Μια νέα κατηγορία περιφερειακών VR κάνει την εμφάνισή της, που αφορά αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει στο χρήστη να ορίσει τα όρια της περιοχής στην οποία μπορεί κανείς να κινείται όσο παίζει φορώντας την κάσκα που τους στερεί την όραση του πραγματικού περιβάλλοντος χώρου. Τέσσερις αισθητήρες εγγύτητας προσεκτικά τοποθετημένοι στο χώρο και περικάρπια που επικοινωνούν ασύρματα με το σύστημα και στέλνουν ειδοποιήσεις με δόνηση όταν ο παίκτης κοντεύει να βγει από την ενδεδειγμένη ασφαλή περίμετρο.

Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα με το VR είναι η ναυτία, η ζαλάδα και οι πονοκέφαλοι, αποτέλεσμα, λένε, της παρατεταμένης χρήσης των VR headset. Στην E3 λοιπόν παρουσιάστηκαν και περικάρπια που προκαλούν τον λεγόμενο ηλεκτρικό ερεθισμό στο αντιβράχιο, το τμήμα των χεριών από τον αγκώνα ως τον καρπό για να τονώσει τους μύες και να αντιμετωπίσει τις, πιθανές, παρενέργειες.

Αμφότερες οι συσκευές κατασκευάστηκαν από την Nyko Technologies και ονομάζονται VR Guardian και VR Motion Band αντίστοιχα. Θα κυκλοφορήσουν την ίδια περίοδο που θα διατεθεί το Playstation VR για το Playstation 4, το φθινόπωρο του 2016.

Το γεγονός επαναφέρει στο προσκήνιο το μάλλον άλυτο θέμα των παρενεργειών από την παρατεταμένη, μακροχρόνια χρήση συστημάτων εικονικής πραγματικότητας -όχι μόνο τα ατυχήματα στο σπίτι όταν ο παίκτης παίζει όρθιος, όσο οι συνέπειες στον εγκέφαλο, στην όραση, στο νευρικό σύστημα και την συμπεριφορά του παίκτη και κυρίως, η διάρκεια των παρενεργειών του -μπορεί να είναι μόνιμες ή, αποδεικνύονται παροδικές οι όποιες πιθανές βλάβες;

Ο Guardian έχει αναφερθεί στην απουσία ικανών μελετών σχετικά και μεταφέρει τη γνώμη επιστημόνων που συνιστούν προσοχή.

Διαβάστε τι μας μεταφέρουν για την εμπειρία τους από τη χρήση VR headset οι πρώτοι χρήστες που τα δοκίμασαν -σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν απευθύνονται σε παιδιά κάτω των 14 ετών.

tech.in.gr