Στην Αργεντινή είναι σχετικά εύκολο να αποκλείσεις για λίγα λεπτά (ή και για ώρες) μια κεντρική αρτηρία ή έναν αυτοκινητόδρομο. Χρειάζονται λίγα άτομα με ένα αίτημα και οι οδηγοί αποδέχονται σχεδόν στωικά την κατάσταση.

Ορισμένες φορές σημειώνονται επεισόδια μεταξύ των διαδηλωτών και κάποιων που επιχειρούν να σπάσουν τον κλοιό για να πάνε στη δουλειά τους.

Ένα τέτοιο περιστατικό συνέβη το περασμένο 24ωρο, όταν ένας 27χρονος προσπάθησε να σπάσει το μπλόκο, λέγοντας ότι η γυναίκα του έχει πρόβλημα με την εγκυμοσύνη της και πρέπει να πάει στο νοσοκομείο.

Οι πλέον θερμόαιμοι τον έσπρωξαν και τον έστειλαν στο νοσοκομείο με μερικά σπασμένα πλευρά. Τελικά αποδείχθηκε ότι όντως η γυναίκα του αντιμετωπίζει επιπλοκές, βρισκόμενη στον 4ο μήνα της εγκυμοσύνης…

Σύμφωνα με στοιχεία του δήμου του Μπουένος Αϊρες, το 2010 υπήρξαν 340 περιστατικά με μπλόκα σε αρτηρίες και αυτοκινητοδρόμους, το 2011 αυξήθηκαν σε 356, για να φτάσουν το 2013 στα 677.

Και τι έκανε η κυβέρνηση για όλα αυτά; Τόσο ο μακαρίτης πρόεδρος Νέστορ Κίρσνερ, όσο και η νυν πρόεδρος Κριστίνα Φερνάντες έλεγαν πάντοτε ότι δεν πρόκειται να ποινικοποιηθεί η διαμαρτυρία.

«Δεν πρόκειται να σηκώσω το χέρι μου και να χτυπήσω συμπατριώτη μου, πρέπει να τον πείσω» έλεγε ο Νέστορ Κίρνσερ το 2006, θυμίζοντας στους συμπολίτες του τα δεινά που πέρασε ο κόσμος στη διάρκεια της δικτατορίας.

Όμως φαίνεται ότι τώρα αναζητεί μια νομοθετική ρύθμιση που να εγγυάται το δικαίωμα της διαμαρτυρίας με την κοινωνική συνύπαρξη.

Το είπε καθαρά η πρόεδρος Κριστίνα Φερνάντες στην πανηγυρική έναρξη της κοινοβουλευτικής περιόδου, την 1η Μαρτίου, όταν ο εκάστοτε πρόεδρος της χώρας αναλύει τα σχέδια και τους νόμους που πρόκειται να περάσουν από το Κογκρέσο.

«Δεν γίνεται δέκα άνθρωποι να κλείνουν το δρόμο, όσο δίκαια και να είναι τα αιτήματά τους, και να μην συμβαίνει τίποτα» είπε η πρόεδρος.

Η Αντιπολίτευση αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, αλλά και ειρωνεία τα λόγια της προέδρου. «Τόσο ο Νέστορ Κίρσνερ όσο και η πρόεδρος ανέχθηκαν αυτή την κατάσταση όταν τους εξυπηρετούσε πολιτικά» είπε ο υπεύθυνος συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, η οποία διοικείται από το δεξιό κόμμα PRO, πολιτικό αντίπαλο των περονιστών.

Για τον Γκιγιέρμο Ντίτριτς η πρόθεση της προέδρου δεν είναι στην λάθος κατεύθυνση, ωστόσο, έρχεται σε αντίθεση με την πρακτική που έχει ανεχθεί τόσα χρόνια.

Επιμέλεια: Απόστολος Ρουμπάνης

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ