H GM σε μια προσπάθεια να μην χάσει το τρένο των τεχνολογιών του μέλλοντος αλλά και έχοντας σαφώς κατά νου μη πολιτικές εφαρμογές, αποκάλυψε μια νέα αρχιτεκτονική για τράκτορα την οποία αποκαλεί, Silent Utility Rover Universal Superstructure και η οποία συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου και διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Το Surus, όπως είναι η συντομογραφία του μακροσκελούς ονόματος του πρωτότυπου, έχει εξελιχθεί για χρήση από αστυνομικές, πυροσβεστικές και στρατιωτικές δυνάμεις, αλλά και για εμπορικές χρήσεις, μεταφοράς εμπορευμάτων και σύμφωνα με τις συστάσεις διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες τροφοδοτούνται από τις κυψέλες καυσίμου, εξασφαλίζοντας αυτονομία 643 χλμ.

Πλην των πλεονεκτημάτων της υδρογονοκίνησης από περιβαλλοντικής σκοπιάς, το μήκους 5,0 και πλάτους 2,3 μέτρων πρωτότυπο είναι επιπλέον εντελώς αθόρυβο, ενώ στα συν με δεδομένες τις χρήσεις για τις οποίες προορίζεται, θα μπορούσε να συνυπολογίσει κανείς την παραγωγή αποθεμάτων νερού.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης το αμερικανικό concept car, διαθέτει τετραδιεύθυνση και τετρακίνηση οι οποίες σε συνάρτηση με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος εγγυώνται την κίνηση του σε κάθε πιθανό -ή απίθανο- τερέν.

Παράλληλα, όπως διευκρινίζει η General Motors, ο ανεφοδιασμός του με υδρογόνο πραγματοποιείται σε εξαιρετικά ταχείς χρόνους ενώ οι μπαταρίες του μπορούν να αξιοποιηθούν επίσης για να παράσχουν ενέργεια οπουδήποτε χρειαστεί, με το επιβλητικό πρωτότυπο να μπορεί να λειτουργήσει -και- ως γεννήτρια.

Ενδεικτικό του προσανατολισμού του Surus είναι επίσης το γεγονός ότι η πρεμιέρα του πραγματοποιείται στην έκθεση του Association of the United States Army, ενώ όπως ανέφερε εκπρόσωπος της GM, η πλατφόρμα «αποτελεί το επόμενο βήμα για μια ευρύτερη συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών και Εξέλιξης Αρμάτων του αμερικανικού στρατού και στόχο την αξιοποίηση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για μελλοντικές στρατιωτικές χρήσεις».

auto.in.gr