Έξι βραβεία και συμμετοχή σε συνολικά έξι Φεστιβάλ του εξωτερικού (4 στο Λονδίνο, 1 στη Νέα Υόρκη και 1 στο Μεξικό).

Ένα από τα πιο σημαντικά, το εξής: Best Drama award στο Falcon International Film Festival London.

Αυτή ήταν η τροπαιούχος εσοδεία της ταινίας μικρού μήκους που σκηνοθέτησε ο Αντώνης Μόργκαν Κωνσταντουδάκης σε σενάριο της Βανέσσας Αδαμοπούλου.

Και το όνομα αυτής: Λύκοι. Ή Wolves.

H υπόθεση:

Ένα Κυριακάτικο γεύμα στο σπίτι της γιαγιάς. Η Αγία ελληνική οικογένεια θρυμματίζεται κάτω από το αβάσταχτο βάρος της. Πόσα πράγματα μπορούμε να αγνοούμε για τους οικείους μας;

Πόσες λέξεις πνίγονται πριν ακόμα αρθρωθούν; Τα οικογενειακά γεύματα της καρδιάς μας, ξεκινούν να μετρούν αντίστροφα…

Οι συντελεστές:

Ηθοποιοί

Λένα Παπαληγούρα

Ιωάννης Παπαζήσης

Λίνα Φούντογλου

Χρήστος Ντόβας

Γεωργία Μαυρογεώργη

Ειρήνη Μελά

Κατερίνα Κανάκη

Διεύθυνση φωτογραφίας/μοντάζ: Μαρία Ραπτάκη

Οπερατέρ: Γιώργος Νικολόπουλος

Ήχος: Άρης Παυλίδης

Ενδυματολόγος: Μαρία Τάγκαλου

Μακιγιάζ: Μαρία Τσαντοπούλου

Οργάνωση παραγωγής: Σοφία Ζήβα

Όλο το team στην διάρκεια των γυρισμάτων

Η σεναριογράφος Βανέσσα Αδαμοπούλου είχε μιλήσει για την ταινία στο πρωινό του Mega.

«Όλοι μου οι ήρωες έχουν ρωγμές και τσακίσματα. Αυτά με ενδιαφέρουν, αυτά με κεντρίζουν», δήλωσε τότε για την δραστηριότητα της συγγραφής, κάτι σχετικά καινούργιο στην ζωή της.

Τα περί ραγισμάτων τα διαπιστώσαμε βλέποντας και την ταινία η οποία είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένη μονοπλάνο.

Ο σκηνοθέτης Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης, που ανήκει και στο προσωπικό σκηνοθετών του Mega, υπεύθυνος για το άρτιο αποτέλεσμα αρκετών τηλεοπτικών παραγωγών, μιλά στο in.gr για την συνεργασία του μαζί της, αλλά και την ενασχόληση με το σινεμά σε δύσκολους καιρούς εσχάτως και σε μια δύσκολη χώρα ανέκαθεν.

Αντώνη, πώς προέκυψε αυτή η ταινία;

Με τη Βανέσα γνωριστήκαμε μέσω του Ιωάννη Παπαζήση, με τον οποίο συνεργάστηκα στον Ηλίθιο του Ντοστογιέφσκι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Στη δημιουργία του τελευταίου βιντεοκλίπ (Ένα Χειμωνιάτικο Πρωινό) η Βανέσα μου παρουσίασε ένα σενάριο ταινίας μικρού μήκους που είχε γράψει η ίδια. Στην πρώτη ανάγνωση που έκανα μου κέντρισε κατευθείαν το ενδιαφέρον και δέχτηκα να το κάνουμε ταινία.

Δυστυχώς, προέκυψε ο κορονοϊός και όλη η οργάνωση της ταινίας καθυστέρησε ένα χρόνο. Από την πρώτη στιγμή που συζητούσαμε με τη Βανέσα είχαμε και οι δύο καταλήξει το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας να είναι η Λένα Παπαληγούρα.

Με τη Λένα είχαμε ήδη συνεργαστεί και υπάρχει εμπιστοσύνη και αλληλοεκτίμηση. Η ίδια αποδέχτηκε κατευθείαν όταν διάβασε το σενάριο και έχοντας ήδη κλείσει τον Ιωάννη Παπαζήση και τη Λίνα Φούντογλου ξεκινήσαμε να συμπληρώνουμε το καστ.

Η ομάδα ολοκληρώθηκε με τη Γεωργία Μαυρογεώργη, τον Χρήστο Ντόβα, την Ειρήνη Μελά και τη μικρή Κατερίνα Κανάκη. Με όλους είχαμε εξαιρετική συνεργασία κάτι το οποίο θεωρώ πως φαίνεται και στο τελικό αποτέλεσμα.

Πώς σου φάνηκε εσένα ως άνδρα κι όχι πατέρα, αυτό το πολύ καυτό θέμα που αφορά τις μητέρες; Πώς αισθάνθηκες ασχολούμενος σκηνοθετικά με αυτό;

Ως δημιουργός πάντα καταπιάνομαι με θέματα που αφορούν την ψυχική κατάσταση των ανθρώπων και συνήθως τις μαύρες πτυχές που απορρέουν από την κοινωνική και οικογενειακή καταπίεση.

Η συγκεκριμένη ταινία θίγει το ιερό θεσμό της ελληνικής οικογένειας, με ένα πολύ ρεαλιστικό, σχεδόν κυνικό τρόπο.

Όλοι μας έχουμε παρευρεθεί σε τέτοια τραπέζια, όλοι μας έχουμε αισθανθεί άβολα, στοχοποιημένοι, δακτυλοδεικτούμενοι.

Διαβάζοντας το συγκεκριμένο σενάριο διέκρινα μία ροή γεγονότων παράλληλα με ένα χάος. Σκόρπιες κουβέντες, ανάμεικτα συναισθήματα, καταπιεσμένοι άνθρωποι.

Σκηνοθετικά, αυτή η ροή με οδήγησε στην τεχνική του μονόπλανου, κάτι το οποίο αποτελούσε μία τεράστια πρόκληση για όλους, αλλά συνάμα έδινε την πραγματική ζωντάνια και αίσθηση της «τελετουργίας» ενός κυριακάτικου τραπεζιού.

Ανέμενες βράβευση; Τα βραβεία αλήθεια πόσο μετρούν για έναν σκηνοθέτη;

Η ταινία έχει λάβει ήδη έξι βραβεία σε φεστιβάλ του εξωτερικού μέσα σε δύο μήνες και είναι πραγματικά μια τεράστια επιβράβευση για όλους τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν σε αυτό.

Τα βραβεία γενικά δίνουν σε έναν δημιουργό κίνητρο και δύναμη να συνεχίσει, επιβεβαιώνοντας την αποδοχή του κόσμου σε όλα όσα πηγάζουν από μέσα του.

Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη ταινία θίγει ένα πολύ ευαίσθητο θέμα με ένα πολύ ιδιαίτερο τρόπο και νιώθω ότι θα πετύχει το στόχο της.

Ποια η μοίρα των ταινιών μικρού μήκους στην Ελλάδα, αλλά και γενικώς;

Όλοι όσοι ασχολούμαστε με τις μικρού μήκους ταινίες στην Ελλάδα πρέπει να έχουμε μία πάθηση μαζοχισμού.

Γενικά δεν λαμβάνουμε σχεδόν καμία βοήθεια και παλεύουμε με δικούς μας πόρους και πολύ προσωπική εργασία. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου επιλέγει να χρηματοδοτεί μόνο συγκεκριμένους σκηνοθέτες και ταινίες οι οποίες αν ψάξεις παρελθοντικά, δεν έχουν καν βγει δημόσια, ούτε έχουν φέρει κάποια διάκριση.

Σε αυτή τη χώρα για να σου δώσουν λεφτά πρέπει πρώτα να κερδίσεις ένα χρυσό φοίνικα ή ένα όσκαρ, αν δεν ανήκεις στην κλίκα τους.

Παρόλ’ αυτά, συνεχίζουμε και ταξιδεύουμε τις δημιουργίες μας σε όλον τον πλανήτη, κερδίζοντας την εκτίμηση άλλων χωρών και ανθρώπων.

Τι άλλο ετοιμάζεις αυτήν την περίοδο καλλιτεχνικά;

Αυτήν την περίοδο κάνουμε πρόβες για τη Μήδεια του Ευριπίδη, με την Κάτια Γέρου, τον Νίκο Νίκα, τον Χρήστο Ντόβα, τη Λίνα Φούντογλου και την Ιωάννα Μπιτούνη.

Η παράσταση θα ανέβει το Δεκέμβριο από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και για λίγες παραστάσεις στην Πειραματική Σκηνή Πειραιά και στη συνέχεια θα κάνει σεζόν από το Φλεβάρη στο Θέατρο Άνεσις.

Παράλληλα, εργάζομαι στο Mega ως σκηνοθέτης και προετοιμάζω τα επόμενα μου βήματα.

Λίγα Λόγια για τον Αντώνη Morgan Κωνσταντουδάκη

Ξεκίνησε να σκηνοθετεί στον κινηματογράφο το 2014 έχοντας γρήγορα καταφέρει να συμπεριλάβει σημαντικές δουλειές στο παλμαρέ του. Το 2017 οι μικρού μήκους ταινίες του Έψιλον και DER ταξιδεύουν στο Λονδίνο και ο ίδιος βραβεύεται ως “Καλύτερος Νέος Σκηνοθέτης” στο London Greek Film Festival.

Σκηνοθέτησε την μεγάλου μήκους ταινία Κελί, καθώς και τις μικρού μήκους Ακρόαση και Styx που βρίσκονται σε post production, τα βιντεοκλίπ Έλα Κοντά μου του Παύλου Παυλίδη & B-Movies, High Command του βρετανικού συγκροτήματος Detachments, και Φύσα της Βανέσσας Αδαμοπούλου, τα πιλοτικά επεισόδια τηλεοπτικών σειρών ID (κειμένου του ίδιου) και Αγάπη Ρε, την τηλεοπτική εκπομπή Attic-art των Classiscus για την παράσταση Χανς Κολχάας της Λίλυς Μελεμέ, τηλεοπτικά spot για την Unesco Πειραιά και Νήσων, trailer για την προώθηση θεατρικών παραστάσεων κ.ά.

Στο θέατρο σκηνοθέτησε με επιτυχία την παράσταση “Βέντλα – Το Ξύπνημα της Άνοιξης” του Frank Wedekind σε παραγωγή Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (2017-2018) καθώς και την παράσταση “About Milgram” της Λουκίας Ανάγνου στο Θέατρο Cartel (2016).

Συνιδρυτής της κινηματογραφικής ομάδας NAIL Hit n’ Run Productions με μεγάλο αριθμό D.I.Y. βίντεο στους δρόμους της Αθήνας που προβάλλονται στο επίσημο κανάλι της ομάδας στο Youtube.

Με την κινηματογραφική ομάδα NAIL, το 2017 ίδρυσε και διευθύνει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά και της Unesco Πειραιά και Νήσων.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο