Τέσσερα μοντέλα συμμετείχαν στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP όπου καταγράφηκαν μεικτά αποτελέσματα με φόντο και τις ολοένα πιο πολύπλοκες διαβαθμίσεις αξιολόγησης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής σε ό,τι αφορά την παρουσία των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας στον βασικό τους εξοπλισμό.

Σύμφωνα με τους νεότερους κανονισμούς οι κατασκευαστές έχουν δικαίωμα να δοκιμάσουν διαφορετικές εκδόσεις αυτοκινήτων τους με βάση τον εξοπλισμό ασφαλείας και να πάρουν δύο βαθμολογίες.

Έτσι δύο μοντέλα -τα Renault Scenic και Subarg Levorg- απέσπασαν την κορυφαία διάκριση χωρίς «υποσημειώσεις» ενώ τα άλλα δύο που συμμετείχαν -Kia Niro και Toyota Hilux- κατέγραψαν επίσης πέντε αστέρια, μόνο όμως για τις ενισχυμένες σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας εκδόσεις τους καθώς οι βασικές εκδόσεις εξοπλισμού τους αξιολογήθηκαν με τέσσερα και τρία αστέρια αντίστοιχα.

Αναλυτικότερα σε ό,τι αφορά το Renault Scenic και τη βαθμολογία του, το γαλλικό MPV απέσπασε 90% για την προστασία που προσφέρει σε ενήλικους, 82% για την προστασία παιδιών, 67% για την προστασία πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και 59% σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας που διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του.

Αντιστοίχως υψηλές ήταν και οι βαθμολογίες του Subaru Levorg το οποίο απέσπασε 92% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 83% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 75% για την προστασία πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και 68% σε ό,τι αφορά την πληρότητά του σε περιφερειακά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης.

Τόσο το Scenic όσο και Levorg φαίνεται να έχασαν κάποιους βαθμούς στην κατηγορία «σκοράροντας» 59% και 68% στις δοκιμές που αξιολογούν την απόδοση των συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας όπως το αυτόματο σύστημα πέδησης ή το σύστημα προειδοποίησης για διερχόμενο όχημα σε τυφλές γωνίες.

Σε ό,τι αφορά το Toyota Hilux, στην έκδοση με το πρόσθετο προαιρετικό πακέτο συστημάτων ασφαλείας της ιαπωνικής φίρμας απέσπασε επίσης πέντε αστέρια, καταγράφοντας 93% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 82% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 83% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 63% στην κατηγορία που αξιολογεί την πληρότητα και τις επιδόσεις των συστημάτων ασφαλείας.

Το Hilux ωστόσο απέσπασε μόλις τρία αστέρια στη βασική του έκδοση χωρίς το παραπάνω «πακέτο» συστημάτων ασφαλείας της Toyota, σημειώνοντας 85% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 73% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 73% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ατυχήματος και μόλις 25% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας.

Σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota έχει ανακοινώσει ότι το πακέτο συστημάτων ασφαλείας, Toyota Safety Pack θα περάσει σταδιακά στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της στο μέλλον.

Αντιστοίχως, το Kia Niro το οποίο επίσης κατέγραψε πέντε αστέρια στην ενισχυμένη εξοπλιστικά σε επίπεδο ασφάλειας έκδοση του, κατάφερε να αποσπάσει μόλις τέσσερα αστέρια στη βασική έκδοση.

Αναλυτικά οι βαθμολογίες του Niro στην έκδοση με τον προαιρετικό εξοπλισμό ασφαλείας του μοντέλου είναι 91% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 80% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 70% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 81% στην κατηγορία αξιολόγησης περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Στη βασική έκδοσή του, χωρίς την παρουσία συστημάτων όπως το αυτόματο σύστημα πέδησης το Niro απέσπασε 83% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 80% σε αυτήν της προστασίας παιδιών, 70% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και 59% σε ό,τι αφορά τα προαιρετικά συστήματα ασφαλείας.

auto.in.gr