Η αναμενόμενη ραγδαία αύξηση της επένδυσης στο λεγόμενο «social media marketing» -από 1,35 δισεκατομμύρια δολάρια το 2007 σε 3,7 δισ. δολάρια ως το 2011- ανάγκασαν την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να μην αγνοήσει το ρόλο των μπλόγκερ στην διαφημιστική προώθηση και να τους συμπεριλάβει στους νέους κανόνες λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς, τους οποίους αναθεωρεί για πρώτη φορά από το 1980.

Οι μπλόγκερ που πληρώνονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο για να αναρτήσουν ποστ επιδοκιμασίας για προϊόντα ή υπηρεσίες θα πρέπει να το δηλώνουν σαφώς. Διαφορετικά ενδέχεται να τιμωρηθούν με πρόστιμα ύψους έως και 11.000 δολαρίων ανά κρυφά-πληρωμένη επιδοκιμαστική ανάρτηση. Αυτό όρισε πρόσφατα, η αμερικανική υπηρεσία αρμόδια μεταξύ άλλων και για την προστασία του καταναλωτή, Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC).

Η Επιτροπή αποσαφηνίζει ωστόσο ότι κάθε περίπτωση θα εξετάζεται διεξοδικά για να διαπιστωθεί εάν πίσω από το επίμαχο ποστ επιδοκιμασίας κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας πράγματι υφίσταται «χορηγός». Είναι άλλωστε συνηθισμένο όταν ένας μπλόγκερ ειδικεύεται στην παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών να το λαμβάνει δωρεάν -ακόμα όμως και αυτό θα πρέπει να αναφέρεται σαφώς, ιδιαίτερα εάν το ποστ είναι εγκωμιαστικό.

Νωρίτερα, μια μη κερδοσκοπική αμερικανική Ένωση Καταναλωτών είχε ανεβάσει σε αφιερωμένο δικτυακό τόπο στη διεύθυνση WebWatch.com λίστα «πληρωμένων μπλόγκερ», σύντομα όμως την κατέβασε, απουσία χρηματοδότησης, αναφέρει η εφημερίδα Ουάσινγκον Ποστ στο σάιτ της.

Σύμφωνα με τον κανονισμό που θέσπισε η FTC, όταν ο μπλόγκερ λαμβάνει οποιοδήποτε αντίτιμο -χρηματικό ή σε είδος- πριν γράψει ένα εγκωμιαστικό σχόλιο για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία θα πρέπει να το αποκαλύπτει.

Διαβάστε περισσότερα για το ιστορικό της υπόθεσης στο In.gr Τεχνολογία: Μπλόγκερ: «Για αυτό το ποστ πληρώθηκα»

Το πλήρες κείμενο των νέων κανόνων δημοσιεύεται στο δικτυακό τόπο της FTC και περιλαμβάνει τις αιτιάσεις που προέβαλλαν οι ενδιαφερόμενοι για το θέμα των μπλόγκερ σε διαβούλευση που προηγήθηκε.

Τα μπλογκ στην υπηρεσία του μάρκετινγκ;

Πείτε την άποψή σας για την διαφήμιση μέσω των μπλογκ, ένα συχνά αμφιλεγόμενο θέμα. Κάποιοι θεωρούν αντιδεοντολογικό το να μπλογκάρουν επαγγελματικά (αναμένοντας έσοδα από τις αναρτήσεις τους), άλλοι το δέχονται υπό όρους, άλλοι πάλι το αποδέχονται χωρίς καμία επιφύλαξη.