Διαβάστε εδώ την εξέλιξη του αγώνα στην Κίνα.

Δείτε εδώ τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών μετά το GP Κίνας.

Μια εύκολη νίκη, την πρώτη στη φετινή σεζόν, πήρε στην Κίνα ο Fernando Alonso με τη Ferrari. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Lotus του Kimi Raikkonen και τρίτος ο Lewis Hamilton με τη Mercedes.

Ο Ισπανός, που ήταν ταχύτερος από όλους σε όλα τα τμήματα της πίστας, δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την καρό σημαία. Οι μάχες που έγιναν για τις υπόλοιπες θέσεις στο βάθρο ήταν θεαματικές.

Το Grand Prix της Κίνας εξελίχθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, σε αγώνα στρατηγικής αναφορικά με τη διαχείριση των ελαστικών. Τελικά, όσοι ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα –μεταξύ των οποίων και οι τρεις του βάθρου– και τερμάτισαν με τη μέση, έκαναν την καλύτερη επιλογή, όπως φάνηκε από το αποτέλεσμα.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές για τις Ferrari. O F. Alonso πέρασε δεύτερος και ο Felipe Massa πλασαρίστηκε στην τρίτη θέση. Ο Lewis Hamilton, στην κορυφή, προσπάθησε να αυξήσει τη διαφορά του προτού ενεργοποιηθεί το DRS και εν μέρει το κατάφερε, καθώς είχε 1,3 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Fernando Alonso.

Όμως ο καταιγιστικός ρυθμός των δύο Ferrari δεν άφηνε πολλά περιθώρια. Στον πέμπτο γύρο, στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού οι δύο Ferrari πέρασαν τη Mercedes του κατόχου της pole position, L. Hamilton. Στο μεταξύ, στις πιο πίσω θέσεις γινόταν χαμός. Αρχικά, στον έβδομο γύρο ο Esteban Gutierez με Sauber χτύπησε τη Force India του Suttil. Οι δυο τους ήταν οι πρώτοι που εγκατέλειψαν τον αγώνα.

Ο Mark Webber, που ξεκίνησε από το pit lane, στον 13ο γύρο κατάφερε να ανεβεί στην 11η θέση έχοντας πίσω του τον Nico Rosberg. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull έδειξε πως είχε βρει τον ρυθμό του και αναπλήρωνε το χαμένο έδαφος. Από την άλλη, ο περσινός νικητής του Grand Prix της Κίνας, N. Rosberg, έδειχνε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα με το μονοθέσιό του, αφού έχανε διαρκώς θέσεις.

Όμως ο Mark Webber συγκρούστηκε με την Toro Rosso του J. Vergne στην προσπάθειά του να την προσπεράσει. Τελικά εγκατέλειψε στον 17ο γύρο, χάνοντας μάλιστα εν κινήσει τον πίσω δεξιό τροχό του.

Στο μεταξύ, ο αγώνας εξελισσόταν σε δύο γκρουπ στρατηγικής. Σε αυτούς που ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα και μπήκαν νωρίς για αλλαγή, ρισκάροντας να βρεθούν μέσα σε κίνηση επιστρέφοντας στην πίστα, και σε αυτούς που ξεκίνησαν με τη μέση γόμα, ρισκάροντας υπέρμετρη φθορά στους τελευταίους γύρους.

Ο Sebastian Vettel μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 15ο γύρο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε μείνει στις πιο πίσω θέσεις δίνοντας μάχες με τον Jenson Button. Οι K. Raikkonen και S. Perez είχαν μια επαφή φρενάροντας στο τέλος της μεγάλης ευθείας, η οποία άφησε ως σημάδι ένα μεγάλο χτύπημα στο ρύγχος της Lotus. Αν και αυτό επηρέασε τη σταθερότητα του μονοθεσίου του, ο Φινλανδός δεν το έβαλε κάτω και πίεζε ασφυκτικά ανεβαίνοντας θέσεις.

Ο F. Alonso, που είχε μπει για δεύτερη φορά να αλλάξει ελαστικά, βρήκε μπροστά του τον J. Button και ξαναπέρασε στην κορυφή χωρίς δυσκολία. Ο Nico Rosberg εγκατέλειψε στον 23ο γύρο, πιθανότατα από πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση, όπως δήλωσε ο ίδιος αργότερα.
Καθοριστικό σημείο του αγώνα ήταν ο 42ος γύρος, όταν ο F. Alonso, έχοντας αλλάξει ελαστικά, πέρασε με εντυπωσιακή ευκολία τον S. Vettel από την εσωτερική μέσα στη στροφή.

Οι K. Raikkonen και L. Hamilton, κινούμενοι στον ίδιο ρυθμό και με τη διαφορά τους να κυμαίνεται στο δευτερόλεπτο, έδωσαν αρκετές μάχες, με τον Βρετανό να πιέζει ασφυκτικά και τον Φινλανδό, παρά την πληγωμένη Lotus, να αμύνεται σθεναρά.

Ο S. Vettel, που επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα στο τέλος, ήξερε ότι δεν είχε ελπίδα να πλησιάσει τη Ferrari του Alonso. Όμως, με πολύ γρήγορα διαδοχικά περάσματα έφτασε σε απόσταση αναπνοής τον L. Hamilton. Οι δύο τελευταίοι γύροι εξελίχθηκαν σε μια εντυπωσιακή μάχη των δύο, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να διεκδικεί την τρίτη θέση στο βάθρο. Ωστόσο, ο Βρετανός πιλότος της Mercedes κατάφερε να μείνει μπροστά του, μόλις δύο δέκατα του δευτερολέπτου, ως την καρό σημαία.

Ο Felipe Massa κάνοντας ένα γύρο παραπάνω, προτού αλλάξει τη μαλακή γόμα, έμπλεξε σε κίνηση δίνοντας μάχη για αρκετούς γύρους με την Toro Rosso του Daniel Riccardo. Εκεί έχασε αρκετό χρόνο με αποτέλεσμα να τερματίσει στην έκτη θέση.

Καλό αγώνα έκανε ο Jenson Button και χάρη στη στρατηγική που ακολούθησε πήρε την πέμπτη θέση. H McLaren του Βρετανού, αν και βελτιωμένη, ήταν πιο αργή από τις Ferrari και τις Mercedes.

Σημειώνεται ότι αρκετοί οδηγοί, μεταξύ των οποίων οι K. Raikkonen, S. Vettel και J. Button, είναι υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες επειδή έκαναν παραβάσεις στη χρήση του DRS. Αυτό σημαίνει ότι μετά τις τελικές αποφάσεις ίσως υπάρξουν αλλαγές στην τελική κατάταξη.

Αυτή ήταν η σειρά τερματισμού στο GP Κίνας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος

1 Fernando Alonso Ferrari 1.36:26.945
2 Kimi Raikkonen Lotus-Renault +10.100
3 Lewis Hamilton Mercedes +12.300
4 Sebastian Vettel Red Bull Racing +12.500
5 Jenson Button McLaren-Mercedes +35.200
6 Felipe Massa Ferrari +40.800
7 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +42.600
8 Paul di Resta Force India-Mercedes +51.000
9 Romain Grosjean Lotus-Renault +53.400
10 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +56.500
11 Sergio Perez McLaren-Mercedes +1:03.800
12 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +1:12.600
13 Valtteri Bottas Williams-Renault +1:33.800
14 Pastor Maldonado Williams-Renault +1:35.400
15 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 Lap
16 Charles Pic Caterham-Renault +1 Lap
17 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 Lap
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 Lap

auto.in.gr