Με σημαντικό κεφάλαιο την τεχνολογία που έχει αναπτύξει για τη συμπίεση βίντεο και τη διανομή διαφημίσεων, η νορβηγική Opera δέχτηκε πρόταση εξαγοράς από κονσόρτσιουμ κινέζικων εταιρειών προσθέτοντας 53% στην χρηματιστηριακή της αξία. Η πρόταση στην εταιρεία που έγινε γνωστή για τον φερώνυμο browser -μια από τις εναλλακτικές επιλογές των Ευρωπαίων χρηστών των Windows- και ιδιαίτερα σε smartphone, αναμένεται να γίνει δεκτή.

H πρόταση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (1,06 δισ. ευρώ) υποβλήθηκε από τις κινέζικες Kunlun -η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα του gaming- και Qihoo 360 -γνωστή για το antivirus, τον mobile browser και το δικό της app store-, με τη στήριξη των εταιρειών επενδυτικών κεφαλαίων Golden Brick και Yonglian. Αμέσως το διοικητική συμβούλιο ζήτησε την έγκριση των μετόχων για την πώληση της εταιρείας.

Το μεγάλου ατού της Opera θεωρείται η τεχνολογία που έχει αναπτύξει για την εξοικονόμηση δεδομένων κατά τη μετάδοσή τους μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας -πολύτιμη, αν συνυπολογίσει καν τη σημασία της για τους χρήστες που συχνά υποβάλλονται στο σοκ του λογαριασμού. Με το app Opera Max για παράδειγμα, η εταιρεία υπόσχεται να μειώσει την υπό χρέωση κίνηση στα δίκτυα έως και 50%, διπλασιάζοντας έτσι στην καλύτερη τουλάχιστον περίπτωση, την «κατανάλωση» μουσικής, βίντεο και άλλων μέσων εν κινήσει, από τις ολοένα δημοφιλέστερες συνδρομητικές υπηρεσίες όπως το Netflix (ταινίες) ή το Spotify (μουσική).

Ενδεικτικό της διάδοσης του streaming διεθνώς είναι ότι μόνο τους πρώτους έξι μήνες του 2015, μεταδόθηκαν 1 τρισεκατομμύριο τραγούδια μέσω Διαδικτύου, σύμφωνα με έρευνα της Next Big Sound.

Η Opera διανέμει επίσης προϊόντα και υπηρεσίες σε 120 παρόχους υπηρεσιών Ίντερνετ ανά τον κόσμο και δηλώνει πως το λογισμικό της χρησιμοποιείται από 350 εκατομμύρια χρήστες.

Η έγκριση της συμφωνίας υπόκειται στην κρίση των μετόχων της αλλά και κρατικών υπηρεσιών. Νεότερα αναμένονται πολύ σύντομα, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.

In.gr Τεχνολογία