Στην επιλογή του Φαλήρου για την κατασκευή του λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια προσανατολίζεται η κυβέρνηση, προκειμένου να παίξει ρόλο – κλειδί στην ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και την αύξηση των εσόδων για τη χώρα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, η Ελλάδα, ενώ είναι τρίτη σε αφίξεις σήμερα, κατατάσσεται έκτη σε έσοδα από την κρουαζιέρα, επειδή τα λιμάνια της χρησιμοποιούνται -λόγω των ελλείψεών τους- μόνο ως μέσα διέλευσης και όχι ως λιμάνια αφετηρίας και επιστροφής για κρουαζιέρες.

Ήδη, και ενώ οι κυβερνητικές αποφάσεις για το Φάληρο είναι σχεδόν δεδομένες, έχουν εμφανιστεί οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν στην κατασκευή, χρηματοδότηση αλλά και εκμετάλλευση του έργου.

Το πρώτο όνομα που έχει πάρει από το Μέγαρο Μαξίμου ανεπίσημη δέσμευση ότι θα έχει τη δική του προβλήτα στο νέο λιμάνι είναι η Carnival, ο μεγαλύτερος όμιλος κρουαζιέρας στο κόσμο και ένας από τους καλύτερους πελάτες των ελληνικών λιμανιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου και συναρμόδια υπουργεία, έχουν βολιδοσκοπηθεί και άλλοι όμιλοι κρουαζιέρας οι οποίοι απάντησαν ότι θα περιμένουν να ανακοινωθούν περισσότερα στοιχεία για το νέο λιμάνι και στη συνέχει θα αποφασίσουν.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων θέλουν και πιέζουν να δημιουργηθείι ένα νέο λιμάνι αποκλειστικά για κρουαζιερόπλοια, καθώς -όπως υποστηρίζουν- ο Πειραιάς είναι πλέον κορεσμένος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στις εισόδους και τις εξόδους από το λιμάνι των πλοίων της κρουαζιέρας.

Τα κυβερνητικά σχέδια αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ -είτε αυτή γίνει με συμβάσεις παραχώρησης εμπορικών δραστηριοτήτων του, είτε με την πώληση πακέτου μετοχών του, είτε και με τις δύο μορφές- στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Και αυτό γιατί η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ήθελαν να υπάρξουν κινήσεις που θα αποδυνάμωναν την σημαντική αξία του λιμανιού του Πειραιά.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ