Ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί και των εταιρειών διαμεσολάβησης που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα έχει και θύτες και θύματα.

Και επαγγελματίες που πλήττονται από τη λειτουργία της Uber, της Taxiplon, της Mytaxi κ.λπ. αλλά και κάποιους οι οποίοι προστατεύουν τα μικρά συντεχνιακά τους συμφέροντα και δεν κοιτάνε ούτε την πρόοδο, αλλά ούτε και το πώς μπορεί να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο πολίτης.

Αν υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή στο χώρο, ασφαλώς και πρέπει να χτυπηθεί. Αν με απίστευτο «μαύρο» χρήμα οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης κάνουν πάρτι στην Ελλάδα, η πολιτεία οφείλει να βάλει… τάξη στα ταξί.

Επιτέλους, θα πρέπει η παρανομία, όποια μορφή κι αν έχει, να χτυπηθεί στη ρίζα ώστε να μην πληρώνουν τα συνήθη υποζύγια του συστήματος.

Όμως, η εικόνα που εμφανίζεται με επαγγελματίες αυτοκινητιστές να χτυπάνε αυτοκίνητα, να απειλούν οδηγούς και να υπόσχονται ότι θα το κάνουν… Κούγκι, δεν ταιριάζει σε καμιά χώρα. Ισως σε υπανάπτυκτα κράτη που αντί για ταξί έχουν… κάρα, αλλά όχι σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Ο Θ. Λυμπερόπουλος, παλιάς κοπής συνδικαλιστής, που από ακραιφνής «γαλάζιος» έγινε… φίλος του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ο ίδιος που διαμαρτυρόταν όταν επιχειρήθηκε να μπει ταμειακή μηχανή στα ταξί. Ο ίδιος που δεν ήθελε με τίποτε να πληρώνουν οι οδηγοί τον αναλογούντα φόρο και ο ίδιος που θεωρούσε και θεωρεί απολύτως λογικό τη διπλή και την τριπλή ταρίφα.

Οσοι φωνάζουν σήμερα για τη φοροδιαφυγή της Uber είναι αυτοί που επί δεκαετίες είχαν κάνει… χόμπι τη μη απόδοση φόρων στο κράτος. Οι ίδιοι που δήλωναν τα ελάχιστα εισοδήματα που μπορούσαν κι έπαιρναν επιστροφές, επιδόματα, εισιτήρια για παιδικούς σταθμούς και άλλες παροχές, στερώντας από πραγματικούς άπορους αυτές τις ευκαιρίες.

Αν, λοιπόν, στην Ελλάδα επικρατήσει η λογική του… κατεστραμμένου γείτονα αρκεί το δικό μας σπίτι να μην καταστραφεί, τότε είναι σίγουρο ότι δεν θα υπάρξει ποτέ πρόοδος.

Η χώρα θα έχει πολυτελή ταξί αλλά θα ζει ακόμη στην εποχή των κάρων.