To ένα δισεκατομμύριο δολάρια αναμένεται να φτάσουν, αθροιστικά οι απώλειες για Ford και General Motors στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, εν όψει της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων των δύο ομίλων για το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Ήδη, τόσο η Ford όσο και η GM έχουν ανακοινώσει κινήσεις που αποσκοπούν να αντιμετωπίσουν την ολοένα επιδεινούμενη κατάσταση στην Ευρώπη. H «μπλε οβάλ» φίρμα έχει ανακοινώσει ήδη την πρόθεσή της να προχωρήσει στο κλείσιμο τριών εργοστασίων στη γηραιά ήπειρο, σε Βέλγιο και Βρετανία, μειώνοντας το συνολικό εργατικό της δυναμικό κατά 13% και τις θέσεις εργασίας κατά 6.200.

Η GM από την πλευρά της, προέκρινε μια λίγο διαφορετική προσέγγιση προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξανόμενες απαιτήσεις του ευρωπαϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, επιλέγοντας την ενίσχυση της συνεργασίας της με την PSA/Peugeot-Citroen με σκοπό την περιστολή των δαπανών.

Προς το παρόν, ωστόσο, η GM και ο γαλλικός όμιλος επιφυλάσσονται να ανακοινώσουν τις λεπτομέρειες της συμφωνίας τους στα τέλη του μήνα, κατ΄επέκταση, προς στιγμήν παραμένει άγνωστο τι μπορούν να επιφέρουν οι νέες ανακοινώσεις σε επίπεδο εργοστασίων και διαδικασιών παραγωγής.

«H Ford έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της και προχωρά στην υλοποίησή τους. Η Ford προσπαθεί ήδη να ελέγξει το ευρωπαϊκό της μέλλον, τη στιγμή που η GM έχει ρίξει το βάρος στη συνεργασία της με την PSA/Peugeot-Citroen, κάτι που θα περιπλέξει λίγο τα πράγματα», αναφέρει ο Matthew Stover αναλυτής για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στον αμερικανικό οίκο Guggenheim Securities.

Όσον αφορά την τρίτη του Detroit, Chrysler η οποία ωστόσο, αποτελεί, μέρος του ομίλου Fiat-Chrysler, οι αναλυτές εκτιμούν ότι κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο, ο επικεφαλής τους, Sergio Marchionne θα αναγκαστεί να αναθεωρήσει τους αισιόδοξους στόχους που είχε θέσει το 2010 για συνδυαστικές πωλήσεις του ομίλου που θα έφταναν τα έξι εκατομμύρια μονάδες έως το 2014.

Επιπλέον, στο ίδιο πλαίσιο οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο στόχος εσόδων για τον αμερικανό-ιταλικό όμιλο θα μειωθεί κατά 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Ο Sergio Marchionne ήταν πολύ αισιόδοξος το 2010. Οι Fiat-Chrysler δεν μπορούν να αναπτυχθούν αυτοτροφοδοτούμενες και να φτάσουν τον περίφημο στόχο των έξι εκατομμυρίων πωλήσεων ετησίως», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Giuseppe Berta, καθηγητής Πανεπιστημίου στο Μιλάνο και «ιστορικός» της Fiat.

auto.in.gr