Με 1.100 ψηφιακά πιστοποιητικά, ξεκινά την Τετάρτη η πιλοτική διάθεση εγκεκριμένων πιστοποιητικών απομακρυσμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, τριετούς διάρκειας, σε δημοσίους υπαλλήλους, στο πλαίσιο του έργου Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΚΣΗΔΕ).

Η πιλοτική φάση αφορά στη διάθεση 1.100 ψηφιακών πιστοποιητικών στους υπαλλήλους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των εποπτευόμενων φορέων του.

Η έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του ΚΣΗΔΕ θα πραγματοποιηθεί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τους εποπτευόμενους φορείς του, όπου προγραμματίζεται να διατεθούν 11.000 ψηφιακά πιστοποιητικά. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους, να έχουν διατεθεί 150.000 ψηφιακά πιστοποιητικά σε όλους τους φορείς του δημοσίου.

Το Σύστημα θα διασυνδέσει ηλεκτρονικά 21.000 φορείς του Δημοσίου και εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση 380 εκατ. ευρώ ετησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότιστο πλαίσιο του «Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης» για πρώτη φορά ρυθμίζονται ολοκληρωμένα και με σαφήνεια τα ζητήματα των ηλεκτρονικών υπογραφών, δημιουργώντας παράλληλα τις αναγκαίες συνθήκες για να αναπτυχθούν και νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Με τη διάθεση των εγκεκριμένων πιστοποιητικών απομακρυσμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, προάγεται η ηλεκτρονική επικοινωνία με το Δημόσιο και μειώνονται οι απαιτήσεις αυτοπρόσωπης παρουσίας για τη διεκπεραίωση μιας υπόθεσης. Με τον τρόπο αυτό, ελαχιστοποιείται ο απαιτούμενος χρόνος για την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών, γεγονός που συμβάλλει και στη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δημοσίου.

Ταυτόχρονα, μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης φαινομένων παράνομης συναλλαγής και διαφθοράς, καθώς η παροχή δημόσιας υπηρεσίας γίνεται απομακρυσμένα και απρόσωπα.

Υπογραμμίζεται ότι οι ηλεκτρονικές υπογραφές που διατίθενται είναι νομικά ισοδύναμες με την ιδιόχειρη υπογραφή και ο υπάλληλος μπορεί να υπογράφει με τη χρήση web εφαρμογής από οποιοδήποτε υπολογιστή ή smartphone χωρίς να απαιτείται μονάδα δίσκου USB.