Ο Έλον Μασκ δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η εξαγορά του Twitter θα επιτάχυνε τα σχέδιά του για την ανάπτυξη ενός «app για τα πάντα». O όρος είναι μάλλον άγνωστος στη Δύση, στην Ασία όμως είναι πραγματικότητα εδώ και καιρό.

Το ερώτημα τέθηκε την Τρίτη, όταν ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος έκανε στροφή 180 μοιρών και επανέφερε την πρότασή του να εξαγοράσει την Twitter Inc. για 44 δισεκατομμύρια δολάρια. Αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας, τιτίβισε πως «η εξαγορά του Twitter είναι επιταχυντής για τη δημιουργία του X, του app για τα πάντα».

Η ιδέα των εφαρμογών που συνδυάζουν πολλές υπηρεσίες, ή super app όπως συχνά λέγεται, είναι άκρως δημοφιλής στην Ασία και οι εταιρείες τεχνολογίες προσπαθούν εδώ και χρόνια να την αντιγράψουν σε άλλες αγορές.

Υπερ-εφαρμογές

Τα super app είναι είναι ο ελβετικός σουγιάς των εφαρμογών για κινητά, καθώς συνδυάζουν μια μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων, η κοινωνική δικτύωση, οι πληρωμές από χρήστη σε χρήστη και οι online αγορές.

Τέτοιου είδους υπερ-εφαρμογές χρησιμοποιούνται ευρέως στην Κίνα επειδή τα κινητά τηλέφωνα είναι το κύριο μέσο πρόσβασης στο Διαδίκτυο, εξήγησε σύμφωνα με το Reuters ο Σκοτ Γκάλογουεϊ, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και συμπαρουσιαστής του podcast «Pivot».

To WeChat είναι η δημοφιλέστερη εφαρμογή «όλα σε ένα»

Η κινεζική υπερ-εφαρμογή WeChat εξυπηρετεί σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κινεζικής καθημερινότητας. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν, να καλούν ταξί, να στέλνουν χρήματα σε φίλους και συγγενείς και να ψωνίζουν στο Διαδίκτυο.

Το 2018, ορισμένες κινεζικές πόλεις άρχισαν να δοκιμάζουν το WeChat για ένα ηλεκτρονικό σύστημα ταυτοποίησης που θα συνδεόταν με τους λογαριασμούς των χρηστών, σύμφωνα με την αγγλόφωνη εφημερίδα South China Morning Post.

Ένα άλλο super app είναι το Grab, δημοφιλές σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία, το οποίο προσφέρει παραγγελίες φαγητού, κλήση ταξί, παραδώσεις σε επιλεγμένη ώρα, ακόμα και επενδυτικές και άλλες οικονομικές υπηρεσίες.

Και τι θέλει ο Μασκ;

Στη διάρκεια συνομιλίας του με εργαζομένους του Twitter τον Ιούνιο, ο Μασκ επισήμανε ότι μέχρι δεν υπάρχει αντίστοιχο του WeChat εκτός Ασίας.

«Στην Κίνα βασικά ζεις με το WeChat» σημείωσε, για να προσθέσει ότι βλέπει ως ευκαιρία τη δημιουργία μιας αντίστοιχης εφαρμογής.

Η προσθήκη περισσότερων υπηρεσιών και εργαλείων στο Twitter θα διευκόλυνε εξάλλου τον Μασκ να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους του για την εφαρμογή. Στη συνάντηση με εργαζομένους, είπε ότι θα ήθελε να δει το Twitter να μεγαλώνει από τους 237 εκατομμύρια χρήστες που έχει σήμερα σε «τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο».

Σύμφωνα δε με έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο σχετικά με τη διαμάχη Μασκ-Twitter για την εξαγορά, ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και άνθρωποι του κύκλου του αντάλλαξαν πολλές φορές μηνύματα για την ιδέα να προστεθεί στην εφαρμογή δυνατότητα ψηφιακών πληρωμών.

Δεν το έχει δοκιμάσει άλλος;

Ναι, η Snap Inc., δημιουργός του Snapchat, είχε παρουσιάσει τη λειτουργία μεταφοράς χρημάτων Snapchat, τελικά όμως την απέσυρε το 2018. Πρόσφατα τερμάτισε για λόγους μείωσης του κόστους την προσπάθειά της να επεκταθεί στα βιντεοπαιχνίδια για κινητά.

Το Facebook και το Instagram της Meta Platforms έχουν επίσης προσπαθήσει να επεκταθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πέρα από την κοινωνική δικτύωσης και την ανταλλαγή μηνυμάτων.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr