Το Λιμενικό θα είναι από τα πρώτα Σώματα που θα προβούν σε νέες προσλήψεις, προκειμένου να καλύψει ανάγκες για τη θωράκιση του Αιγαίου, δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, M.Βαρβιτσιώτης, λέγοντας πως «παρά τις οικονομικές δυσκολίες, έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για νέα πλωτά μέσα».

Εν τω μεταξύ, η Ολομέλεια κύρωσε την Πέμπτη, κατά πλειοψηφία, το «Πρωτόκολλο του 2005 της Διεθνούς Σύμβασης του 1988 για την καταστολή των παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του Πρωτοκόλλου του 2005 στο Πρωτόκολλο του 1988 για την καταστολή παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας των σταθερών εγκαταστάσεων στην υφαλοκρηπίδα».

Κατά της σύμβασης, ωστόσο, τάχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, διά του βουλευτή του, Θεόδωρου Δρίτσα, λέγοντας ότι το κόμμα του δεν το θεωρεί τόσο σημαντικό αφού επιβλήθηκε από τις ΗΠΑ.

«Αν ήταν τόσο σημαντικό, δεν θα περίμεναν οκτώ χρόνια για να το επικυρώσουν» σχολίασε ο βουλευτής και υπογράμμισε ότι το πρωτόκολλο έχει επιβληθεί από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο του περίφημου πολέμου κατά της τρομοκρατίας.

Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος τάχθηκε κατά, κάνοντας λόγο για ασάφειες. «Η έντονη ασάφεια που χαρακτηρίζει τα σχετικά άρθρα καθιστά την εφαρμογή των πρωτοκόλλων ιδιαίτερα προβληματική και επισφαλή για την προστασία των επιβατών των πλοίων» είπε ο βουλευτής.

Κατά και το ΚΚΕ με τη βουλευτή Διαμάντω Μανωλάκου να κάνει λόγο για οφέλη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

«Τα πρωτόκολλα, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση, είναι για να εξυπηρετηθεί ο διεθνής αγώνας κατά της εντεινόμενης τρομοκρατίας από το 2001 και μετά. Πρόσχημα, όμως, είναι αυτός ο όρος. Τα εμπορικά πλοία χρησιμοποιούνται και θα χρησιμοποιηθούν, όταν είναι ανάγκη, για έλεγχο των πηγών της ενέργειας και βέβαια, πρόσχημα θα είναι η τρομοκρατία και η πειρατεία» είπε η βουλευτής.

Ο υπουργός είπε ότι «είμαστε από αυτούς που θέλουμε να κυρώσουμε αυτό το Πρωτόκολλο, ώστε τα πλοία μας να υπόκεινται σε όλους τους ελέγχους και οι ανταγωνιστές μας που δεν θα έχουν κυρώσει αυτό το Πρωτόκολλο να μην έχουν την πρόσβαση στα λιμάνια. Αυτό μας δίνει οικονομικά πλεονεκτήματα, για αυτό και η χώρα μας πάντοτε ήταν από τις χώρες που αυτές τις διεθνείς Συνθήκες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού όχι μόνο τις ψήφιζε, αλλά προσπαθούσε και για την εφαρμογή τους στην ελληνική σημαία».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ