Η φωτογραφία του Κωνσταντίνου Τσακαλίδη ( από το πρακτοτρείο SOOC)  έκανε τον γύρο του κόσμου.

Έγινε εξώφυλλο σε μεγάλες εφημερίδες, προβλήθηκε σε δελτία ειδήσεων, κοινοποιήθηκε χιλιάδες φορές.

Η κυρία Παναγιώτα, από το χωριό Γούβες της Εύβοιας, βλέπει την φωτιά να πλησιάζει στο σπίτι της και βιώνει τον απόλυτο εφιάλτη. Η βουβή, όπως αποτυπώνεται στην εικόνα, κραυγή της συγκλονίζει.

Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης λέει στο in.gr:

«Ήταν οι συγκυρίες, νομίζω, που έφεραν την εικόνα στο επίκεντρο της συζήτησης και της απόγνωσης γύρωα πό τις φωτιές. Η κουβέντα για την κλιματική αλλαγή, αλλά και οι φωτιές που ξέσπασαν σε Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία και αλλού στον κόσμο αποτέλεσαν τις συγκυρίες για να προβληθεί πολύ η φωτογραφία.»

Και προσθέτει:

«Δεν βλέπουμε συνήθως εικόνες με πολίτες μες στη φωτιά. Οι εικόνες που δημοσιεύονται είναι κατά την διάρκεια της κατάσβεσης με τους πυροσβέστες τις περισσότερες φορές…»

Ο φωτογράφος έχει εξηγήσει ότι η συγκεκριμένη λήψη πραγματοποιήθηκε στις 4:20 το απόγευμα, με το φως από τον καπνό να παραπέμπει σε νυχτερινή ώρα.

Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή 6 Αυγούστου, όταν πια οι φωτιές είχαν αρχίσει να απειλούν για τα καλά την Αττική.

Όπως λέει στο in.gr ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, τον ειδοποίησε το πρακτορείο Bloomberg με το οποίο συνεργάζεται. Έτσι, ο φωτογράφος μετέβη στον Άγιο Στέφανο, από τηνέδρα του, που είναι η Θεσσαλονίκη.

Ήταν εκεί το Σάββατο, ώρα 19:30.

Την επόμενη ημέρα, αναχώρησε με συναδέλφους του για Εύβοια. Έμειναν στα Λουτρά Αιδηψού, ένα σημείο που πιο δύσκολα θα άγγιζε η φωτιά.

Οι συνταρακτικές στιγμές πίσω από το επίμαχο κλικ, όπως τις αφηγείται ο ίδιος ο φωτογράφος στο in.gr:

«Την Κυριακή βρεθήκαμε στις Γούβες. Και ναι, φυσικά, κάποιες στιγμές την αφήνεις και την μηχανή και βοηθάς. Η κατάσταση ήταν δραματική.

Δεν προλαβαίναμε να πάμε σε κάποιο από τα υπόλοιπα χωριά που φλέγονταν, ήταν κλειστοί οι δρόμοι λόγω της φωτιάς. Όλα έδειχναν ότι οι φλόγες θα έφταναν Γούβες. Ήταν λίγο πριν τις 4 το απόγευμα.

Οι φωτογράφοι βρισκόμασταν σε έναν λόφο, με πανοραμική θέα της φωτιάς καθώς πλησίαζε. Για κάποιον λόγο, αποφάσισα να κατέβω κάτω, με κάποιον συνάδελφο, για να κάνω εικόνες με τον κόσμο του χωριού καθώς πλησίαζε η φωτιά.

Έπεσα πάνω στην εκκένωση του σπιτιού. Η κυρία Παναγιώτα δεν έβρισκε τον άντρα της, βρισκόταν κάπου μες στο σπίτι τους. Όλος ο κόσμος είχε μαζευτεί εκεί γύρω, το χωριό είχε λάβει εντολή άμεσης εκκένωσης.

Η γυναίκα μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας, έχοντας ζαλιστεί.

Τους επισκέφθηκα ξανά τις επόμενες ημέρες. Είναι, ευτυχώς, όλοι καλά. Το σπίτι της κυρίας Παναγιώτας δεν κάηκε. Δεν θυμόταν τίποτα για την φωτογραφία, όπως ήταν φυσικό.

Βέβαια, τους είχαν ενημερώσει συγγενείς και γνωστοί πως η εικόνα αυτή είχε παίξει στα μέσα. Τους ρωτούσαν αν είναι εντάξει.»

Από το 2012 μέχρι σήμερα, ο Κωντσαντίνος Τσακαλίδης φωτογραφίζει τον παλμό των κοινωνικών γεγονότων.

«Στις εκλογές του 2012, φωτογράφιζα προεκλογικές συγκεντρώσεις στην Θεσσλονίκη. Όχι για κάποιο πρακτορείο, αλλά για μένα. Δημοσίευα σε διάφορους ιστότοπους και blog.

Μια φωτογραφία μου είχε πέσει στην αντίληψη συναδέλφων φωτογράφων από το πρακτορείο ΦΩΣ και μου ζήτησαν συνεργασία, την οποία φυσικά αποδέχτηκα.

Το ΦΩΣ είχε δει την εικόνα μου μέσω μιας δημοσίευσης που είχε κάνει η Guardian. Ήταν ένα θέμα με τις ματιές των πολιτών και τους ταίριαξε η εικόνα μου.

Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης κάνει λόγο για την παρακάτω φωτογραφία:

Από προεκλογική εκδήλωση των Ανεξάρτητων Ελλήνων-πρόσωπα πολιτών γεμάτα προσδοκίες

Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή του ως φωτογράφου, έπαιξε η «Στερέωση», ένα φωτογραφικό εργαστήρι στην Θεσσαλονίκη και ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, όπως αναφέρει ο ίδιος.

Μετά από έναν κύκλο συνεργασίας με το πρακτορείο ΦΩΣ, ο Κωνσταντίνος με συναδέφλους φωτογράφους ίδρυσαν το SOOC.

Ο ίδιος λέει για το ξεκίνημά του με τον φωτογραφικό φακό:

«Ξεκίνησα από μικρός να πειραματίζομαι φωτογραφικά όπως ακριβώς κάνει ο οποιοσδήποτε που ασχολείται με την Φωτογραφία. Εικόνες δρόμου, τοπία, προτρέτα…»

Το φωτογραφικό ρεπορτάζ, όμως, έχει απαιτήσεις και χρειάζεται γερό στομάχι. Αυτό το ξέρει και ο ίδιος ο Τσακαλίδης καλά.

Κι αν ήταν η πρώτη φορά που ο Κωνσταντίνος επισκέφθηκε την Εύβοια, χάνοντας φυσικά την ευκαιρία να την δει όπως ήταν τόσα χρόνια, καταπράσινη και όμορφη, δεν ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκε σε δύσκολη φωτογραφική στιγμή από πλευράς ηθικής.

Η κυία Παναγιώτα ενσάρκωσε τη Μάνα Φύση που πονά καθώς την πληγώνουμε- Γι’ αυτό, η φωτογραφία του Τσακαλίδη αφορά όλον τον πλανήτη

Σε παλιότερη συνέντευξή του στο photologio.gr είχε δηλώσει:

«Υπάρχουν όρια ασφαλείας, όταν καλύπτεις κάποιο επικίνδυνο γεγονός. Για την δική σου ασφάλεια αλλά και για την ασφάλεια των συναδέλφων σου.

Υπάρχουν όρια ηθικής τα οποία πρέπει να σε ακολουθούν συνέχεια. Όσον αφορά τον εαυτό μου, υπάρχουν και συναισθηματικά όρια.

Δεν μπορώ να καταγράφω με πλήρη ψυχρότητα τα γεγονότα, τουλάχιστον όχι για μεγάλη διάρκεια. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι βρισκόμαστε εκεί έξω για να καταγράψουμε τα γεγονότα, αυτή είναι η δουλειά μας, και όχι για κάτι άλλο. Συμφωνώ αλλά μέχρι ένα σημείο.»

Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης έχει επαγγελματισμό, αλλά είναι και άνθρωπος.  «Ανάλογα με το πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση, αφήνουμε την κάμερα», τον ακούω να μου λέει στο τηλέφωνο.

Από όλον αυτόν τον φωτογραφικό και ανθρώπινο μαραθώνιο, ο ίδιος επιλέγει να κρατήσει την συγκινητική προσπάθεια των κατοίκων να προστατεύσουν τα χωριά και τα σπίτια τους, χωρίς άλλη σημαντική βοήθεια.

«Ειδικά τις πρώτες μέρες, οι άνθρωποι πάλευαν μόνοι τους», σημειώνει.

Ο ίδιος, όπως και εμείς, εύχεται η δύναμη των εικόνων του και των συναδέλφων του να συγκινούν και να αφορούν εκείνους που είναι σε θέση να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής των πολιτών.

«Οι πολιτικοί, όμως, δεν συγκινούνται εύκολα από τις φωτογραφίες…», λέει ο φωτογράφος.

Δουλειά του μπορείτε να βρείτε εδώ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο