Eπαναλαμβάνονται οι έρευνες στον νότιο Ινδικό Ωκεανό για την ανεύρεση του Boeing των μαλαισιανών αερογραμμών με τις καιρικές συνθήκες να ευνοούν -τουλάχιστον για τις επόμενες ώρες- την προσπάθεια. «Θα λύσουμε το γρίφο με το αεροπλάνο» υπόσχεται ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας.

Στην επιχείρηση λαμβάνουν μέρος 12 αεροσκάφη από την Αυστραλία, ενώ συνολικά στην επιχείρηση η οποία έχει επικεντρωθεί σε συγκεκριμένη περιοχή του νότιου Ινδικού, λαμβάνουν μέρος πλοία και αεροσκάφη από την Κίνα, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα.

Πρώτη προτεραιότητα αποτελούν η ανέλκυση των κομματιών που τις τελευταίες μέρες έχουν «δει» οι δορυφόροι. Από τα κομμάτια αυτά θα επιβεβαιωθεί ή όχι η «εξίσωση» βάσει της οποίας βγήκε το συμπέρασμα ότι το μοιραίο αεροπλάνο έπεσε στη συγκεκριμένη περιοχή.

Πάντως, ακόμα και αν βρεθούν αυτά τα κομμάτια ενδεχομένως να χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για την ανεύρεση του ίδιου του αεροπλάνου.

Βρετανοί ειδικοί που μίλησαν στο BBC εξήγησαν ότι ο πυθμένας του ωκεανού στο συγκεκριμένο σημείο είναι σχεδόν άγνωστος.

«Γνωρίζουμε περισσότερα για την επιφάνεια της Σελήνης παρά για τον πυθμένα στο συγκεκριμένο σημείο» τόνισε ο Ντέιβιντ Φερέιρα του πανεπιστημίου του Ρέντινγκ.

Εξίσου σημαντικό είναι να βρεθούν τα «μαύρα κουτιά» του αεροπλάνου, τα μόνα στοιχεία που μπορούν να δώσουν αξιόπιστες απαντήσεις για το τι πραγματικά συνέβη τη μοιραία νύχτα της 8ης Μαρτίου, όταν το αεροπλάνο αναχώρησε για το Πεκίνο.

Τα «μαύρα κουτιά» εκπέμπουν ένα σήμα, το οποίο μπορούν να λάβουν τα ειδικά σκάφη που συμμετέχουν στην επιχείρηση. Ωστόσο, η διάρκεια ζωής αυτού του σήματος δεν είναι απεριόριστη και ήδη ο χρόνος που απομένει είναι ελάχιστος.

Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Χισαμουντίν Χουσεΐν, είπε ότι οι δορυφόροι έχουν εντοπίσει και νέα κομμάτια (συνολικά 122) στη θαλάσσια περιοχή του νότιου Ινδικού, 2.500χλμ από το Περθ της Αυστραλίας.

«Ορισμένα από τα αντικείμενα έχουν μήκος μέχρι και 23 μέτρα. Προς το παρόν, δεν έχουμε καταφέρει να μαζέψουμε κανένα κομμάτι» συμπλήρωσε.

Ένα 24ωρο νωρίτερα, ο ίδιος είχε αποκαλύψει «ενδείξεις για μερική επικοινωνία μεταξύ του αεροσκάφους και ενός επίγειου σταθμού στις 00:19», χωρίς να μπορεί να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Δεν κατανοούμε τη μετάδοση του σήματος, το οποίο εξετάζεται ακόμη» τόνισε.

Επιμέλεια: Απόστολος Ρουμπάνης

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters