Μια νέα πιθανή παρενέργεια των εμβολίων κατά του Covid-19 εντόπισαν γιατροί στο Ισραήλ, που παρατήρησαν ότι έξι εμβολιασμένοι εμφάνισαν συμπτώματα έρπητα ζωστήρα.

Οι ερευνητές του Tel Aviv Sourasky Medical Center και του Carmel Medical Center στη Χάιφα, σύμφωνα με την «Jerusalem Post», στην έρευνα που δημοσίευσαν πρόσφατα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο εμβολιασμός για τον κοροναϊό SARS-CoV-2 μπορεί να συνδέεται με κίνδυνο εμφάνισης έρπητα ζωστήρα σε ανθρώπους με αυτοάνοσες φλεγμονώδεις ρευματικές παθήσεις (AIIRD).

Στην έρευνα συμμετείχαν 491 ασθενείς με AIIRD και 99 υγιείς εθελοντές που λειτούργησαν ως ομάδα ελέγχου. Διαπιστώθηκε ότι από τους 491 ασθενείς έξι εμφάνισαν έρπητα ζωστήρα, ο οποίος εκδηλώνεται με μικρούς ερυθρούς ερεθισμούς στο δέρμα, που προκαλούν κνησμό, και μπορεί να οδηγήσει σε «μεθερπητική νευραλγία», μια κατάσταση συνεχούς πόνου.

Οι πέντε από τους έξι ασθενείς ήταν νεαρής ηλικίας, είχαν ήπια συμπτώματα αυτοάνοσης πάθησης AIIRD και λάμβαναν ελάχιστα ή καθόλου φάρμακα για την αντιμετώπισή της. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι το εμβόλιο είναι η αιτία» της εμφάνισης του έρπητα ζωστήρα, επισήμανε η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Victoria Furer.

«Μπορούμε να πούμε ότι (σ.σ.: το εμβόλιο κατά του Covid-19) ενδέχεται να αποτελέσει το έναυσμα (σ.σ.: που θα οδηγήσει στον έρπητα ζωστήρα) σε κάποιους ασθενείς» πρόσθεσε η ρευματολόγος.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο