D-Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Στη συνέχεια, o B.D. Foxmoor συγκέντρωσε και οργάνωσε έναν πυρήνα ανθρώπων, τους Radicals, για να στηρίξουν την όλη προσπάθεια. Άλλωστε, εκείνη την εποχή το hip-hop με ελληνικό στίχο ήταν κάτι που δε χώραγε ή δεν ταίριαζε στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας. Aξίζει να σημειώσουμε ότι όλες οι κυκλοφορίες της Freestyle Productions (πάντα ανεξάρτητες παραγωγές) ήταν αποκλειστικά σε βινύλιο. Επιπλέον, από την εταιρεία κυκλοφόρησε και το δεύτερο LP του γκρουπ «Στην ώρα των σκιών».

Το 1995 οι Active Member τράβηξαν το ενδιαφέρον των δισκογραφικών εταιρειών και υπέγραψαν συμβόλαιο με την πολυεθνική Warner (για πρώτη φορά ελληνικό hip-hop γκρουπ υπέγραφε συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία στην Ελλάδα). Μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφόρησε η τρίτη δισκογραφική δουλειά των Active Member «Το Μεγάλο Κόλπο», που τους έκανε ευρύτερα γνωστούς και με εμβληαμτικά κομμάτια όπως τα «Άκου Μάνα» και «Πρόσφυγας».

H Freestyle Productions έπαψε να υφίσταται με την έννοια της εταιρείας, και πλέον αποτελούσε το όνομα μιας γενικότερης παρέας. Έκτοτε ο B.D.Foxmoor αποφάσισε να βαφτίσει το hip-hop που εκπροσωπούσε κάπως αλλιώς, προκειμένου να το διαφοροποιήσει από το hip hop που κυκλοφορούσε στις Η.Π.Α. Το ονόμασε, λοιπόν, Low Bap, προσδιορίζοντας ότι σημαίνει την άμεση σχέση που έχει ο λόγος με τη ζωή. Σε παλαιότερη συνέντευξή τους στο in.gr οι Active Member εξηγούν τον όρο και τη φιλοσοφία του Low Bap:
«Ο όρος και το μονοπάτι γεννήθηκε ως ανάγκη πρωταρχικά στο μυαλό του B.D.Foxmoor. Αμέσως, απέκτησε ζωή από μόνο του, κι έγινε η εξεγερμένη αξιοπρέπειά μας και ο τρόπος μας. Το Low Bap πάντα διατηρεί το σεβασμό του στην ζωή. Δεν έχει καμιά διαμάχη με το hip hop. Γιατί πολύ απλά, αυτά τα δύο μιλάνε στον ίδιο κώδικα. Απλά το low bap είναι hip hop συν κάτι. Κι αυτό το κάτι είναι ότι τελικά το low bap κατάφερε να στήσει τις άμυνές του, χωρίς να περιχαρακωθεί, αλλά με ξεκάθαρες θέσεις – που αρχίζουν και τελειώνουν στο αυτονόητο ότι στηρίζουμε τα λόγια με τις πράξεις μας και το αντίστροφο. Τελικά, θεωρώ ότι το low bap είναι η ουσία του hip hop, είναι ουσιαστικό το γεγονός ότι είναι κάτι δικό μας, χωρίς όμως να μας ανήκει, το ότι είναι η αφοβία μας κι ο τρόπος μας. Οι Active Member είναι κομμάτι του».

Από το 1993 οι Active Member έχουν συμμετάσχει και συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στην έκδοση διαφόρων fanzines (Radicalistic, Ονειρολόγιο, Praxia), ενώ από το 1997 καθιέρωσαν το ετήσιο Low Bap Festival με κέντρο τη Δ. Αττική. Το φεστιβάλ, εκτός από τα live βοηθάει στην επικοινωνία του κοινού με τους Active Member και τα άλλα σχήματα του Low Bap καθώς και στην ενημέρωσή του για την ιστορία του hip-hop, έτσι ώστε να αφομοιώνονται οι κώδικες και να αποβάλλονται τα στερεότυπα.

Το 1998 οι Active Member κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «Μύθοι του βάλτου», που από πολλούς θεωρείται από τα κορυφαία άλμπουμ της ελληνικής hip hop σκηνής. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου ξεκίνησαν στον Rock FM την εκπομπή «Ονειρολόγιο» που άφησε το στίγμα της στον κόσμο του ραδιοφώνου με 73 συνεχόμενες εκπομπές. Από τον Απρίλιο του 2002 η εκπομπή συνεχίστηκε στον Εν Λευκώ FM με την εκπομπή «σελίδα 74» ώσπου διακόπηκε οριστικά -παρ’ όλη τη μεγάλη ακροαματικότητα- ύστερα από 6 μήνες, λόγω ιδεολογικών διαφορών. Από τις 17 Νοεμβρίου 2003, το Ονειρολόγιο άρχισε να εκπέμπει ξανά με τεράστια επιτυχία από τη συχνότητα του ΣΚΑΙ, και μέσω internet. H εκπομπή παρά την επιτυχία, και τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, κόπηκε λίγο πριν την Ολυμπιάδα του 2004.

Το 2000 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα το βιβλίο με τους στίχους του B.D.Foxmoor, «Χρέωσέ τα στη Φωτιά», το όποιο έχει κάνει τέσσερις εκδόσεις και το 2006 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΚΨΜ η -κατά κάποιον τρόπο- συνέχεια αυτού του βιβλίου, με τίτλο
«Χρέωσέ τα κι αυτά στη Φωτιά» που περιείχε στίχους από το 2000 έως το 2006. Το 2000 επίσης, κυκλοφόρησε από την Warner το 1ο low bap ντοκιμαντέρ, ενώ στις 5 Φεβρουαρίου του 2001, ο B.D.Foxmoor εγκαινίασε στο Πέραμα το πρώτο hip hop δισκάδικο στην Ελλάδα, «Intro». Το Φθινόπωρο του ίδιου χρόνου λειτούργησε και το studio Perasma, ένα studio φτιαγμένο με πολύ μεράκι από τον B.D.Foxmoor και τον πατέρα του, για να στεγάσει τα μηχανήματα, τους δίσκους και τις ιδέες του, ενώ λίγο πριν το τέλος του 2002, εγκαινίασε στο Πέραμα το -μουσικό και πολιτικό- βιβλιοπωλείο «Χρονορωγμή».

Το καλοκαίρι του 2002 όλοι θυμόμαστε την αποχώρηση του Νικήτα Κλιντ από το συγκρότημα, επικαλούμενος προσωπικούς λόγους. Έτσι, το 2003 ο B.D. Foxmoor ανασυγκροτεί τους Active Member, μαζί με τον DJ Booker και την Sadahzinia (Γιολάντα Τσιαμπόκαλου), η οποία συμμετείχε σε άλμπουμ και σε συναυλίες του συγκροτήματος από το 1994. Τον ίδιο χρόνο, ο B.D.Foxmoor κυκλοφόρησε από την «Χρονορωγμή» ένα μικρό βιβλιαράκι με σκέψεις του και το ονόμασε «Από ‘δω κι από ‘ κει». Παράλληλα, ετοίμασε το soundtrack της ταινίας «Bar», καθώς και τη μουσική για μια μικρής διάρκειας ταινία με τίτλο «Το τσιμέντο δε λυπάται». Επίσης, είχε αναλάβει την μουσική επένδυση της, βραβευμένης στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ταινίας «Πες στη Μορφίνη ακόμα την ψάχνω», η οποία το 2007, περιλήφθηκε από έγκυρο αγγλικό περιοδικό για τον κινηματογράφο σε μία λίστα με 75 διαμάντια του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το 2005-2006 έγραψε τη μουσική για τη θεατρική παράσταση «Χαμένος στ’ όνειρο» και το 2007 έγραψε το soundtrack για το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου, «Hitman: εξομολογήσεις ενός οικονομικού δολοφόνου», που παίχτηκε στο διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Μαζί με τη low bap κοινότητα ανέλαβε την πρωτοβουλία να φτιαχτεί ο πολιτιστικός σύλλογος Πράξια, όπου διοργανώνονταν διάφορες εκδηλώσεις, συζητήσεις εκθέσεις, προβολές και λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη. Τον Απρίλιο του 2003 μαζί με την Sadahzinia ιδρύουν την 8ctagon, ένα ανεξάρτητο label, που έχει ήδη αναπτύξει πολύ καλές σχέσεις με γνωστά ονόματα του εξωτερικού και μετράει περισσότερες από 40 διαφορετικές κυκλοφορίες (CD, DVD, βινύλια κλπ.) στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι του 2010 έφτιαξε την θεατρική παράσταση Κοινός Τόπος για το φεστιβάλ Αθηνών.

Ο B.D.Foxmoor έχει συμμετάσχει στην κυκλοφορία 120 δισκογραφικών δουλειών από το 1993. Έχει κάνει παραγωγή σε 1.000 κομμάτια που έχουν κυκλοφορήσει σε δίσκο, ενώ έχει γράψει στίχους και τραγουδήσει στα περισσότερα από αυτά. Έχει εμφανιστεί ζωντανά περισσότερες από 600 φορές στην Ελλάδα, καθώς και στην Αγγλία, στην Ουαλία και στη Γερμανία.

Με τη δισκογραφία και τις ζωντανές εμφανίσεις τους, αλλά και με πιο αυθόρμητες κινήσεις, οι Active Memberέδωσαν το στίγμα τους και έδρασαν καταλυτικά για τα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που ένιωθαν να εξελίσσονται γύρω τους, τηρώντας τις αρχές τους και την έννοια του Low Bap, που είναι να υποστηρίζει κανείς το λόγο του με τη ζωή του και το αντίστροφο.

Δισκογραφία
Διαμαρτυρία – Freestyle Productions, 1993 – LP
Στην ώρα των σκιών – Freestyle Productions, 1994 – LP
Το μεγάλο κόλπο – Warner, 1995 – LP, CD
Από τον τόπο της φυγής – WEA, Freestyle Productions, 1996 – 2LP, CD
Μύθοι του βάλτου – WEA, Freestyle Productions, 1998 – LP
Μέρες παράξενες, θαυμάσιες μέρες – WEA, Freestyle Productions, 1999 – CD
Live/Remix – WEA, Freestyle Productions, 2000
Στον καιρό του αλλόκοτου φόβου – Warner, Freestyle Productions, 2001 – 2LP, CD
Πέρασμα στ’ ακρόνειρο – Warner, Freestyle Productions, 2002 – CD
Fiera – WEA, Freestyle Productions, 2004 – CD
Blah-Blasphemy – 8ctagon, 2005 – CD+DVD
Σκιεράτσα – 8ctagon, 2006 – BoxSet περιορισμένης κυκλοφορίας με 3CDs («Blah-Blasphemy 2»,
«Βαθύσκιωτα», «Άπνοια»)
Απ’της φτιάξης μας τα λάθια – 8ctagon, 2009 – 2LP και (8ctagon, 2009 – 2CD) και συλλεκτική έκδοση με DVD
Στων βουβών την εσχατιά –  Imantas, 8ctagon, 2011 – CD
Αρσενάλι Imantas, 2012 – 2CD
Cosmos Alivas – Freestyle Productions, 2014, LP, CD

Eπιμέλεια: Τζωρτζίνα Ντούτση

entertainment.in.gr