Από τις 31 Μαρτίου 2018 τέθηκε σε ισχύ η ευρωπαϊκή νομοθεσία που καθιστά υποχρεωτική την παρουσία συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης στον εξοπλισμό των καινούριων αυτοκινήτων, ούτως ώστε σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος να ειδοποιούνται άμεσα οι αρμόδιες αρχές και οι υπηρεσίες βοήθειας.

Το σύστημα eCall είναι σχεδιασμένο για να ενεργοποιείται σε περιπτώσεις σοβαρού ατυχήματος μεταδίδοντας αυτομάτως «σήμα κινδύνου», την ώρα του συμβάντος και το ακριβές στίγμα του αυτοκινήτου στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και βοήθειας προκειμένου να σπεύσουν στον τόπο του συμβάντος.

Παράλληλα με την αυτόματη λειτουργία του, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα από τον οδηγό ο οποίος πατώντας το σχετικό διακόπτη, καλεί τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112.

Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), Erik Jonaert χαιρέτισε την εφαρμογή του συστήματος αναφέροντας ότι «το eCall προσφέρει τη δυνατότητα να σωθούν πολλές ζωές, συμβάλλοντας στην μείωση του χρόνου αντίδρασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης. Θα δώσει τη δυνατότητα στις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας να σπεύσουν όσο το δυνατόν ταχύτερα και εντός της «κρίσιμης» πρώτης ώρας».

Παράλληλα, ο ίδιος κάλεσε για ανάλογη νομοθετική αντιμετώπιση στα συστήματα αυτόνομης πέδησης λέγοντας ότι: «Η εφαρμογή του eCall είναι μια από τις πλείστες τεχνολογικές εφαρμογές που σχεδιάστηκαν για να περιορίσουν τις επιπτώσεις των τροχαίων ατυχημάτων. Το ίδιο λοιπόν θα μπορούσε να συμβεί και με τεχνολογίες που μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα, όπως για παράδειγμα τα συστήματα που παρεμβαίνουν αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από το 2017 καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου τα συστήματα αυτόνομης πέδησης να γίνουν υποχρεωτικά καθώς σύμφωνα με την Thatcham Research, βρετανική εταιρεία ερευνών και αναλύσεων που σχετίζονται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων και συνεργάτιδα του EuroNCAP, το 70% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν διαθέτουν σύστημα αυτόνομης πέδησης.