Μέσα σε ένα χρόνο, 650.000 χιλιάδες Γάλλοι συνδρομητές υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο έχουν λάβει την πρώτη προειδοποίηση από την αρμόδια για την πάταξη της πειρατείας επιτροπή, σύμφωνα με την πρώτη αναφορά των αποτελεσμάτων της. Το «τρίτο χτύπημα» της HADOPI ακούν τώρα 60 χρήστες.

Σύμφωνα με το αμφιλεγόμενο νόμο των τριών χτυπημάτων, η ειδική επιτροπή που συστάθηκε για το σκοπό αυτό, έχει στη διάθεσή της τα στοιχεία των χρηστών που φέρονται να κατεβάζουν από το Διαδίκτυο υλικό (μουσική, ταινίες κ.λπ.) που φέρει copyright, χωρίς την άδεια των δικαιούχων των δικαιωμάτων. Στη συνέχεια τους στέλνει την πρώτη προειδοποίηση για την παραβίαση, εάν δεν συμμορφωθούν τους στέλνει και δεύτερη και τέλος, ένα τελεσίγραφο ότι αντιμετωπίζουν να δικαστούν με πρόστιμο έως 1500 ευρώ ανά παραβίαση και διακοπή της πρόσβασής τους στο Ίντερνετ για ένα μήνα.

Σύμφωνα με το «rapport» της υπηρεσίας (αρχείο pdf), από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους μέχρι τον Φεβρουάριο του 2011 έλαβαν την πρώτη ειδοποίηση 471.000 Γάλλοι και 20.600 είχαν ήδη λάβη την δεύτερη. Στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2011 650.000 Γάλλοι είχαν στα χέρια τους το πρώτο ειδοποιητήριο και 44.000 το δεύτερο, αγνοώντας το πρώτο. Σήμερα, 60 χρήστες που έχουν λάβει τελεσίγραφο θα δεχτούν επίσκεψη από τις Αρχές, για να εξεταστεί η περίπτωσή τους και το ενδεχόμενο να βρεθούν στα δικαστήρια.

Πάντως, η επικεφαλής της υπηρεσίας Marie-Françoise Marais δεν θριαμβολογεί: «Υπάρχουν αναφορές ότι οι πειρατές έχουν βρει εναλλακτικές μεθόδους και δίκτυα, στα οποία δεν εξουσιοδοτείται η HADOPI να ελέγξει καθώς η δικαιοδοσία της περιορίζεται στα δίκτυα Peer-to-Peer».

  • Πάντως οι υπέρμαχοι της ελεύθερης ανταλλαγής μουσικής, ταινιών και παιχνιδιών υποστηρίζουν ότι η λεγόμενη πειρατεία δεν θα έπρεπε να θεωρείται κλοπή. Κι αυτό καθώς, όταν κάποιος κατεβάζει ένα τραγούδι, μια ταινία ή ένα παιχνίδι αυτό δεν αφαιρείται από κάποιον άλλο.
  • Από την άλλη, οι δικαιούχοι των πνευματικών δικαιωμάτων θεωρούν ότι χάνουν έσοδα από τη διάθεσή τους από τα «επίσημα» κανάλια, υποθέτοντας ότι εάν δεν τα κατέβαζαν πειρατικά θα τα αγόραζαν, αν όχι όλοι, πάντως περισσότεροι από όσοι τελικά το κάνουν.

Η Γαλλία τον Οκτώβριο του 2010 ξεκίνησε τη διάθεση της Carte Musique, μιας προπληρωμένης κατά το ήμισυ κάρτας για την αγορά μουσικής από επίσημα κανάλια. Διαβάστε περισσότερα για την κάρτα μουσικής στη Γαλλία στο tech.in.gr

In.gr Τεχνολογία