Νέα εποχή για το «νεοσύστατο» όμιλο των Fiat Chrysler Automobiles καθώς, από τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014, η νέα εταιρεία θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης όπου θα είναι διαπραγματεύσιμες οι μετοχές, αντί, αποκλειστικά του χρηματιστηρίου του Μιλάνου, την παραδοσιακή «χρηματιστηριακή» έδρα της Fiat SpA.

Εκτός από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ο νέος όμιλος ο οποίος φιλοδοξεί να αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 60% έως το 2018, θα έχει τη φορολογική του έδρα στο Λονδίνο, ενώ η έδρα της εταιρείας συμμετοχών θα βρίσκεται στην Ολλανδία, σηματοδοτώντας, έτσι, και ένα τέλος εποχής για την Fiat και την 115ετή παρουσία της σε ιταλικό έδαφος.

«Ως μια εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα και παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία νομίζω ότι είμαστε απολύτως ίσοι με τις άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες του Detroit», ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne συμπληρώνοντας ότι ο στόχος της εισαγωγής των μετοχών στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης «είναι ακριβώς να αξιολογηθούμε και τοποθετηθούμε απέναντι σε αυτές».

Ο όμιλος των Fiat-Chrysler αποτελεί την έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως και παρά τα όποια ζητήματα που σχετίζονται με χρέη και την περιορισμένη παρουσία στην Κίνα, έχει καταφέρει να αυξάνει ολοένα τις πωλήσεις του στις ΗΠΑ τα τελευταία τέσσερα χρόνια οπότε και ξεκίνησε η «ιστορία» της ενοποίησης των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα της εισαγωγής του νέου ομίλου στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με αναλυτές της Wall Street, αυξάνει την έκθεση των Fiat-Chrysler στο επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο σε ό,τι αφορά τους θεσμικούς επενδυτές όσο και τους μικροεπενδυτές.

Αναφορικά με τους στόχους των ενοποιημένων πλέον Fiat-Chrysler, όπως είχε δηλώσει ο Sergio Marchionne, είναι ο πενταπλασιασμός των εσόδων, στα 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2018, με τη συνδρομή ενός επενδυτικού πενταετούς προγράμματος κόστους 61 δισεκατομμύριων δολαρίων το οποίο θα αποφέρει πιο «upscale» προτάσεις και θα διπλασιάσει τις πωλήσεις της Jeep- στα 1,9 εκ. μονάδες- επεκτείνοντας την και πέρα της παραδοσιακής αμερικανικής αγοράς.

Επιπλέον, ο S. Marchionne προβλέπει ότι έως το 2018 η Fiat-Chrysler θα έχει σκαρφαλώσει στην έκτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, διαθέτοντας επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως –έναντι 4,4 εκ. μονάδων των 2013.

Σε βάθος χρόνου και όπως είχε δηλώσει ο πρόεδρος της Fiat και απόγονος της οικογένειας Agnelli, John Elkann, η εταιρεία «θα είναι έτοιμη» για τις περαιτέρω ενοποιήσεις και όποιες αλλαγές προκύψουν στον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνολικά, οι οποίες θα επέλθουν στην μέσα στα επόμενα 10 χρόνια «αν κάτι τέτοιο έχει νόημα».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο πληθωρικός κ. Marchionne είχε επιπλέον, δηλώσει τον Σεπτέμβριο του 2014, ότι υπάρχει η δυναμική ακόμα και για τη δημιουργία του Νο1 της αυτοκινητοβιομηχανίας με βάση το νέο όμιλο Fiat Chrysler Automobiles.

Πιο συγκρατημένοι, εμφανίζονται οι αναλυτές οι οποίοι αναφέρουν ότι το χρέος του νέου ομίλου το οποίο ανέρχεται σε 12,3 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν ευνοεί το ενδιαφέρον των επενδυτών τουλάχιστον προς το παρόν. Παρ΄όλα αυτά, το σύνολο των αναλυτών φαίνεται να αναγνωρίζει ότι ο νέος ενοποιημένος όμιλος βρίσκεται σε καλύτερη θέση έναντι «παικτών» – ομίλων όπως οι GM, VW και Toyota, αλλά και απ’ ότι θα ήταν η Fiat και η Chrysler ως ξεχωριστές μονάδες.

Για την ιστορία, η τιμή της μετοχής του ομίλου FCA στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης ξεκίνησε κοντά στα 9 δολάρια, ενώ κατά τη διάρκεια της «πρώτης» συνεδρίασης έφτασε ακόμα και τα 9,55 δολάρια για να κλείσει, στο τέλος της ημέρας, στα 8,92 δολάρια.

Η τιμή της μετοχής της Fiat SpA στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου όπου, έκλεισε στα 8,76 δολάρια.

auto.in.gr