Τρίτη 16 Απριλίου 2024
Κοροναϊός: Κορυφαίος επιστήμονας προειδοποιεί για «Covid-26 και Covid-32» αν δεν ανακαλυφθεί η πηγή της πανδημίας

Νέα έκκληση για διερεύνηση της προέλευσης του κοροναϊού

Η διεθνής κοινότητα κινδυνεύει να ζήσει νέες πανδημίες αν δεν διερευνηθεί η προέλευση του SARS-CoV-2, προειδοποιεί διακεκριμένος αμερικανός επιστήμονας.

«Θα υπάρξει Covid-26 και Covid-32 αν δεν κατανοήσουμε πλήρως την προέλευση της Covid-19» δήλωσε ο Πίτερ Χότεζ, καθηγητής Παιδιατρικής και Μοριακής Βιολογίας του Πανεπιστημίου «Μπέιλορ» και κορυφαίος ειδικός του κοροναϊού, μιλώντας την Κυριακή στην εκπομπή Meet the Press του δικτύου NBC.

Η προειδοποίησή του ήρθε να προστεθεί στις φωνές που ζητούν νέα έρευνα στην Κίνα, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ή να διαψευστεί ότι ο ιός προήλθε από το Εργαστήριο Ιολογίας της Ουχάν, της πόλης όπου αναφέρθηκαν τα πρώτα κρούσματα.

Είχε προηγηθεί η δήλωση του Άντονι Φάουτσι, επικεφαλής της αμερικανικής εκστρατείας κατά του κοροναϊού, ότι δεν είναι πλέον απολύτως σίγουρος ότι ο ιός είχε φυσική προέλευση.

Πριν από λίγες ημέρες η Wall Street Journal αποκάλυψε πληροφορίες των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις οποίες τρεις ερευνητές του Ινστιτούτου Ιολογίας είχε χρειαστεί να νοσηλευτούν με συμπτώματα που παραπέμπουν σε Covid-19 τον Νοέμβριο του 2019, ένα μήνα πριν ανακοινωθεί το πρώτο κρούσμα στην Κίνα.

Σύμφωνα με το πόρισμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την προέλευση του κοροναϊού, το σενάριο της απόδρασης από εργαστήριο είναι «εξαιρετικά απίθανο». Ωστόσο το συμπέρασμα αυτό αμφισβητείται, δεδομένου ότι οι εμπειρογνώμονες του Οργανισμού δεν είχαν πρόσβαση στο εργαστήριο και σε άλλα δεδομένα.

Το θέμα επανήλθε στο προσκήνιο την περασμένη εβδομάδα, όταν ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν γνωστοποίησε ότι τον περασμένο Μάρτιο ζήτησε από τις μυστικές υπηρεσίες να εντείνουν τις προσπάθειές τους για τη συλλογή στοιχείων.  Η έκθεση αναμένεται εντός 90 ημερών.

Ο καθηγητή Χότεζ, πάντως, δεν περιμένει πολλά από τις μυστικές υπηρεσίες.

«Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια ομάδα από επιστήμονες –επιδημιολόγους, ιολόγους και ειδικούς στις νυχτερίδες- που θα παραμείνει στην επαρχία Χουμπέι για έξι έως δώδεκα μήνες» είπε.

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Τρίτη 16 Απριλίου 2024