Εκτιμάται ότι 200 από τα 500 περίπου εκατομμύρια μέλη του Facebook χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του από κινητό. Η νέα υπηρεσία Places Deals αφορά όσους επιλέγουν να μοιράζονται αυτόματα την πληροφορία για τη θέση τους κάθε φορά που χρησιμοποιούν το Facebook από το κινητό τους.

Στο εξής και στην Ευρώπη, η επιλογή αυτή θα μπορεί να ενεργοποιήσει την υπηρεσία Places Deals με την οποία ο χρήστης θα ενημερώνεται για προσφορές σε παρακείμενα καταστήματα.

Το 2010 το Facebook εγκαινίασε την υπηρεσία Places με την οποία δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του να μοιράζονται πληροφορία για τη θέση που βρίσκονται από την εφαρμογή του facebook στο κινητό τους: έτσι μπορούν να βλέπουν ποιοι φίλοι είναι κοντά.

Το Places Deals είναι μια υπηρεσία που δίνει σε όλα τα μέλη του Facebook που μοιράζονται πληροφορίες θέσης τη δυνατότητα να ελέγχουν ποιες προσφορές υπάρχουν σε παρακείμενα καταστήματα, εστιατόρια και να μοιράζονται την πληροφορία αυτή με φίλους.

Οι χρήστες θα μπορούν να επιδιώξουν να κερδίσουν μια «συμφωνία» με τους φίλους τους, οι δεδηλωμένοι πιστοί πελάτες θα ανταμείβονται. Μέσω των Facebook Places Deals θα προβάλλονται επίσης δωρεές που προτίθενται να κάνουν παρακείμενες επιχειρήσεις προς όφελος μη κερδοσκοπικών οργανώσεων με την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών.

Το Facebook δεν θα κερδίζει χρήματα απευθείας από τα Places Deals, αλλά από την διαφημιστική προβολή.

Στην Ευρώπη προς το παρόν το Facebook έχει σχετική συμφωνία με την αλυσίδα καφέ-εστιατορίων Starbucks και την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας O2 της Telefonica.

Ανταγωνισμός για τη Foursquare και την Groupon

Πάντως, η υπηρεσία του Facebook είναι προφανές ότι θα ανταγωνιστεί την Foursquare και ενδεχομένως το εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο που υλοποιεί η Groupon -η οποία παρεμπιπτόντως απέρριψε το 2010 προσφορά εξαγοράς ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Google.

Η Foursquare έχει έξι εκατομμύρια μέλη που δηλώνουν και μοιράζονται τη θέση τους με φίλους ή ακόλουθους σε Facebook ή/και twitter και κερδίζουν πόντους όταν κάνουν check in σε επιλεγμένα σημεία και ενημερώνουν τον κοινωνικό τους περίγυρο για αυτό, κερδίζοντας τίτλους (προβάλλοντας προφανώς τους προορισμούς τους). Το Facebook είναι τόσο μεγάλο που έξι εκατομμύρια μέλη μοιάζουν σαν ένα αραιοκατοικημένο χωριό.

Η Groupon υλοποιεί το λεγόμενο social buying: συγκεντρώνει προσφορές με πολύ μεγάλη έκπτωση σε υπηρεσίες ή/και προϊόντα οι οποίες «ενεργοποιούνται» όταν συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός ενδιαφερόμενων πελατών. Το Facebook Places Deals δεν είναι το ίδιο: αφορά προσφορές σύμφωνα με την σχετική θέση του χρήστη.

Επιπλέον, η στρατηγική αυτή κίνηση του μεγαλύτερου σάιτ κοινωνικής δικτύωσης επαναφέρει στο προσκήνιο την προοπτική αξιοποίησης του κινητού τηλεφώνου για διάφορες οικονομικές συναλλαγές χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας: εκτός από την ενημέρωση για «προσφορές κοντά σου», κινητά που θα φέρουν το λεγόμενο τσιπ NFC (αρκτικόλεξο των Near Field Communications) θα μπορούν να υποκαταστήσουν τα μετρητά και τις πιστωτικές κάρτες για αγορές μικρής αξίας. Ήδη η τεχνολογία είναι γνωστή στο πολυσύχναστο μετρό του Λονδίνο με τη χρήση των καρτών Oyster: οι επιβάτες «φορτώνουν» την κάρτα με μερικές λίρες και τη χρησιμοποιούν απλά κουνώντας την μπροστά από ένα τερματικό, όπως αυτά που γίνεται η επικύρωση ενός εισιτηρίου.

iPhone με ενσωματωμένο πορτοφόλι

Τα τσιπ NFC λέγεται ότι θα ενσωματωθούν σε «έξυπνα» κινητά -ήδη φέρει τέτοιο το νέο Nexus S του Google- και με την Apple να προωθεί το εγχείρημα μέσω του επόμενου iPhone τον Ιούνιο ή/και iPad τον Απρίλιο.

In.gr Τεχνολογία

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο