«Μπλόγκερ, αν πληρώνεσαι, πες το» διέταξε τον Οκτώβριο του 2009 η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου τους μπλόγκερ στις ΗΠΑ. Φέτος, ανάλογη διαταγή έρχεται από την αρμόδια Αρχή στη Μεγάλη Βρετανία για τα πληρωμένα tweet

«Προωθείτε προϊόντα και υπηρεσίες μέσω twitter επί πληρωμή χωρίς να το δηλώνετε, και τιμωρείστε για παραπλάνηση και αθέμιτο ανταγωνισμό», έκρινε το Office of Fair Trading εις βάρος μιας σχετικά μικρής εταιρείας media. Έτσι, παραπλανητικά και αθέμιτα θεωρούνται στο εξής σχόλια για υπηρεσίες και προϊόντα σε μπλογκ και μικρο-μπλογκ όπως το twitter αφού με την απόφασή της, η βρετανική υπηρεσία δημιούργησε «δεδικασμένο».

Σαφείς κανόνες δεν έχουν ακόμα οριστεί, αν και αναμένεται να γίνει, ωστόσο χρήστες που συμφωνούν επιλέγουν ενός είδους «αυτορύθμιση»: προσθέτουν το hash tag #spon (sponsored) ή το #paid όταν πρόκειται για tweet επί πληρωμή, και το #samp για να δηλώσουν ότι γράφουν αφού έλαβαν δείγμα του προϊόντος στο οποίο αναφέρονται.

Πάντως, πολλοί άνθρωποι του χώρου των media και του marketing -και στο twitter θα βρείτε πολλούς- που ασχολούνται με την αξιοποίηση του twitter για την προβολή των πελατών τους διαφωνούν με το επιχείρημα ότι δεν μπορεί κανείς να ελέγξει τις celebrities που γράφουν για κάθε λογής προϊόντα και υπηρεσίες, δήθεν της επιλογής τους. Εξάλλου, οι κρατικές υπηρεσίες δεν παρακολουθούν το Ίντερνετ για τέτοια post ή tweet. Στην προκειμένη περίπτωση, απλά έγινε καταγγελία.

Ποιός όμως θα καταγγείλει έναν διάσημο, που μπορεί αύριο να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει;

In.gr Τεχνολογία