Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Οι Millennials δεν τα πήγαν καλά οικονομικά, αλλά η Gen Z μπορεί να τα πάει χειρότερα

Οι Millennials δεν τα πήγαν καλά οικονομικά, αλλά η Gen Z μπορεί να τα πάει χειρότερα

Οι σημερινοί νέοι ενήλικες ξοδεύουν περισσότερα από ό,τι οι Millennials. Είναι επίσης πιο πιθανό να έχουν χρέη, παρά τους υψηλότερους μισθούς και τις περισσότερες θέσεις εργασίας.

Οι Millennials δεν είναι οι μόνοι. Μια νέα γενιά παλεύει και αυτή με την οικονομική κρίση…

Πράγματι η Gen Z έχει πληγεί δυσανάλογα από τις αυξήσεις των τιμών, το δυσβάσταχτο κόστος στέγασης, τα υψηλά δάνεια σπουδών και συνολικά από το μεγαλύτερο χρέος συγκριτικά με τους Millennials πριν από αυτούς.

Ενώ και οι δύο γενιές ενηλικιώθηκαν εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης, η Gen Z (ηλικίες 12 έως 27 ετών) ξοδεύει περισσότερα χρήματα για τα απαραίτητα από ό,τι οι Μillennials (ηλικίες 28 έως 43 ετών) στην ίδια ηλικία, σύμφωνα με ανάλυση της Washington Post των στοιχείων του Γραφείου Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ (BLS).

Κερδίζουν περισσότερα και πληρώνουν περισσότερα

Οι εργαζόμενοι της γενιάς Ζ λοιπόν, είναι πιο πιθανό να σπουδάσουν, να έχουν δουλειά και να βγάζουν περισσότερα χρήματα από τους Millennials. Ωστόσο, πληρώνουν 31% περισσότερο για στέγαση από ό,τι οι συνάδελφοί τους πριν από μια δεκαετία, μετά την προσαρμογή στον πληθωρισμό.

Επίσης, οι δαπάνες για την ασφάλιση αυτοκινήτου για τους 6 έως 24 ετών έχουν υπερδιπλασιαστεί, ενώ οι δαπάνες για την ασφάλιση υγείας είναι και αυτές αυξημένες κατά 46%.

Η γενιά Z ενηλικιώνεται σε μια πολύ διαφορετική εποχή από τους Μillennials, των οποίων τα πρώτα τους χρόνια στην αγορά εργασίας συνέπεσαν με δύο οικονομικές υφέσεις

«Οι καταναλωτές της Gen Z είδαν τα οικονομικά τους να επηρεάζονται σημαντικά από την πανδημία και τα επακόλουθά της, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι Millennials ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης», δήλωσε η Μισέλ Ρανέρι, επικεφαλής της αμερικανικής έρευνας της TransUnion. «Και οι δύο αυτές κοορτές έχουν βγει από μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά η Gen Z δυσκολεύεται περισσότερο να αντέξει οικονομικά αυτό το νέο κόστος ζωής», συμπλήρωσε.

Η γενιά Z ξοδεύει περισσότερα για τα απαραίτητα από τις προηγούμενες γενιές (Πηγή: BLS)

Οι οικονομικές δυσκολίες που επιβαρύνουν τη Gen Z θα μπορούσαν να εξηγήσουν τις προκλήσεις του προέδρου Μπάιντεν να συνδεθεί με τους νεότερους ψηφοφόρους, οι οποίοι αναφέρουν τον πληθωρισμό ως την κύρια ανησυχία τους.

Μόλις το 32% των ψηφοφόρων κάτω των 30 ετών δήλωσε τον Μάιο ότι θα υποστήριζε τον Δημοκρατικό πρόεδρο αν οι εκλογές διεξάγονταν σήμερα, δίνοντάς του προβάδισμα δύο ποσοστιαίων μονάδων έναντι του Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με την έρευνα GenForward του Πανεπιστημίου του Σικάγο.

Περισσότερα χρέη λόγω καρτών, δανείων, υποθηκών

Σε σύγκριση με τους Millennials της ίδιας ηλικίας, η Gen Z έχει περισσότερα χρέη όλων των ειδών -συμπεριλαμβανομένων των πιστωτικών καρτών, των δανείων αυτοκινήτων και των υποθηκών- μετά την προσαρμογή στον πληθωρισμό, σύμφωνα με την TransUnion, η οποία διαπιστώνει ότι τα χρέη των νέων αυξήθηκαν ταχύτερα από την αύξηση των εισοδημάτων τους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το χρέος της Gen Z ισοδυναμούσε με περίπου 16% του εισοδήματος της στα τέλη του περασμένου έτους, σε σύγκριση με 12% για τους Millennials μια δεκαετία νωρίτερα.

Η Σάρα Μάρτιν, μια 21χρονη από το Πίτσμπουργκ, άρχισε να συσσωρεύει χρέη από πιστωτικές κάρτες πριν από μερικά χρόνια, ώσπου τα πράγματα κάποια στιγμή ξέφυγαν από τον έλεγχο. Συνολικά, έφτασε να χρωστά 8.000 δολάρια, τα οποία εξακολουθεί να προσπαθεί να αποπληρώσει.

«Μεγάλωσα μέσα σε μεγάλη οικονομική αναταραχή και νιώθω ότι συνεχίζεται», δήλωσε η Μάρτιν στην Washington Post, η οποία ζει με τους γονείς της ενώ σπουδάζει.

Περίπου 1 στα 7 άτομα της Gen Z έχει εξαντλήσει τα όρια των πιστωτικών καρτών, ποσοστό μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά, σύμφωνα με τη Fed της Νέας Υόρκης. Οι επιπτώσεις αυτού του χρέους είναι επίσης πολύ υψηλότερες από ό,τι στο παρελθόν, με τα μέσα επιτόκια των πιστωτικών καρτών να βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, πλησιάζοντας το 22%.

Οι οικονομολόγοι λένε ότι η χρονική στιγμή είναι επίσης σημαντική: Η πανδημία ανάγκασε τη Gen Ζ να μείνει στο σπίτι κατά τα καλύτερα σχολικά και κολεγιακά της χρόνια, όταν διαφορετικά θα ήταν έξω με φίλους, θα πήγαινε σε συναυλίες ή θα ταξίδευε. Πολλοί ήταν πρόθυμοι να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο όταν ο κόσμος έκανε restart το 2021.

Τότε ήταν που οι τράπεζες άρχισαν να χαλαρώνουν τους κανόνες τους σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να αποκτήσει πιστωτική κάρτα, διευκολύνοντας την πρόσβαση στους νεότερους δανειολήπτες.

Η γενιά Z ενηλικιώνεται σε μια πολύ διαφορετική εποχή από τους Μillennials, των οποίων τα πρώτα τους χρόνια στην αγορά εργασίας συνέπεσαν με δύο οικονομικές υφέσεις. Πολλοί αγωνίστηκαν να βρουν δουλειά, ιδίως μετά τη Μεγάλη Ύφεση, όταν το ποσοστό ανεργίας στις ΗΠΑ κυμαινόταν γύρω στο 10% για πάνω από ένα χρόνο. Οι μισθοί τους δέχθηκαν επίσης τεράστιο πλήγμα. Κατά μέσο όρο, οι Millennials έχασαν περίπου το 13% των αποδοχών τους μεταξύ 2007 και 2017, σύμφωνα με τον οικονομολόγο Kevin Rinz.

Η Gen Z είναι η πρώτη γενιά όπου οι απόφοιτοι πανεπιστημίων έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι άνεργοι σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό

Αντίθετα, η ανάκαμψη μετά την πανδημία ήταν ταχεία και ευρεία. Η ανεργία ήταν κάτω από το 4% για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των τελευταίων 50 ετών μέχρι τον Μάιο, και ιδίως οι νεότεροι εργαζόμενοι είδαν μερικές από τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών.

Παρ’ όλα αυτά, οι αυξήσεις των τιμών πλήττουν δυσανάλογα τη Gen Z. Σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες, οι ενήλικες κάτω των 27 ετών διαθέτουν μεγαλύτερο ποσοστό των δαπανών τους σε βασικά αγαθά όπως στέγαση, διασκέδαση, καύσιμα και ασφάλεια αυτοκινήτου, που έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της Moody’s.

Η γενιά Z πλήττεται περισσότερο από τον πληθωρισμό (Πηγή: BLS)

«Βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής: Η Gen Z ενηλικιώνεται σε μια εποχή αυξανόμενου πληθωρισμού και αυξανόμενων επιτοκίων και αυτό θα τους συνοδεύει», δήλωσε ο Τζίμι Λενζ, καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Ντιουκ, το έργο του οποίου επικεντρώνεται στη συμπεριφορά των γενεών. «Υπάρχει ο άμεσος αντίκτυπος: Υψηλότερες μηνιαίες πληρωμές στην πιστωτική σας κάρτα. Αλλά θα υπάρξουν και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, όπως το ότι θα είναι πιο δύσκολο να αγοράσετε σπίτι», ανέφερε.

Καίει το κόστος στέγασης τη Gen Z

Το κόστος στέγασης, το οποίο έχει αυξηθεί ραγδαία μετά την πανδημία, είναι μακράν η μεγαλύτερη επιβάρυνση για τη γενιά Z. Οι ενήλικες κάτω των 35 ετών είναι πιο πιθανό να νοικιάζουν παρά να έχουν δικό τους σπίτι και τείνουν να μετακομίζουν συχνότερα. Και τα δύο μπορούν να οδηγήσουν σε συχνότερες αυξήσεις των τιμών.

Η Gen Z ξοδεύει μεγάλο μερίδιο σε είδη πρώτης ανάγκης (Πηγή: BLS)

Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής τράπεζας του St. Louis, η Gen Z δεν είναι μόνο πιο πιθανό να έχει δάνεια σπουδών, αλλά έχει και υψηλότερα υπόλοιπα χρέους σε σύγκριση με τους Μillennials. Τον Ιούνιο του 2022, ο μέσος όρος χρέους σπουδών για δανειολήπτες ηλικίας 20 έως 25 ετών ήταν περίπου 21.000 δολάρια, ποσό που είναι κατά 13% μεγαλύτερο από αυτό των Millennials στην ίδια ηλικία, αφού ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός.

Η Gen Z είναι επίσης η πρώτη γενιά όπου οι απόφοιτοι πανεπιστημίων έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι άνεργοι σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό. Σε μια σημαντική ανατροπή των μέχρι πρότινος τάσεων, οι πρόσφατοι απόφοιτοι πανεπιστημίων δυσκολεύονται περισσότερο να βρουν εργασία σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Νέας Υόρκης.

Sports in

Νίκησε, αλλά δεν ξεμπέρδεψε ο ΠΑΟΚ (3-2)

Ο ΠΑΟΚ με τρία γκολ από τους δύο στόπερ του, Εκόνγκ και Κουλεράκη, νίκησε με 3-2 την Μπόρατς Μπάνια Λούκα κι έκανε το πρώτο βήμα για την πρόκριση στον τρίτο προκριματικό γύρο του Champions League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024