Το Παρίσι ξαναγέμισε στιλ, η Εβδομάδα Μόδας είχε πολλές εκπλήξεις και όλοι οι οίκοι επιστράτευσαν νέους και πρωτότυπους τρόπους για να δείξουν τις καινούργιες τους συλλογές. Κάποιοι επανήλθαν παραδοσιακά με πασαρέλες, ο Τζον Γκαλιάνο όμως προσκάλεσε το ακροατήριό του στην πρεμιέρα της θεαματικής ταινίας – θρίλερ του «A Folk Horror Tale» σε έναν κινηματογράφο στο Champs Élysées.

Σε συνεργασία με τον πολυβραβευμένο Γάλλο σκηνοθέτη Ολιβιέ Νταχάν – και ένα σενάριο από τον σχεδιαστή, οι εκπληκτικές παραγωγικές του αξίες του κινηματογράφου ώθησαν ακόμη περισσότερο τα εννοιολογικά πεδία της νέας επικοινωνίας στον χώρο της μόδας που ο Γκαλιάνο αγκάλιασε ολόψυχα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Λατρεύω αυτό το μέσο», δήλωσε. «Με βοηθά να εκφραστώ τόσο πολύ.»

Η συνεργασία μεταξύ ενός ταλαντούχου κινηματογραφιστή και της άγριας φαντασίας ενός σχεδιαστή που δημιουργεί τις καλλιτεχνικές του συλλογές στο χέρι επιστράτευσαν μια κάμερα frustum που χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στη δημιουργία των σειρών Star Wars: Mandalorian. Οι δυνατότητές του, που προέρχονται από βιντεοπαιχνίδια και τεχνολογία σε πραγματικό χρόνο, σημαίνουν ότι τα τρισδιάστατα φωτορεαλιστικά υπόβαθρα δημιουργούν την ψευδαίσθηση της πραγματικότητας – ή στην περίπτωση του Γκαλιάνο, την υπερ-πραγματικότητα των σαρωτικών θαλάσσιων τοπίων σε μια φαντασία που τυλίγεται γύρω από την ιστορία μιας μπάντας «Muses», καταφέρνοντας να καταπολεμά τις δυνάμεις της φύσης μέσα από όλο και πιο ανατριχιαστικές αναδρομές στο χρόνο.

Μέσα στην συλλογή – θρίλερ

Στην αρχή της ταινίας, ο Γκαλιάνο φαίνεται να περιγράφει τη συλλογή στον Νταχάν μέσα στο στούντιο του Maison Margiela. Το σενάριο εξελίχθηκε από «ώρες συνομιλιών», όπως και η υπόδειξη για το φωτισμό που λούζει τους ηθοποιούς-μοντέλα, μπροστά από έναν εκθαμβωτικό πίνακα, όπου στη λάμψη του φαίνονται μικρές λεπτομέρειες από τα ρούχα.

Ένας άλλος πυρήνας της συλλογής «Artisanal» 2021 του Maison Margiela ήταν το αθάνατο τζιν, το οποίο παρουσιάζεται μέσα από την ναυτική παράδοση. Μπλε τζιν παντελόνι, με ψηλές μπότες ψαρέματος και μπουφάν, αλλά και στιλ υψηλής ραπτικής με επιβλητικά φορέματα. Και πάλι η επιστροφή στη φύση, με μάσκες ζώων από χαρτόνι που χρησιμοποιήθηκαν κατά την τελετή. Γλυπτά που προτείνουν νέες εκτυπώσεις σε τρισδιάστατη εκδοχή, καπέλα και sailor look που μας φέρνουν πίσω στην κουλτούρα του Ολλανδού ψαρά.

Είναι σίγουρα ένας εντελώς νέος (και ενδιαφέρον) τρόπος για να δει κανείς μια συλλογή στον ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας. Ο Γκαλιάνο είπε ότι αυτός και ο Νταχάν είχαν συζητήσει τι σημαίνει αυτό για τις πρακτικές και των δύο κόσμων στους οποίους εργάζονται. «Λέει ότι ο κινηματογράφος είναι μόλις εκατό ετών και το μέλλον του τίθεται υπό αμφισβήτηση, όταν υπάρχουν κάμερες που σημαίνουν μπορείτε να γυρίσετε τα πάντα στο στούντιο. Και είπα, σκέφτομαι το ίδιο με την παρουσίαση της συλλογής. Οι επιδείξεις μόδας είναι ήδη 60 ετών. Έτσι, αυτή η συνειδητοποίηση είναι σαν μια αφύπνιση. Τι μπορούμε να κάνουμε; Φυσικά προχωράμε. Μπορούμε να συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε κάτι που βασίζεται μόνο στην ομορφιά.»

Δείτε εδώ

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο