Είναι αδιαμφισβήτητα ο άνθρωπος που άλλαξε τα δεδομένα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Για την ακρίβεια είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τα δεδομένα και έφτιαξε αυτό που σήμερα ονομάζουμε 7η τέχνη στην Ελλάδα.

Ο Φιλοποίμην Φίνος διακρίθηκε όσο κανένας άλλος, αγαπήθηκε από σκηνοθέτες και ηθοποιούς μέχρι ηχολήπτες και οπερατέρ και υπέγραψε δεκάδες αριστουργήματα.

Η πρώτη του όμως προσπάθεια στην εταιρεία που αργότερα θα γινόταν αυτοκρατορία ήταν η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» του 1943.

Είχε προηγηθεί το 1935 η πρώτη ομιλούσα ταινία του Ελληνικού Κινηματογράφου «Το τραγούδι του χωρισμού» το 1940 με τον Φίνο υπεύθυνο για τη σκηνοθεσία, για πρώτη και τελευταία φορά και υπεύθυνο βέβαια και για όλο το τεχνικό μέρος. Την παραγωγή την έκανε η «Σκούρας Φιλμ».

Στην περίοδο ανάμεσα στην πρώτη αυτή προσπάθεια ομιλούσας ελληνικής ταινίας, μέχρι και την πρώτη επίσημη ταινία της Φίνος Φιλμ, ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν ήδη ένας παθιασμένος κινηματογραφιστής.

«Η φωνή της καρδιάς», η πρώτη ταινία της Φινος Φιλμ άλλαξε τον ρου της ιστορίας του κινηματογράφου στη χώρα μας. Ένα τεράστιο επίτευγμα κινηματογράφησης, τεχνικής αρτιότητας, καθώς και ηχοληψίας. Η ταινία, για τα δεδομένα της εποχής, άγγιζε τα όρια της τελειότητας και θεωρείται από τους ειδικούς ως το σημείο εκκίνησης του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Αιμίλιος Βεάκης, ενώ δίπλα του εμφανίζεται οι Δημήτρης Χορν, η Καίτη Πάνου, η Σμαρούλα Γιούλη, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας κα.

Η υπόθεση αφορά τον Κυρ-Σπύρο που μόλις έχει βγει από τη φυλακή όπου εξέτισε την ποινή του για τη δολοφονία του εραστή της γυναίκας του. Προσπαθώντας να επιβιώσει, πιάνει δουλειά σε ένα ταβερνάκι, όπου συχνάζει μια κοπέλα, η οποία είναι η χαμένη του κόρη. Αν και δεν την αναγνωρίζει, δημιουργείται μια στοργική σχέση και ο Κυρ-Σπύρος προσπαθεί να τη βοηθήσει να παντρευτεί το νέο που αγαπάει, τον οποίο όμως δεν θέλει η μητέρα της.

Η ταινία προβαλλόταν με μεγάλη επιτυχία επί τρεις συνεχείς εβδομάδες σε τρεις κινηματογράφους του κέντρου των Αθηνών. Μάλιστα, η κοσμοσυρροή έξω από τους κινηματογράφους Ρεξ και Έσπερος, ενόχλησε ιδιαίτερα τους Γερμανούς κατακτητές.

Στα παρασκήνια των γυρισμάτων αναφέρεται η παρ’ ολίγον αποχώρηση του πρωτοεμφανιζόμενου ποιητή, χρονογράφου και συνθέτη του ελαφρού τραγουδιού, Χρήστου Χαιρόπουλου, όταν έμαθε πως στην ταινία θα ακουγόταν ένα ρεμπέτικο τραγούδι.

Πρόβλημα προέκυψε σε μια ερωτική σκηνή της ταινίας, καθώς ο σκηνοθέτης, ερωτευμένος με την πρωταγωνίστρια Καίτη Πάνου, δεν επέτρεψε στον Δημήτρη Χορν να την φιλήσει στο στόμα όπως απαιτούσε το σενάριο.

Η φωνή του Αιμίλιου Βεάκη στην ταινία ανήκει στον Τζαβάλα Καρούσο.