Παρά το ευρύτερο αρνητικό κλίμα στην Ευρώπη, η αγορά της online διαφήμισης σημείωσε αύξηση 11,5% την περυσινή χρονιά και έφτασε έτσι τα 24,3 δισεκατομμύρια ευρώ, δείχνει έρευνα του Interactive Advertising Bureau, μιας οργάνωσης που εκπροσωπεί τις εταιρείες του κλάδου.

Η έρευνα AdEx Benchmark, η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο Interact της Βαρκελώνης, χωρίζει την αγορά online διαφήμισης σε τρεις κατηγορίες: Display για τις διαφημίσεις με εικόνα ή βίντεο, Search για τις διαφημίσεις κειμένου που εμφανίζονται δίπλα στα αποτελέσματα αναζήτησης, και Classifieds για τις ηλεκτρονικές αγγελίες.

Η κατηγορία Search παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2011, κατά 15,5% και ανήλθε έτσι στα 11,9 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη, ακόμα και σε ώριμες αγορές.

Αύξηση 9,1% καταγράφεται στην κατηγορία Display, της οποίας η συνολική αξία υπολογίζεται στα 7,8 δισ. Στην κατηγορία αυτή, η αύξηση προήλθε κυρίως από τις διαφημίσεις βίντεο καθώς και τις διαφημίσεις για φορητές συσκευές.

Ενισχυμένες δείχνουν και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών αγγελιών, με την αγορά να ανέρχεται στα 4,5 δισ. για το 2012.

Όπως σχολίασε ο Ντάνιελ Ναπ της IHS Electronics and Media, στρατηγικού συνεργάτη του IAB Europe, «παρόλο που η μακροοικονομική κατάσταση στην Ευρώπη προμήνυε μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο των media το 2012, η online διαφήμιση αναπτύχθηκε με θετικό πρόσημο».

»Η μελέτη δείχνει ότι η ανάπτυξη δεν προήλθε μόνο από αναπτυσσόμενες αγορές. Ο διψήφιος αριθμός αύξησης των ώριμων αγορών, όπως η Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνει ότι τόσο οι επενδύσεις στην τεχνολογία, η βελτίωση των μετρήσεων, όσο και οι νέες στρατηγικές για ολοένα και μεγαλύτερο monetization του mobile χρήστη, επιτρέπει την περαιτέρω βιώσιμη ανάπτυξη της online διαφήμισης».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ