Ο Μπεν Φίρνλεϊ ζει στη Νέα Υόρκη, είναι καλλιτέχνης και ασχολείται με το ψηφιακό ντιζάιν. Όπως πολλοί ομότεχνοί του, έτσι και ο ίδιος έλκεται ιδιαίτερα από το να αναπαραστήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δυναστεύουν τον καθημερινό προσωπικό χρόνο μας. Χάρη στις αναπαραστάσεις του παραθέτει το δικό του προσωπικό σχόλιο για το πώς βλέπει ο ίδιος τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνήθως, σ’ αυτές τις περιπτώσεις η ματιά των καλλιτεχνών είναι αρνητική: καμιά φορά ευθέως χλευαστική και κάποιες φορές απλώς διακρίνεται από χιούμορ. Ο Μπεν ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και το αποδεικνύει με μια νέα σειρά που σχεδίασε με πηγή έμπνευσης τα διασημότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι καθόλου αφηρημένες μεταφορές του Μπεν Φίρνλεϊ δείχνουν το Facebook, το Twitter, το Instagram και το Snapchat ως οικείες συσκευές: ως έναν τηλεβόα, ως ένα πιάτο φαΐ, ως έναν καταστροφέα εγγράφων, ως τα τηλεσκοπικά κιάλια που συναντάμε σε μεγάλα πάρκα και τους βάζουμε ένα νόμισμα για να απολαύσουμε μέσα από αυτά το πανέμορφο τοπίο.

Η σειρά «Social Media Reality» δεν περιγράφει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε φιλοσοφικό επίπεδο, αλλά υπογραμμίζει τη σχέση που έχουμε μαζί τους.

Με αφετηρία το Facebook, το παρουσιάζει ως έναν τόπο στον οποίο το μόνο που κάνουμε είναι να βλέπουμε. Δεν αγγίζουμε, δεν μιλάμε. «Σκρολάρουμε» σε ένα ψηφιακό τοπίο, γι’ αυτό και επέλεξε να το απεικονίσει με ένα ζευγάρι κιάλια.

Τη σκυτάλη λαμβάνει το Twitter, ως τηλεβόας – ντουντούκα, όπως θα έλεγαν παλιά -, μας δίνει την ευκαιρία να πούμε στον κόσμο φωναχτά τις σκέψεις μας. Το μειονέκτημα εδώ είναι ότι όλα όσα λέμε, αναπαρίστανται στο τέλος με χιλιάδες hashtags.

Ακολουθεί το Instagram, που δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από ένα πιάτο σε λουκούλειο επίσημο γεύμα, με το ταμπελάκι στο οποίο αναγράφεται το όνομα του επίσημου προσκεκλημένου που θα καθίσει στο συγκεκριμένο τραπέζι να λέει «insta-feed your ego».

Τέλος, το Snapchat γίνεται ένας καταστροφέας εγγράφων, ο οποίος διαθέτει οδηγίες στο πλάι ως προς το τι δέχεται.