Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Προειδοποίηση για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε συνθήκες βροχής

Προειδοποίηση για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε συνθήκες βροχής

Αναξιόπιστο το αυτόματο φρενάρισμα και η λειτουργία σταθετής λωρίδας υπό την ισχυρή βροχόπτωση.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα οποία χρησιμοποιούνται σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα για να φρενάρουν αυτόματα και να κρατούν το όχημα σταθερό στην ίδια λωρίδα, είναι λιγότερο αποτελεσματικά σε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης, προειδοποιεί η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου.

Η Ένωση εξέτασε σε ελεγχόμενες συνθήκες αυτοκίνητα τεσσάρων κατασκευαστών. Διαπίστωσε ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα συστήματα αυτόματης πέδησης παύουν να αναγνωρίζουν τα προπορευόμενα οχήματα, ενώ τα συστήματα σταθερής λωρίδας παρουσίαζαν σημαντική πτώση της επίδοσής τους.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις αν οι οδηγοί βασίζονται υπερβολικά στα συστήματα αυτοματισμού, τα οποία δοκιμάζονται συνήθως μόνο κάτω από ιδανικές συνθήκες.

«Στην πραγματικότητα οι οδηγοί δεν κινούνται πάντα σε τέλειες, ηλιόλουστες συνθήκες, οπότε πρέπει να επεκτείνουμε τις δοκιμές και να λάβουμε υπόψη παράγοντες που πράγματι αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στις καθημερινές τους κινήσεις» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο Γκρεγκ Μπράνον της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτου, ομοσπονδίας των πωλητών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική.

Πάντως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), τα οποία χρησιμοποιούνται όλο και συχνότερα στα νέα οχήματα, έχει διαπιστωθεί από ασφαλιστικές εταιρείες ότι πράγματι περιορίζουν τις συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα.

Στα πειράματα της Ένωσης, στα οποία χρησιμοποιήθηκαν συστήματα ψεκασμού που προσομοιώνουν τη βροχή, το 17% των δοκιμαστικών γύρων με ταχύτητα 40 χλμ/ώρα κατέληξαν σε σύγκρουση, ποσοστό που ανέβηκε στο 33% σε ταχύτητα 56 χλμ/ώρα.

Αντίθετα, κάτω από ιδανικές συνθήκες δεν συνέβη καμία σύγκρουση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της Ένωσης, ακόμα περισσότερες συγκρούσεις είναι πιθανό να είχαν συμβεί αν το οδόστρωμα ήταν εξαρχής βρεγμένο, κάτι που δεν ίσχυε στις δοκιμές.

Τα οχήματα σταθερής λωρίδας πάτησαν τις διαχωριστικές γραμμές του οδοστρώματος στο 37% των περιπτώσεων κάτω από ιδανικές συνθήκες, όπως το ποσοστό εκτινάχθηκε στο 69% κατά την προσομοίωση βροχής.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στα μοντέλα Buick Enclave Avenir, Hyundai Santa Fe, Toyota RAV4 και Volkswagen Tiguan, όλα τους κατασκευής του 2020.

Sports in

Άσχημα μαντάτα για τον Αντετοκούνμπο

Αμφίβολος και για τις επόμενες αναμετρήσεις κόντρα στους Ιντιάνα Πέισερς, παραμένει ο ηγέτης των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024