Την επανάσταση στην αυτονομία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων υπόσχονται ερευνητές από το Παν/μιο του Cambridge οι οποίοι εργάζονται για την επόμενη ημέρα των μπαταριών και η οποία επιβάλλει την «συνύπαρξη» του λιθίου-οξυγόνου (Li-O2).

Αν και οι μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου βρίσκονται ακόμα υπό εξέλιξη, σύμφωνα με τις συστάσεις, η ενεργειακή απόδοσή τους είναι δεκαπλάσια σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου κάτι που συνεπάγεται ότι -δυνητικά- θα μπορούσαν να προσφέρουν σε ένα ηλεκτροκίνητο αυτονομία αντίστοιχη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Εκτός από την μεγαλύτερη ενεργειακή τους απόδοση οι μπαταρίες οξυγόνου-λιθίου αντιστοιχούν, αναλογικά, στο 1/5 του βάρους των μπαταριών ιόντων λιθίου ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η κατασκευή τους θα συνεπάγεται αισθητά μικρότερη δαπάνη η οποία υπολογίζεται επίσης στο 1/5 του κόστους παραγωγής των μπαταριών ιόντων λιθίου.

Βέβαια, όπως σημειώνει η επικεφαλής των ερευνών στο Cambridge, Claire Grey οι μπαταρίες λιθίου οξυγόνου απαιτούν ακόμα έως και δέκα χρόνια εξέλιξης μέχρι να οδηγηθούν στην ευρεία παραγωγή, καθώς πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα του συγκεκριμένου τύπου μπαταρίας ως προς την φόρτιση/εκφόρτιση της.

Σε κάθε περίπτωση, οι στόχοι των ερευνητών για το συντελεστή φόρτισης/εκφόρτισης των μπαταριών λιθίου οξυγόνου διαμορφώνονται σε 93%, ενώ ο κύκλος ζωής της μπαταρίας προσδιορίζεται σε 2.000 επαναφορτίσεις.

Auto Express