Η βρετανική Rolls-Royce έγινε αυτή την εβδομάδα η πρώτη εταιρεία που δοκιμάζει κινητήρα αεροπλάνων που καίει υδρογόνο, ενώ η Airbus ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών.

Με τις αερομεταφορές να αντιστοιχούν σχεδόν στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, κατασκευαστές και αεροπορικές εταιρείες δέχονται πιέσεις για μια πράσινη μετάβαση, η οποία όμως θεωρείται τεχνικά δύσκολη.

Διαβάστε επίσης: Ηλιακό drone της Airbus έμεινε στον αέρα για 26 ημέρες –και συνεχίζει

Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να δώσει λύση για μικρά αεροσκάφη και σύντομες πτήσεις, όμως οι μπαταρίες δεν επαρκούν για πολύωρα δρομολόγια λόγω της μικρής ενεργειακής πυκνότητάς τους.

Σε αυτή την περίπτωση η μόνη εναλλακτική λύση δείχνει να είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού. Η διαδικασία απαιτεί ενέργεια, η οποία όμως μπορεί να προέλθει από ανανεώσιμες πηγές ώστε να ελαχιστοποιείται το αποτύπωμα άνθρακα.

O πρώτος κινητήρας αεροσκαφών που λειτουργεί με υδρογόνο δοκιμάστηκε από την Rolls-Royce σε στατικό τεστ ενός τροποποιημένου αεροπλάνου AE 2100-A, αναφέρει το Reuters. Το καύσιμο παρήχθη με αιολική και παλιρροϊκή ενέργεια, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η Rolls-Royce συνεργάζεται με την easyJet για την αξιοποίηση του πράσινου υδρογόνου σε επιβατικές πτήσεις.

Κινητήρα υδρογόνου αναπτύσσει και η ευρωπαϊκή Airbus σε συνεργασία με την CFM International. Όπως ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, σχεδιάζει να δοκιμάσει έναν τροποποιημένο κινητήρα στο πίσω μέρος της ατράκτου ενός A380.

Ωστόσο η Airbus προβλέπει ότι τα περισσότερα επιβατικά αεροπλάνα θα συνεχίσουν να πετούν με συμβατικά καύσιμα τουλάχιστον έως το 2050, καθώς η μετάβαση στο νέο κάπνισμα θα απαιτούσε τον επανασχεδιασμό τόσο των αεροπλάνων όσο και των υποδομών εδάφους.

Ανάλογη ήταν η εκτίμηση του Έρικ Σουλτζ, διευθύνοντος συμβούλου της SHZ Consulting, ο οποίος δήλωσε τον Ιούλιο ότι οι απαιτούμενες σχεδιαστικές αλλαγές είναι τόσο μεγάλες ώστε θα χρειαστεί πάνω από μια νέα γενιά αεροσκαφών για να επιτευχθεί ο στόχος,.

Μια άλλη λύση για τις εκπομπές άνθρακα της αεροπορίας θα μπορούσε να είναι τα «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», υδρογονάνθρακες που παράγονται από βιομάζα ή με χημική σύνθεση. Η διαδικασία παραμένει πειραματική.

Για τις πτήσεις μικρής διάρκειας, μια άλλη λύση είναι η ηλεκτροκίνηση, με την Airbus να ανακοινώνει αυτή την εβδομάδα ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη μπαταριών για αεροπλάνα και αυτοκίνητα.

Η συνεργασία θα λειτουργήσει «συμπληρωματικά» στη συμμαχία που έχει ήδη συνάψει η Renault με την ιαπωνική Nissan, διευκρίνισε η ευρωπαϊκή εταιρεία.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr