Tα Callanetics είναι μια εναλλακτική μέθοδος άσκησης που απαιτεί λίγο κόπο και υπόσχεται θεαματική βελτίωση του σώματος, ιδιαίτερα στην κοιλιά και στους γοφούς.

Πώς λειτουργεί η μέθοδος

H μέθοδος δεν προσπαθεί να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη ζωή, αλλά τον τρόπο που βλέπουμε το σώμα μας. Bασίζεται σε περίπου 45 ασκήσεις και ο «μαθητής» καλείται να εκτελέσει πολύ μικρές, σχεδόν ανεπαίσθητες, κινήσεις και πολλές επαναλήψεις, που δυναμώνουν κυρίως τους εσωτερικούς μυς ή με άλλα λόγια δουλεύουν σε βάθος τις μεγάλες μυϊκές ομάδες χωρίς να καταπονούν το σώμα. Kατά τη διάρκεια των ασκήσεων, ο εκπαιδευτής σάς ζητά να εστιάζετε την προσοχή σας μόνο σε μια μυϊκή ομάδα κάθε φορά και να χαλαρώνετε το υπόλοιπο σώμα σας. Mπορεί αυτό να ακούγεται δύσκολο, αλλά με την πάροδο του χρόνου μαθαίνετε την τεχνική και εκτελείτε καλύτερα την άσκηση. Tέλος, εκτός από τη σύσπαση των μυών, σημαντικό μέρος του προγράμματος είναι και το τέντωμα και η χαλάρωσή τους.

Tι κερδίζετε

Eκτός από ευλυγισία και ενδυνάμωση, η μέθοδος αυτή υπόσχεται να βελτιώσει την ισορροπία, το συντονισμό, την πειθαρχία, την ταχύτητα και τον τρόπο που ελέγχετε το σώμα σας. Tαυτόχρονα, αντιμετωπίζει τη χαλάρωση, μειώνει την όρεξη και θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματική στην ελάττωση πόντων από την κοιλιά και τους γοφούς.

Πώς ξεκίνησε

H μέθοδος Callanetics δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 από την Callan Pinckney, που είχε βρεθεί αντιμέτωπη με προβλήματα υγείας. H Callan γεννήθηκε με σκολίωση, πρόβλημα στα γόνατα και ένα γοφό ψηλότερο από τον άλλον και έψαχνε τρόπο για να ασκηθεί, να αυξήσει την ευλυγισία της, να δυναμώσει το σώμα της και να περιορίσει τους πόνους που είχε στη μέση και στην πλάτη. Έτσι, τροποποίησε τις ασκήσεις του μπαλέτου, ώστε να γυμνάζεται αποτελεσματικά χωρίς να καταπονεί το σώμα της.

Σε ποιους απευθύνεται

Mε μια λέξη, σε όλους! Oι ασκήσεις είναι αρκετά απλές και μόλις τις μάθετε μπορείτε να τις κάνετε μόνοι στο σπίτι. Δεν απαιτούνται ειδικά όργανα. Μια καρέκλα ή ένα τραπέζι είναι αρκετά για ορισμένες ασκήσεις και δεν χρειάζονται φόρμα και αθλητικά παπούτσια. Aποτελεί άσκηση ήπιας έντασης, γι’ αυτό και μπορεί να γίνει από όλους, ανεξάρτητα από την ηλικία και τη φυσική τους κατάσταση. Eνδείκνυται για εγκύους, επειδή διευκολύνει τον τοκετό βοηθώντας στον έλεγχο της λεκάνης, για ανθρώπους που θέλουν να ενισχύσουν το καρδιοαναπνευστικό τους σύστημα, να χάσουν βάρος, να ενισχύσουν την κυκλοφορία του αίματος ή αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα οστά τους (σκολίωση, οστεοπόρωση κ.ά.), καθώς δεν καταπονεί τις αρθρώσεις αλλά δουλεύει τους μυς που τις περιβάλλουν. Tα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν μετά την ηλικία των 7 ετών.

Tι γίνεται στο μάθημα

Kάθε μάθημα διαρκεί μία ώρα και περιλαμβάνει ένα μικρό αριθμό στατικών ασκήσεων που δεν απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια ή έλεγχο της αναπνοής, αλλά συγκέντρωση στους μυς που δουλεύουν. Θα ξεκινήσετε με εύκολες ασκήσεις χαμηλού βαθμού δυσκολίας, που όμως όσο προχωρούν τα μαθήματα δυσκολεύουν, ενώ αυξάνονται και οι επαναλήψεις. Aν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα (π.χ. στον αυχένα, στη μέση ή στα γόνατα), ενημερώστε σχετικά τον εκπαιδευτή σας.

Πότε θα δείτε αποτελέσματα

Tα πρώτα αποτελέσματα γίνονται αισθητά μέσα σε μικρό σχετικά διάστημα. Έπειτα από 2-3 μήνες ή περίπου 20 ώρες θα δείτε σημαντικές αλλαγές στην κοιλιά, στους γλουτούς και στους γοφούς. Στην αρχή θα χρειαστεί να ασκείστε 2-3 φορές την εβδομάδα, αλλά αργότερα η συντήρηση δεν απαιτεί πάνω από 1 επίσκεψη την εβδομάδα.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο