Σε αντίθεση με την υπερπληθώρα των συμμετοχών στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το 2013 οι οποίες έφτασαν τις 11, αυτή τη φορά, οι συμμετοχές ήταν μόλις δύο, αλλά και πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, τόσο ως προς την κατηγορία στην οποία ανήκουν, αλλά και ως προς τα αποτελέσματα, μιας και το κορεατικό αστικό μοντέλο «έχασε» για ένα αστέρι την κορυφαία διάκριση.

Ξεκινώντας από το premium μεσαίο sedan της Mercedes-Benz, η C-Class έφυγε από τις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα, με την κορυφαία διάκριση των πέντε αστεριών, σημειώνοντας πολύ υψηλές βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες και, διαθέτοντας, στο οπλοστάσιο της, δύο συστήματα ασφαλείας -το Pre Safe και το Attention Assist- τα οποία, όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν σε μοντέλα της φίρμας, είχαν βραβευτεί από τον EuroNCAP με Advanced Rewards.

Αναλυτικά ως προς τη βαθμολογία, η C-Class απέσπασε 92% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών σημειώνοντας ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις στη δοκιμασία εμπρόσθιας πρόσκρουσης.

Οριακή κρίθηκε η απόδοση κατά την οπίσθια πρόσκρουση ως προς τις επιβαρύνσεις στον αυχένα του οδηγού, ενώ την ίδια επίδοση σημείωσε και στη δοκιμασία πλευρικής πρόσκρουσης σε στύλο όπου η προστασία για το θώρακα του οδηγού ήταν επίσης οριακή. Αντιθέτως, καλή ήταν η προστασία που προσέφεραν τα συστήματα παθητικής ασφάλειας κατά την πλευρική σύγκρουση.

Στην κατηγορία προστασίας παιδιών το τετράθυρο μοντέλο των Γερμανών κατέγραψε 84% χάρη και στην ευκολία τοποθέτησης των ενδεδειγμένων παιδικών καθισμάτων, ενώ υψηλή ήταν η βαθμολογία και στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ατυχήματος με δεδομένο και ότι η C-Class διαθέτει ενεργό καπό το οποίο, σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό ανασηκώνεται, μειώνοντας έτσι το ενδεχόμενο σοβαρού τραυματισμού στο κεφάλι με την επαφή στα σκληρά μέρη του κινητήρα.

Στο 70% ανήλθε η βαθμολόγηση των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας καθώς στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου εκτός από το ESP και το σύστημα υπενθύμισης για τις ζώνες σε μπροστινά και πίσω καθίσματα περιλαμβάνεται και το Collision Prevention Assist Plus, ένα σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος το οποίο λειτουργεί και σε ταχύτητες πόλης αλλά και σε υψηλότερες ταχύτητες.

Όπως σημειώνει ο EuroNCAP η επίδοση του συγκεκριμένου συστήματος μπορεί να αποτρέψει αποτελεσματικά ατυχήματα σε χαμηλές ταχύτητες πόλης, αλλά και να μειώσει την σφοδρότητα της σύγκρουσης σε υψηλότερες ταχύτητες.

Σε ό,τι αφορά την αστική συμμετοχή του νέου κυκλου δοκιμών πρόσκρουσης,το Hyundai i10 απέσπασε τέσσερα αστέρια.

Αναλυτικά, στην κατηγορία ενηλίκων επιβατών σημείωσε 79% χάνοντας κάποιους βαθμούς με δεδομένο ότι, κατά την πλευρική πρόσκρουση, η πίσω πλευρική πόρτα μετακινήθηκε από την θέση της. Καλή κρίθηκε, ωστόσο, η ασφάλεια που προσφέρει σε οδηγό κατά την εμπρόσθια πρόσκρουση, αλλά και κατά την οπίσθια πρόσκρουση αναφορικά με πιθανούς τραυματισμούς στον αυχένα του οδηγού.

Με 80% βαθμολογήθηκε το αστικό μοντέλο στην κατηγορία προστασίας παιδιών καθώς όλες οι παράμετροι, από την ασφάλεια των ανήλικων επιβατών σε ενδεχόμενη σύγκρουση έως την ευκολία τοποθέτησης παιδικών καθισμάτων κρίθηκαν καλές, ενώ το Hyundai i10 απέσπασε 71% στην κατηγορία προστασίας πεζών με το μπροστινό τμήμα να προφυλάσσει από σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό και το EuroNCAP να σημειώνει ότι μόνο οι κολόνες του παρμπρίζ παρέχουν φτωχή προστασία σε αντίστοιχο ενδεχομενο.

Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας το Hyundai i10 σημείωσε 56% διαθέτοντας στο βασικό εξοπλισμό του ESP και σύστημα υπενθύμισης για ζώνες –εμπρός και πίσω- αλλά και περιοριστή ταχύτητας στον προαιρετικό του εξοπλισμό.

Ωστόσο, η απουσία συστήματος ειδοποίησης και αποτροπής αλλαγής λωρίδας και αυτόματης ενεργοποίησης του συστήματος πέδησης σε ενδεχόμενο ατυχήματος δεν άφησαν το κορεατικό αστικό μοντέλο να ανέβει ψηλότερα στη βαρθμολογία στην συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλείας.

auto.in.gr