Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ένα εκτεταμένο social media για φεμινίστριες και φεμινιστές

Ένα εκτεταμένο social media για φεμινίστριες και φεμινιστές

Η Λένα Φουτσιτζή, μία εκ των τριών γυναικών – μαζί με τη Λασκαρίνα Λιακάκου και τη Μιρέλα Διαλετή – μιλά για τη νέα διαδικτυακή κοινότητα - «Δεν είμαστε ένα site με “γυναικεία ζητήματα”, τα θέματα που μας απασχολούν είναι η εργασία, το Μεταναστευτικό, η οικονομία, η Παιδεία»

«Αν μέσα στο Womanlandia μπορείς να βρεις φίλους, φλερτ, δουλειά και ενημέρωση, χρειάζεσαι κάποιο άλλο δίκτυο;» αναρωτιέται η Λένα Φουτσιτζή -γνωστή διαδικτυακά και ως «Α, ΜΠΑ» -, μία εκ των τριών γυναικών (Λασκαρίνα Λιακάκου, Μιρέλα Διαλετή) που αυτόν τον καιρό ετοιμάζονται πυρετωδώς να ανοίξουν τις πύλες ενός ψηφιακού σύμπαντος το οποίο υπόσχεται ασφάλεια, γνώση, αλήθεια, χιούμορ, κοινωνικοποίηση, κατανόηση και αγάπη.

Και ενώ οι σελίδες με το φρέσκο λογότυπο του Womanlandia στα social media γεμίζουν ακολούθους – στο Facebook ήδη αναμένουν 7.304 την επίσημη πρώτη -, εμείς, μέσα από τις περιγραφές της Λένας από την Αμερική (την έδρα του site), όπου βάζει τις τελευταίες πινελιές, ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά στο νέο «εκτεταμένο social media» για τις απανταχού φεμινίστριες. Και τους φεμινιστές βεβαίως.

«Μοιραζόμαστε κοινό όραμα για το site και μια κοινή επιθυμία να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είμαστε χρήσιμες σε άλλες γυναίκες» αναφέρει η Λένα δίνοντας μια πρώτη γεύση των «κανόνων» του Womanlandia.

Λασκαρίνα Λιακάκου

«Τα μέλη δημιουργούν ένα προσωπικό προφίλ στο οποίο αποκαλύπτουν όσα επιθυμούν, και με αυτόν τον τρόπο μπορούν να διαβάσουν, να σχολιάσουν, να στείλουν δημόσια μηνύματα ή ιδιωτικά, να δημιουργήσουν ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα όπου θα μπορούν να ανταλλάσσουν μηνύματα, να καλέσουν η μια την άλλη σε βιντεοκλήση. Παράλληλα, θα μπορούν να διαφημίζουν την επαγγελματική τους ιδιότητα για να μπορούν να αναζητούν υπηρεσίες από άλλα μέλη, κάτι που δημιουργεί ένα επιπλέον στρώμα ασφάλειας μεταξύ γυναικών».

Γνωριμίες

Θέματα από όλο το φάσμα της ζωής αναμένουν όποιον/α διαβεί το ηλεκτρονικό κατώφλι του Womanlandia, συνεντεύξεις, έρευνες, απαντήσεις από ειδικούς. «Και η μεγάλη μας επιτυχία ελπίζω να είναι το κομμάτι του dating. Είναι κάτι που ξεκίνησε να λέγεται για πλάκα, αλλά μια πλατφόρμα πραγματικά συμπεριληπτική δεν νομίζω ότι υπάρχει.

Οι γυναίκες βρίσκονται σε μόνιμο κίνδυνο στα παραδοσιακά apps, και αν δεν είναι ο κίνδυνος που τις αποτρέπει, είναι η βία που ξεχειλίζει από τις προσεγγίσεις, μια ωμότητα, και δεν αναφέρομαι στη σεξουαλική προσέγγιση, αλλά στη λογική «προσφορά και ζήτηση». Το πρόβλημα είναι πώς θα βρούμε τους straight άντρες που αναζητούν μια ισότιμη σχέση με μια γυναίκα. Αυτοί οι άντρες είναι οι άντρες που θέλουμε για φίλους, συντρόφους και συνεργάτες. Ελπίζω το μήνυμά μας να φτάσει στα αφτιά τους» σημειώνει η ίδια.

Μιρέλα Διαλετή

Αν αναρωτιέστε σε ποιους απευθύνεται, ακούστε προσεκτικά γιατί μπορεί να σας αφορά: «Απευθύνεται σε φεμινίστριες και σε φεμινιστές. Απευθύνεται σε ανθρώπους που μοιράζονται την πεποίθηση ότι α) υπάρχει ανισότητα μεταξύ των φύλων και β) αυτή η ανισότητα δεν δικαιολογείται με βιολογικό ή κοινωνικό τρόπο. Η ανισότητα υπάρχει, λέγεται πατριαρχία, και πρέπει να σταματήσει. Αυτό είναι το μόνο διαβατήριο για τη Womanlandia» εξηγεί η Λένα. «Το Womanlandia είναι ένας χώρος που δεν θα αντιμετωπιστείς ως γυναίκα.

Είναι παράδοξο; Δεν είμαστε ένα site με «γυναικεία ζητήματα». Δεν υπάρχουν ειδικά γυναικεία ζητήματα. Τα γυναικεία ζητήματα είναι η εργασία, το Μεταναστευτικό, η οικονομία, η Παιδεία. Οι γυναίκες δεν είναι ειδική κατηγορία ανθρώπων. Οι γυναίκες είναι άνθρωποι. Αυτή άλλωστε είναι η ριζοσπαστική φεμινιστική ιδέα. Οτι οι γυναίκες είναι άνθρωποι με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που είναι και οι άντρες. Αυτό για την ώρα γίνεται πραγματικότητα μόνο σε ένα ασφαλές φεμινιστικό περιβάλλον».

Οσο για το στοίχημα του Womanlandia, αν επιτευχθεί, θα θυμίζει σύγχρονο κοινωνικό θρίαμβο. «Ο στόχος μας είναι να δούμε φιλίες, συνεργασίες, επιχειρήσεις, υποστήριξη πρακτική και ψυχολογική, συμβουλές από ειδικούς, ζευγάρια, σχέσεις όλων των ειδών, άντρες που τολμούν να πουν «ναι» σε ουσιαστικές σχέσεις με γυναίκες, να κάνουμε την πλάκα μας και να συναντηθούμε σε διάφορα μέρη της Γης.

Λένα Φουτσιτζή

Η τεχνολογία μάς το επιτρέπει, η κοινότητα υπάρχει, αν αποφασίσει να το πάρει πάνω της με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης για να έχουμε μόνιμη και ουσιαστική ανεξαρτησία, δεν βλέπω να μας εμποδίζει κάτι. Είμαι πάρα πολύ αισιόδοξη για το μέλλον του εγχειρήματος, και δεν θα έλεγα ότι η αισιοδοξία είναι η φυσική μου κατάσταση. Αν το Womanlandia λειτουργήσει με τον τρόπο που φανταζόμαστε τώρα, θα είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Sports in

«Να’ τοι, να’ τοι οι πρωταθλητές»: Στην Ελλάδα τα «χρυσά μωρά» του Ολυμπιακού (pics)

Η αποστολή του Ολυμπιακού έφτασε πριν από λίγο στο «Ελ. Βενιζέλος» μετά την κατάκτηση του Youth League στο Final-4 της Ελβετίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024