Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Απολυμαντικά, αντισηπτικά, αντιβακτηριακά πριν και μετά τον κοροναϊο

Απολυμαντικά, αντισηπτικά, αντιβακτηριακά πριν και μετά τον κοροναϊο

Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση αυτών των προϊόντων αυξανόταν κάθε Φεβρουάριο και Μάρτιο λόγω της ενδημικής γρίπης. Όμως το 2020 όλα άλλαξαν.

Γράφει ο Γιώργος Μπουκουβάλας*

Προϊόντα για την απολύμανση των χεριών μας υπάρχουν στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Όμως, οι πωλήσεις τους ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες και τα επέλεγαν πολύ συγκεκριμένοι καταναλωτές, που είτε ήταν σχολαστικοί με την καθαριότητα ή ακόμη και υπερβολικοί στην αντιμετώπιση των μικροβίων.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι ένα χρόνο πριν στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ υπήρχαν ελάχιστα αντισηπτικά, απολυμαντικά ή αντιβακτηριακά προϊόντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι τις αρχές του 2020 μόνο μία μεγάλη αλυσίδα είχε στα ράφια της δύο ή τρεις διαφορετικές μάρκες, ενώ στα υπόλοιπα Σούπερ Μάρκετ στην καλύτερη περίπτωση υπήρχε μόνο ένα προϊόν κι αυτό τοποθετημένο σε ένα απόμακρο ράφι. Σε κάποια μάλιστα δεν υπήρχε κανένα αντισηπτικό.

Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση αυτών των προϊόντων αυξανόταν κάθε Φεβρουάριο και Μάρτιο λόγω της ενδημικής γρίπης. Όμως το 2020 όλα άλλαξαν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου -σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019- τα υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά είχαν αύξηση πωλήσεων κατά 721%, τα μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά αυξήθηκαν κατά 709,3%, τα αντισηπτικά υγρά κατά 495,5%, τα σαπούνια κατά 204%, ενώ ακόμη και η χλωρίνη -ένα προϊόν με ισχυρές πωλήσεις στη χώρα μας- παρουσίασε άνοδο κατά 85,5%.

Τους επόμενους μήνες τις πανδημίας και μέχρι σήμερα που πλέον συμπληρώνουμε σχεδόν ένα χρόνο με την παρουσία του ιού στη χώρα μας, οι πωλήσεις παρέμειναν αυξητικές, αλλά με προφανώς χαμηλότερα ποσοστά. Έτσι συνολικά τα αντισηπτικά τζελ χεριών σε ένα χρόνο έχουν καταγράψει αύξηση που ξεπερνάει το 1000%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες απολυμαντικών και χλώρο-καθαριστικών παρατηρήθηκε αυξημένη κατανάλωση επίσης, αλλά μικρότερης έκτασης που δεν πλησίασε σε καμία περίπτωση αυτή των αντισηπτικών χεριών. Αυτή τη στιγμή στην αγορά λιανικής έχουμε μεν την επιβεβαίωση των γνωστών χλωρό-καθαριστικών αλλά και την δημιουργία μια νέας σειράς προϊόντων απολύμανσης επιφανειών χωρίς χλώριο. Πάνω απ’ όλα όμως έχουμε την εδραίωση των αντισηπτικών τζελ χεριών.

Πρόκειται για προϊόντα πολύ χρήσιμα και ταυτόχρονα πολύ απλά στην παραγωγή τους. Προσφέρουν εξαιρετική και φτηνή προστασία απέναντι στα μικρόβια οποιαδήποτε στιγμή, αρκεί όμως να τηρηθούν οι προδιαγραφές στην παραγωγή τους και ταυτόχρονα να γίνεται σωστή χρήση. Τα πιο αξιόπιστα αντισηπτικά τζελ χεριών περιέχουν 70% αιθυλική αλκοόλη συγκεκριμένων προδιαγραφών, η οποία εξουδετερώνει όλα τα μικρόβια με χρήση 5ml την φορά. Η ποσότητα αυτή είναι ιδιαιτέρως σημαντική καθώς έχει υπολογιστεί ότι 5 ml είναι απαραίτητα για να απλωθεί σωστά το προϊόν στα χέρια και για αυτό το λόγο οι όποιοι έλεγχοι στα εργαστήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνονται με αυτή την ποσότητα. Αυτό σημαίνει ότι και οι διανομείς του υγρού στις διάφορες συσκευασίες πρέπει να δίνουν 5ml και ο χρήστης να πιέζει την τρόμπα στο σύνολο της διαδρομής της λαμβάνοντας την σωστή ποσότητα για να είναι ασφαλής. Σε αυτή την ποσότητα άλλωστε, εκτός από τους αντισηπτικούς παράγοντες υπολογίζονται και ειδικά ενυδατικά συστατικά που προστίθενται ώστε να μην ξεραίνεται το δέρμα.

Μέγιστη ασφάλεια

Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό για να επιτυγχάνουμε την μέγιστη ασφάλεια απέναντι στους ιούς και τα μικρόβια, να χρησιμοποιούμε τα σωστά προϊόντα για τη σωστή δουλειά. Για παράδειγμα έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί χρησιμοποιούν τα αντισηπτικά χεριών για να καθαρίζουν πάγκους. Όμως, τα διάφορα απολυμαντικά τηρούν διαφορετικές προδιάγραφες, που σημαίνει ότι εκείνα που προορίζονται για τα χέρια έχουν διαφορετική σύσταση από τα απολυμαντικά μεγάλων επιφανειών ή ρούχων και δεν λειτουργούν σωστά σε διαφορετικές συνθήκες από εκείνες που σχεδιάστηκαν.

Κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας υπήρξε μια άνευ προηγούμενου ζήτηση στα αντισηπτικά τζελ χεριών η οποία ήταν αδύνατον να ικανοποιηθεί κι αυτό διότι πολύ απλά δεν μπορούσε να παραχθεί η ποσότητα που απαιτούσε η αγορά. Πρώτος και βασικός λόγος ήταν οι πολύ λίγες εταιρείες που είχαν άδεια για την παραγωγή τέτοιων ειδών και δεύτερον διότι δεν υπήρχε αρκετή ποσότητα πρώτων υλών. Με απλά λόγια ο αλκοόλ εξαφανίστηκε από την παγκόσμια αγορά!

Όπως ήταν αναμενόμενο η μεγάλη ζήτηση δημιούργησε σημαντική παραγωγή προϊόντων αμφισβητουμένης ποιότητας από παράγωγους που μέχρι τότε δεν είχαν καμία γνώση με το αντικείμενο. Λόγω της αυξημένης ζήτησης μπήκαν στην παραγωγή αντισηπτικών προϊόντων πολλές εταιρείες διαφορετικού αντικειμένου, οι οποίες έκαναν χρήση των ειδικών «προσωρινών αδειών» που δόθηκαν.

Ταυτόχρονα εμφανίστηκε και ένας συνωστισμός προσφοράς στα ράφια με τα Super Market να εμφανίζουν τα αντισηπτικά προϊόντα σε σημεία-κλειδιά, όπως είναι δίπλα στα ταμεία ή και σε πολλαπλά σημεία στα μεγάλα καταστήματα.

Η δική μας επαφή με αυτή την κατηγορία των απολυμαντικών, αντισηπτικών και αντιβακτηριακών προϊόντων ξεκίνησε το 2013 όταν αποκτήσαμε και αναμορφώσαμε το σήμα Ηerbarium. Δεν είμαστε καινούριοι στον χώρο των χημικών και καθαριστικών γι’ αυτό και θα μείνουμε σε αυτόν και στην μετά Covid εποχή. Επιπλέον, είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στη δημιουργία νέων προϊόντων απολύμανσης, ειδικά σχεδιασμένα για κάθε εφαρμογή, γι’ αυτό και τις επόμενες εβδομάδες θα παρουσιάσουμε απολυμαντικό μικρών αλλά και μεγάλων επιφανειών καθώς και απολυμαντικό ρούχων. Είναι σημαντικό, τώρα πια που ο καταναλωτής έχει μάθει την χρησιμότητα των ειδικών προϊόντων απέναντι σε όλα τα μικρόβια, θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε σοβαρά αυτή την κατηγορία, αναπτύσσοντας και προσφέροντας νέες μορφές και ομάδες χρήσιμων προϊόντων για τους καταναλωτές προσφέροντας έτσι στην ατομική και κοινωνική υγιεινή και ασφάλεια.

*Managing Director EG Brands

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024