Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πόλεμος στην Ουκρανία: Πού είναι η ρωσική αεροπορία; Δυτικοί αξιωματούχοι δηλώνουν έκπληκτοι με την απουσία της

Πόλεμος στην Ουκρανία: Πού είναι η ρωσική αεροπορία; Δυτικοί αξιωματούχοι δηλώνουν έκπληκτοι με την απουσία της

Όλοι περίμεναν ότι η εισβολή θα ξεκινούσε με μπαράζ αεροπορικών επιχειρήσεων.

Πριν ξεκινήσει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η πρώτη επίθεση σε ευρωπαϊκό κράτος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών προέβλεπαν ότι η Ρωσία θα κινητοποιούσε την ισχυρή πολεμική αεροπορία της για να κυριαρχήσει στον ουκρανικό ουρανό το ταχύτερο δυνατό.

Όμως οι πρώτες επτά ημέρες του πολέμου διαψεύδουν τις προβλέψεις και αμερικανοί αξιωματούχοι αδυνατούν να εξηγήσουν γιατί οι αεροπορικές επιχειρήσεις είναι υποτονικές.

«Δεν είναι απαραίτητα διατεθειμένοι να αναλάβουν υψηλό ρίσκο με τα αεροσκάφη και τους πιλότους του» δήλωσε στο Reuters υψηλόβαθμος αξιωματούχος άμυνας στις ΗΠΑ που ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Οι ΗΠΑ εκτιμούν ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί στην Ουκρανία λίγο περισσότερα από 75 αεροσκάφη, αντί για εκατοντάδες ή χιλιάδες όπως προέβλεπαν αξιωματούχοι πριν από την εισβολή, ανέφερε η πηγή του Reuters.

Ανεξήγητη απουσία 

Παρά την εμφανή στρατιωτική υπεροχή της Ρωσίας, η ουκρανική πολεμική αεροπορία συνεχίζει να πετά και η αεράμυνά της δείχνει να παραμένει επαρκής –γεγονός που προβληματίζει τους ειδικούς.

Μετά την έναρξη της εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου, οι αναλυτές περίμεναν ότι η αεροπορία και η αεράμυνα της Ρωσίας θα ήταν οι πρώτοι στόχοι της Μόσχας.

Αυτό θα ήταν «το λογικό και ευρέως αναμενόμενο επόμενο βήμα, όπως έχουμε δει σχεδόν σε όλες τις στρατιωτικές συγκρούσεις από το 1938» ανέφερε η RUSI, δεξαμενή σκέψης με έδρα το Λονδίνο, σε άρθρο με τίτλο Η μυστηριώδης περίπτωση της απούσας ρωσικής αεροπορίας.

Κι όμως, τα ουκρανικά μαχητικά συνεχίζουν να επιχειρούν σε πτήσεις αναχαίτισης και επίθεσης σε επίγειους στόχους. Και οι ουκρανικές δυνάμεις που διαθέτουν πυραύλους εδάφους-αέρος απειλούν τα ρωσικά αεροσκάφη που υποστηρίζουν τις χερσαίες επιχειρήσεις.

Διαβάστε επίσης: Πώς οι Ρώσοι υποχρεώθηκαν σε αλλαγή στρατηγικής – Η επιχείρηση κατάληψης του Κιέβου [Χάρτες]

«Πολλά από αυτά που κάνουν προκαλούν απορία» σχολίασε ο Ρομπ Λι, ειδικός του Ερευνητικού Ινστιτούτου Εξωτερικής Πολιτικής. Ο ίδιος πίστευε ότι ο πόλεμος θα ξεκινούσε με τη «μέγιστη χρήση βίας».

«Επειδή κάθε μέρα που περνάει συνοδεύεται από κόστος και το ρίσκο μεγαλώνει. Κι όμως δεν το κάνουν και αυτό είναι πραγματικά δύσκολο να εξηγηθεί για οποιονδήποτε ρεαλιστικό λόγο» είπε.

H κατάρριψη αυτού του Antonov στο Κίεβο ήταν μια από τις απώλειες της ουκρανικής πολεμικής αεροπορίας (Reuters)

Η σύγχυση για τον ρόλο της ρωσικής αεροπορίας έρχεται μετά την άρνηση της κυβέρνησης Μπάιντεν να ικανοποιήσει το αίτημα του Κιέβου για ζώνη απαγόρευσης πτήσης, καθώς μια τέτοια κίνηση θα απαιτούσε επιτήρηση της εφαρμογής του μέτρου και θα μπορούσε να φέρει τις ΗΠΑ σε άμεση σύγκρουση με τη Ρωσία.

Αδυναμία συντονισμού εδάφους-αέρος

Στρατιωτικοί αναλυτές αναφέρουν στο μεταξύ ότι υπάρχει έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στη ρωσική αεροπορία και το ρωσικό πεζικό, με πολλές φάλαγγες προσωπικού να προχωρούν πολύ πέρα από την κάλυψη που προσφέρει η αεροπορία.

Αυτό αφήνει τους ρώσους στρατιώτες εκτεθειμένους σε επιθέσεις από τις ουκρανικές δυνάμεις, οι οποίες έχουν εξοπλιστεί με τουρκικά drone και βρετανικούς αντιαρματικούς πυραύλους.

Ο Ντέιβιντ Ντέπτουλα, στρατηγός εν αποστρατεία που είχε επιβλέψει την εφαρμογή ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στο βόρειο Ιράκ, δήλωσε έκπληκτος που η Ρωσία δεν επιδίωξε να εξασφαλίσει άμεσα την κυριαρχία της στον ουκρανικό εναέριο χώρο.

«Οι Ρώσοι ανακαλύπτουν ότι ο συντονισμός επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχουν πολλά όπλα δεν είναι εύκολος. Και ότι δεν είναι τόσο καλοί όσο πίστευαν» σχολίασε στο Reuters.

Στο μεταξύ, ο στρατός της Ουκρανίας ξεπερνά τις προσδοκίες, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία οκτώ χρόνια μάχης με τους φιλορώσους αυτονομιστές στα ανατολικά δεν της προσέφερε εμπειρία στις σύγχρονες πολεμικές τακτικές.

Οι ρωσικές δυνάμεις, αντίθετα, απέκτησαν πείρα στη Συρία, όπου παρενέβησαν στο πλευρό του προέδρου Μπασάρ Αλ Άσαντ και χρειάστηκε να συχρονίσουν τις επίγειες επιχειρήσεις με αεροπορικές επιδρομές και επιθέσεις με drone.

Το γεγονός ότι τα ουκρανικά αεροσκάφη συνεχίζουν να επιχειρούν είναι η ζωντανή απόδειξη για τις αντοχές της χώρας και αναπτερώνει το ηθικό τόσο του ουκρανικού στρατού όσο και των πολιτών, ανέφεραν ειδικοί.

Στην ομιλία του για την Κατάσταση της Ομοσπονδίας την Τρίτη, ο Τζο Μπάιντεν χλεύασε τον Πούτιν για την εντύπωσή του ότι θα κατακτούσε την Ουκρανία χωρίς αντίσταση.

«Αντί για αυτό συνάντησε ένα τείχος δύναμης που ποτέ δεν φαντάστηκε. Ήρθε αντιμέτωπος με τον ουκρανικό λαό» είπε ο αμερικανός πρόεδρος.

Οι ΗΠΑ εκτιμούν ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί στην Ουκρανία λίγο περισσότερα από 75 αεροσκάφη, αντί για εκατοντάδες ή χιλιάδες όπως προέβλεπαν αξιωματούχοι πριν από την εισβολή.

Sports in

«Με ένα όνειρο...» - Μυθική υποδοχή των νικητών, σε έκσταση οι φίλοι του Ολυμπιακού

Στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται το in μαζί με τους φιλάθλους του Ολυμπιακού που πήγαν να υποδεχθούν την αποστολή που τους έστειλε στον έβδομο ουρανό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024