Οι αντιθέσεις μεταξύ VW και Fiat έχουν εκφραστεί χάρη και στον πληθωρικό επικεφαλής τoυ ιταλικού ομίλου και προέδρου της ACEA, Sergio Marchionne με πολλούς τρόπους πέραν του παραδοσιακού ανταγωνισμού προϊόντων που χωρίζει δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

Αυτήν την φορά η κόντρα μεταξύ των δύο ομίλων δεν αφορά την άτυπη διεκδίκηση μιας φίρμας όπως συνέβη στο παρελθόν με την Alfa Romeo ούτε και την πίεση προς την Κομισιόν για το κλείσιμο βιομηχανικών μονάδων στην Ευρώπη, αλλά μεταφέρθηκε στις Βρυξέλλες όπου και βρίσκεται η έδρα του ACEA -Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου- του επίσημου «εκπροσώπου» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, της οποίας ο επικεφαλής της Fiat είναι ο εκλεγμένος πρόεδρος.

Αφορμή για τη νέα διαμάχη αποτέλεσε η δήλωση του S.Marchionne ότι η πολιτική τιμολόγησης της VW είναι πολύ επιθετική ιδίως μια στιγμή που οι συνθήκες που επικρατούν στην ευρωπαϊκή αγορά διαμορφώνουν ένα ήδη πολύ σκληρό περιβάλλον.

«Πρόκειται για σφαγή τιμών και για σφαγή στα περιθώρια κέρδους», ήταν η επίμαχη δήλωση του ισχυρού άνδρα της Fiat και επικεφαλής του ACEA.

H VW δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση του S.Marchionne και αφού αρνήθηκε τις αιτιάσεις του Ιταλοκαναδού σχετικά με την τιμολογιακή της πολιτική, εξέδωσε μια ανακοίνωση με την οποία ζητά την αποχώρησή του από την θέση του προέδρου του ACEA.

«Τα σχόλια του S.Marchionne δείχνουν ακόμα μία φορά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα για πρόεδρος του ACEA” αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση ο εκπρόσωπος της VW, Stephan Gruehsem, καλώντας τον επικεφαλής της Fiat να αποχωρήσει από την θέση του επικεφαλής του ACEA, απειλώντας με αποχώρηση του γερμανικού ομίλου 1ης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και τρίτης στον κόσμο από τον ACEA.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ο Marchionne, παρά τον πληθωρικό του τρόπο δεν είναι ο πρώτος που προσάπτει στον γερμανικό όμιλο αθέμιτη πολιτική τιμολόγησης.

Ο επικεφαλής της PSA/Peugeot-Citroen, Philippe Varin είχε επισημάνει το ίδιο ακριβώς για την τιμολογιακή πολιτική της VW, τον περασμένο Μάιο, απευθυνόμενος σε αναλυτές της Morgan Stanley στους οποίους φέρεται να είπε ότι η VW αξιοποιεί τα υψηλά της κέρδη στην κινεζική αγορά για να «επιδοτεί» τις χαμηλές τιμές της στην Ευρώπη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο γερμανικός όμιλος και οι φίρμες που στεγάζει ήταν σχεδόν οι μόνοι που επιβίωσαν καταγράφοντας κέρδη από ένα καταστροφικό ά εξάμηνο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης ο γερμανικός όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του για το ίδιο διάστημα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης στο 23,7% από 18,1% μέγεθος στο οποίο βρισκόταν από το 2004.

Ως αποτέλεσμα ο γερμανικός όμιλος θεωρείται η πλέον κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και κατ’ επέκταση δανείζεται πολύ πιο φτηνά από τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό είτε γαλλικής είτε ιταλικής προέλευσης.

auto.in.gr