Ενώ τα διεθνή μέσα ενημέρωσης απασχολεί η… κινηματογραφική ληστεία κοσμημάτων τεράστιας αξίας από ξενοδοχείο των Καννών, η Κρουαζέτ συνεχίστηκε με την ταινία του Ασγκάρ Φαραντί (Ένας Χωρισμός), The Past, η οποία συγκέντρωσε θετικές κριτικές.

Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε, ο σκηνοθέτης μίλησε για την «εθνικότητα» του κινηματογράφου και τη λογοκρισία.

«Όπου και να εργάζομαι στον κόσμο, είμαι και παραμένω ιρανός κινηματογραφιστής. Είναι δύσκολο να βάλεις εθνική ταμπέλα σε ένα έργο τέχνης. Αλλά δεν πιστεύω ότι θα πρέπει καν να κάνουμε αυτή την ερώτηση, καθώς η απάντηση δεν είναι σημαντική. Το πιο σημαντικό είναι η σχέση ανάμεσα στον θεατή και την ταινία. Κάθε θεατής μπορεί να κάνει την ταινία δικιά του» είπε ο ιρανός κινηματογραφιστής.

Ερωτηθείς για την λογοκρισία, δήλωσε: «Υπάρχουν δύο είδη λογοκρισίας: η επίσημη λογοκρισία και η αυτολογοκρισία που είναι πολύ πιο επικίνδυνη. Όταν φεύγω από την χώρα μου, οι περιορισμοί δεν με βαραίνουν πια, αλλά εξακολουθώ να υφίσταμαι όρους που είναι πέρα από τον έλεγχό μου. Προσπαθώ να το δω αυτό ως προσόν, παρά ως εμπόδιο και προσπαθώ να απαντήσω με δημιουργικό τρόπο» πρόσθεσε.

«Στο τέλος καταλήξαμε να δουλεύουμε ο ένας στη γλώσσα του άλλου. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία που ξεπερνούσε το επίπεδο των λέξεων» δήλωσε ο Αλί Μοσαφά.

Η υπόθεση του The Past έχει ως εξής: Μετά από χωρισμό τεσσάρων ετών, ο Αχμάντ επιστρέφει από την Τεχεράνη στο Παρίσι, μετά από αίτημα της συζύγου του Μαρί, προκειμένου να υπογράψουν τα χαρτιά του διαζυγίου. Στη διάρκεια της σύντομης παραμονής του στη Γαλλία παρατηρεί τις συγκρούσεις στη σχέση της Μαρί με την κόρη της Λουσί και αποφασίζει να τις βοηθήσει να βελτιώσουν τη σχέση τους. Σύντομα, μυστικά του παρελθόντος θα έρθουν στο φως.

Η ταινία έλαβε θετικές κριτικές. «Η επόμενη ταινία του Ασγκάρ Φαραντί μετά το οσκαρικό Ένας Χωρισμός, είναι ένα λεπτοδουλευμένο, νευρώδες δράμα που ανατέμνει μπλεγμένες και περίπλοκες σχέσεις» γράφει ο Guardian.

«Όπως το οσκαρικό «Ένας χωρισμός», η νέα ταινία του Ασγκάρ Φαραντί αποτελεί ένα εξαιρετικά πλασμένο οικογενειακό μελόδραμα, στο οποίο το τέλος ενός γάμου είναι απλώς η αρχή κάποιου άλλου πράγματος» γράφει το Variety, «με σήμα κατατεθέν ηθική πολυπλοκότητα, ο Φαραντί παραδίδει ένα συναρπαστικό ψυχολογικό δράμα, στο οποίο τα παιδιά είναι τα θύματα» γράφει ο Hollywood Reporter.

Η ταινία είναι ένα από τα φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ