Τον γύρο των κοινωνικών δικτύων κάνει η υπόθεση μιας γυναίκας από την Νορβηγία, η οποία έχασε την πρόσβαση στα e-book που είχε αγοράσει από το Amazon.com μέσω ενός μεταχειρισμένου Kindle.

Στην προκειμένη περίπτωση, η δημοφιλής συσκευή ανάγνωσης ηλεκτρονικών βιβλίων του μεγαλύτερου διαδικτυακού πολυκαταστήματος, θεωρήθηκε ότι είχε συνδεθεί με λογαριασμό που είχε καταχραστεί τους όρους παροχής των υπηρεσιών του Amazon.

Εντούτοις, αυτό δεν εξηγεί γιατί η γυναίκα που έγινε γνωστή με το μικρό της όνομα, Linn, έχασε την πρόσβαση στα e-book της.

Την υπόθεση περιγράφει στο μπλογκ του ο Martin Bekkelund, φίλος της Linn, ο οποίος γράφει επί χρόνια για θέματα που άπτονται της τεχνολογίας, των συστημάτων διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων και συναφών θεμάτων. Σε σχετική ανάρτηση υπό τον τίτλο Outlawed by Amazon DRM, περιλαμβάνει αυτούσια τα μηνύματα που αντάλλαξε η γυναίκα από την Νορβηγία με τον εκπρόσωπο του Amazon.co.uk.

Η ιστορία έχει ως εξής: Η γυναίκα αγόρασε ένα Kindle στην Μεγάλη Βρετανία (δεν λειτουργεί Amazon.no), διάβασε κάποια βιβλία σε αυτό και έπειτα το χάρισε στην μητέρα της. Στην συνέχεια, αγόρασε ένα μεταχειρισμένο Kindle, στο οποίο μετέφερε τα στοιχεία του λογαριασμού της από το πρώτο Kindle, το οποίο έγινε στην συνέχεια η συσκευή ανάγνωσης των e-book της (έχοντας αγοράσει 30 με 40 τίτλους σε αυτό).

Όταν η συσκευή εμφάνισε κάποια προβλήματα, αντικαταστάθηκε για πρώτη φορά το 2011. Την δεύτερη φορά, ανέκυψε το θέμα που έμελλε να χαρακτηριστεί «Kindlegate«. Το Amazon.co.uk έκλεισε τον λογαριασμό της Linn, και διευκρίνισε ότι «το Amazon και οι συνεργάτες του διατηρούν το δικαίωμα να αρνηθούν την παροχή υπηρεσιών, να τερματίσουν λογαριασμούς, να διαγράψουν ή να επεξεργαστούν περιεχόμενο ή να ακυρώσουν παραγγελίες κατά την διακριτική τους ευχέρεια».

Ποτέ δεν δόθηκε εξήγηση στην Linn για τον λογαριασμό που καταπάτησε τους όρους παροχής της υπηρεσίας, όταν η ίδια δηλώνει ότι είχε έναν μοναδικό.

Μετά την έκταση που έλαβε το θέμα, το γραφείο Τύπου της Amazon αρκέστηκε να διευκρινίσει ότι η κατάσταση του λογαριασμού δεν θα έπρεπε να εμποδίζει την πρόσβαση στην βιβλιοθήκη του χρήστη και παρέπεμψε στην εξυπηρέτηση πελατών, παρά το γεγονός ότι η Linn είχε επανειλημμένα «φάει πόρτα». Μισή ώρα νωρίτερα, ο λογαριασμός της μυστηριωδώς ενεργοποιήθηκε -παρά τις δηλώσεις περί μη αναστρέψιμης ενέργειας από την εξυπηρέτηση πελατών όπως καταγράφεται στα e-mail της- και η γυναίκα μπορούσε να κατεβάσει τα βιβλία της.

Το κακό είχε όμως ήδη γίνει, αν δεχτούμε ότι καταγράφηκε όλη η αλήθεια, απουσία εκτενούς εξήγησης από την Amazon. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος αντιμετώπισης του πελάτη είναι τουλάχιστον απαράδεκτος.

In.gr Τεχνολογία