Στις 20 Μαρτίου του 2018 ένα  δοκιμαστικό πρωτότυπο της Uber ενεπλάκη στο πρώτο παγκοσμίως δυστύχημα αυτόνομου οχήματος με πεζό, δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά σε σχέση με την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Οι πρώτες εκθέσεις της αστυνομίας και των αρχών μετά την εξέταση των στοιχείων και του σχετικού video από τις κάμερες

του αυτόνομου οχήματος απέδωσαν το «λάθος» στην 49χρονη πεζή, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: «θα ήταν δύσκολο να αποφευχθεί το συγκεκριμένο δυστύχημα ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν βρισκόταν σε αυτόνομη λειτουργία, με βάση τον τρόπο που βρέθηκε μπροστά από το όχημα».

Η έρευνα ωστόσο σε σχέση με το περιστατικό συνεχίζεται από όλες τις πλευρές, προκειμένου να εντοπιστούν τα αίτια του δυστυχήματος και κυρίως για να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.

Οι δε πρώτες εκτιμήσεις οι οποίες προέρχονται από την πλευρά της Uber οδηγούν σε λίγο διαφορετικά συμπεράσματα από αυτές της αστυνομίας και με βάση πάντα το σκεπτικό ότι ακόμα και αν ένας οδηγός με συμβατικό αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να αποφύγει τη σύγκρουση, η τεχνολογία θα έπρεπε να την αποφύγει.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία ερευνών που διεξάγει η Uber, το δυστύχημα οφείλεται σε εγγενή αστοχία του λογισμικού που υποστηρίζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Οι αντίστοιχες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστημα ανίχνευσης του οχήματος φέρεται ουσιαστικά να εντόπισε εγκαίρως την πεζή ωστόσο, λόγω κάποιας αστοχίας που συνδέεται με την αλληλουχία των αλγορίθμων στο λογισμικό «λήψης αποφάσεων», το σύστημα αυτόνομης οδήγησης αξιολόγησε τελικά εσφαλμένα τον κίνδυνο ατυχήματος, αντιδρώντας εξίσου εσφαλμένα, στοιχείο που οδήγησε τελικά δυστύχημα.

Για την ακρίβεια, όπως προκύπτει από τις πρώτες ενδείξεις της σχετικής έρευνας το λογισμικό «αποφάσισε» να καταχωρίσει την πεζή στην κατηγορία των ψευδοθετικών στοιχείων, κάτι που σημαίνει ότι αν και την εντόπισε ουσιαστικά επέλεξε να την αγνοήσει. Το συγκεκριμένο σφάλμα με τη σειρά του αποδίδεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στους μηχανικούς που έγραψαν τον κώδικα εντολών του λογισμικού.

Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο πόρισμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Uber ζήτησε προσφάτως την συνδρομή του πρώην επικεφαλής της αμερικανικής αρχής για την ασφάλεια των αυτοκινήτων (NTSB), Christopher Hart προκειμένου να αξιολογήσει εν συνόλω το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

«Ερευνούμε τα πάντα από την ασφάλεια των συστημάτων έως τον τρόπο εκπαίδευσης των χειριστών των αυτόνομων οχημάτων, και ευελπιστούμε σύντομα να έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Uber χωρίς ωστόσο να σχολιάσει τα φερόμενα ως ευρήματα της έρευνάς της.