Ήταν ένα αστέρι που είχε το Χόλιγουντ στα πόδια του. Φημολογούνταν μάλιστα ότι κάποια στιγμή θα αναλάμβανε την κληρονομιά του Τζέιμς Μποντ. Μερικές φορές όμως, το πού βλέπει το Χόλιγουντ έναν ηθοποιό και το πού θέλει πραγματικά να πάει ο ηθοποιός είναι δύο πολύ διαφορετικοί δρόμοι.

Κι ενώ κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τη μυστηριώδη φιγούρα του στον Γκρουπιέρη ο Κλάιβ προτίμησε την απομάκρυνση από τα φώτα της δημοσιότητας, τα οποία πολύ συχνά τυφλώνουν. Ο Κλάιβ Όουεν τελικά έμεινε στο παρασκήνιο. Δεν είναι πια ένας σταρ του κινηματογράφου της πρώτης κατηγορίας. Ακούστε τι συνέβη. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Από πού ήρθε;

Ο Κλάιβ Όουεν είναι εδώ από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 και έκανε την πρώτη του δουλειά στις βρετανικές τηλεοπτικές σειρές Rockcliffe’s Babies και στη συνέχεια στο Boon. Ο πρώτος του κινηματογραφικός ρόλος ήρθε στην ταινία Vroom του βρετανικού Channel 4.

Το μεγαλύτερο μέρος της πρώιμης καριέρας του Όουεν περιελάμβανε βρετανικές παραγωγές, τόσο στην τηλεόραση όσο και σε ταινίες μεγάλου μήκους. Τον είδαμε σε πολλές τηλεοπτικές ταινίες όπως Precious Bane, Lorna Doone, Class of ’61, The Magician, Nobody’s Children, Doomsday Gun και The Return of the Native. Πήρε ρόλους σε σειρές όπως οι Chancer και Screen Two, ενώ έπαιξε ρόλους στις βρετανικές ταινίες Close My Eyes, Century και The Turn Around. Ο Όουεν χρειάστηκε λίγο χρόνο, αλλά τελικά έφτασε στο Χόλιγουντ.

Η πρώτη γνωριμία του με το Χόλιγουντ δεν θα μπορούσε να πάει καλύτερα, αν εξαιρέσουμε τη μοίρα και τον χαρακτήρα του. Πρωταγωνίστησε στην ταινία The Rich Man’s Wife (Η σύζυγος του πλούσιου) με τη Χάλι Μπέρι. Σκορ!

Ο Όουεν συνέχισε να παίζει σε βρετανικές παραγωγές, ενώ εξακολουθούσε να κάνει γνωστή την παρουσία του στο Χόλιγουντ. Στη συνέχεια, ο Όουεν εθεάθη στο αστείο μυθιστόρημα δολοφονίας Gosford Park πριν υποδυθεί τον Καθηγητή, έναν δολοφόνο της CIA, στην ταινία The Bourne Identity. Με αυτή την ερμηνεία, ο Όουεν άρχισε να επικεντρώνεται περισσότερο στην κινηματογραφική του καριέρα. Τον είδαμε στις ταινίες I’ll Sleep

When I’m Dead, Beyond Borders, King Arthur και Closer, όπου πρωταγωνίστησε για πρώτη φορά στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Πάτρικ Μάρμπερ. Στη συνέχεια ήρθαν οι ταινίες Dwight McCarthy και Sin City και όλα έδειχναν ήταν σε καλό δρόμο για να γίνει ένας γνήσιος πρωταγωνιστής του Χόλιγουντ με τη βούλα.

Photo: Wkimedia Commons

Παραλείποντας ευκαιρίες

Για ορισμένους ηθοποιούς, η επιλογή είναι το κλειδί. Προφανώς, πολλοί θα πάρουν ό,τι τους προσφέρεται, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που φαίνεται να είναι λίγο πιο επιλεκτικοί στους ρόλους τους. Για τον Κλάιβ Όουεν δεν είναι απαραίτητα το μέγεθος του ρόλου που τον προσελκύει σε ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ, αλλά η πραγματική ποιότητα του έργου. Αν αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος του είναι λιγότερο σημαντικός, θα το δεχτεί. Θεμελιώδες για αυτόν επίσης είναι πόσο πρόθυμος είναι ένας σκηνοθέτης να συνεργαστεί, αντί να υπαγορεύει.

«Μου αρέσει να συνεργάζομαι» δήλωσε ο Όουεν σε συνέντευξή του στο GQ. Μόλις είχε ολοκληρώσει τα γυρίσματα του Gemini Man, μιας ταινίας στην οποία συμπρωταγωνιστούσε με τον Γουίλ Σμιθ και την οποία σκηνοθέτησε ο οραματιστής σκηνοθέτης Ανγκ Λι.

«Με τον Ανγκ ανταλλάσσαμε emails για τις ατάκες.  Βλέπεις το μέγεθος αυτής της ταινίας και το τι έχει να κάνει με την τεχνολογία με την οποία ασχολείται, αλλά παράλληλα βρίσκει χρόνο για να συζητήσει μαζί μου τη δομή μιας πρότασης. Είχα στείλει email με μια ερώτηση, αν χρειαζόμαστε μία λέξη στο σενάριο  και μου έστειλε ένα μακροσκελές email που έλεγε γιατί τη χρειαζόμαστε και πόσο του άρεσε αυτή η συγκεκριμένη λέξη».

Αυτό φαίνεται να είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα του Όουεν όταν εξετάζει την ανάληψη ενός ρόλου. «Ψάχνω για κάποιον με τον οποίο ξέρω ότι μπορώ να συνεργαστώ και θα με αφήσει να καταλάβω τι είναι αυτό που προσπαθεί να πετύχει. Νομίζω ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνω τη δουλειά μου. Είμαι ο ηθοποιός του σκηνοθέτη. Μπορεί να έρθω με τη δική μου άποψη, αλλά θέλω να υπηρετήσω έναν καλό σκηνοθέτη και θέλω να τον υπηρετήσω καλά. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνω αυτό είναι να καταλάβω τι είναι αυτό που προσπαθεί να κάνει. Αυτό είναι σημαντικό για μένα. Καταλήγει στο αν μου αρέσει η δουλειά τους και αν μου αρέσει το γούστο του».

Ίσως αυτός να είναι ο λόγος που ο Κλάιβ Όουεν δεν κατάφερε ποτέ να γίνει πραγματικά σούπερ σταρ. Δεν προτιμά απαραίτητα τις μεγάλες ταινίες blockbuster. Δεν είναι ότι δεν θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του σε μια μεγάλη ταινία στα πρότυπα του Star Wars ή ακόμη και σε μια ταινία υπερηρώων της Marvel, αλλά ο Όουεν δεν αισθάνεται ότι αυτές οι ταινίες είναι το φόρτε του. «Ποτέ δεν το θεώρησα αυτό ως το ατού μου, αλλά η καριέρα μου είναι ένα εντελώς ανάμεικτο πακέτο. Έχει τα πάντα μέσα της. Δεν υπάρχει κανένα μοτίβο στην καριέρα μου, πραγματικά. Μου αρέσει να μπαίνω στο παιχνίδι και να δοκιμάζω τα πάντα. Οπότε, αν ο ρόλος ήταν σωστός; Δεν θα έλεγα ποτέ όχι».

Ρίχνοντας μια ματιά στην υπόλοιπη καριέρα του Κλάιβ Όουεν είναι σίγουρα ένας άνθρωπος που κρατάει το λόγο του. Είχε μια εκλεκτική καριέρα, από το να υποδυθεί έναν ομοφυλόφιλο Εβραίο που στάλθηκε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Bent μέχρι έναν αδίστακτο κακοποιό στο Gemini Man. Ανάμεσα σε όλα αυτά ο Όουεν έχει δοκιμάσει τις δυνάμεις του σε μικρές ταινίες, κωμωδίες, αστυνομικά θρίλερ, περιπέτειες δράσης, ακόμα και επιστημονικής φαντασίας. Οι ρόλοι του ήταν τόσο μεγάλοι όσο και μικροί, αλλά κάθε ρόλος επιλέχθηκε με πολλή σκέψη όσον αφορά τον χαρακτήρα και όχι το μέγεθος του ρόλου.

Επιλέγει την οικογένεια από την καριέρα

Ο βρετανός ηθοποιός έχει περάσει πολύ χρόνο στο Χόλιγουντ. Έχει επίσης περάσει πολύ χρόνο ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο για να γυρίσει ταινίες. Αν και υπάρχουν μέρη που θαυμάζει (λέει ότι θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του να ζει στη Νέα Υόρκη), αποκαλεί το Λονδίνο σπίτι του και είναι πιο ευτυχισμένος εκεί με την οικογένειά του.

Είπε στο The Hollywood Reporter: «Γνωρίζω το Λονδίνο καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη πόλη. Πήγα εκεί στο κολέγιο. Πήγα εκεί για μεταπτυχιακές σπουδές. Όταν έκανα παιδιά, εγκατασταθήκαμε εκεί».

Ο κύριος λόγος που ο ίδιος και η σύζυγός του αποφάσισαν να παραμείνουν στο Λονδίνο και όχι στην Αμερική ήταν απλός. «Θα σήμαινε ότι η γυναίκα μου θα ήταν μόνη της με τα παιδιά στην Αμερική, ενώ στην πατρίδα της έχει πολλούς φίλους. Και στα παιδιά αρέσουν οι ανοιχτοί χώροι του Λονδίνου. Μπορεί να βρίσκεσαι μέσα στην πόλη, αλλά μέσα σε 15 με 20 λεπτά μπορείς να είσαι στην εξοχή».

Ο Όουεν συνειδητοποιεί τι του έχει κοστίσει πιο πολύ στην καριέρα του. Ο χρόνος με την οικογένειά του. Είναι κάτι που προσπαθεί να επανορθώσει μετά από κάθε ταινία στην οποία εργάζεται, λέγοντας ότι «όταν γυρίζω σπίτι, θέλω να περνάω όσο περισσότερο χρόνο μπορώ κάνοντας παρέα με τα παιδιά και κάνοντας οικογενειακά πράγματα. Όλα γίνονται γύρω από αυτό, πραγματικά»

Και τώρα;

Ο Όουεν συνεχίζει την εκλεκτική του καριέρα και αυτό του ταιριάζει πολύ. Έχει επιστρέψει στη σκηνή τα τελευταία χρόνια, παίζοντας στα θεατρικά έργα Old Times, M. Butterfly και The Night of the Iguana. Έχει επίσης επιστρέψει στην τηλεόραση, υποδυόμενος αρχικά τον πρώην πρόεδρο Μπιλ Κλίντον στην επερχόμενη σειρά American Crime Story και στη συνέχεια τη σειράς Lisey’s Story του Στίβεν Κινγκ που έγινε μπεστ σέλερ.

Ο Όουεν δεν ψάχνει απαραίτητα για κάτι μεγάλο, απλά για κάτι με το οποίο μπορεί να συνδεθεί και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Όλα καταλήγουν στο να είναι κανείς ευχαριστημένος με τις επιλογές που κάνει.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr