Το WhatsApp αναδιαμορφώνεται μπροστά στα μάτια μας. Οι αλλαγές στην  εφαρμογή μηνυμάτων θα μπορούσαν να ανακατευθύνουν το διαδίκτυο, όπως το γνωρίζουμε σήμερα.

Πάνω από δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν τακτικά το WhatsApp για να στέλνουν μηνύματα κειμένου ή να πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις, αλλά δε αποφέρει έσοδα στο Facebook, το οποίο είναι ο ιδιοκτήτης του από το 2014.

Το WhatsApp είναι ως επί το πλείστον μια εφαρμογή προσωπικής επικοινωνίας και το Facebook δεν κερδίζει χρήματα από τις συνομιλίες.

Αυτό φαίνεται, όμως ότι αλλάζει.

Το Facebook συμφώνησε να  εξαγοράσει, με 1 δις $,  μια start-up εξυπηρέτησης πελατών – την Kustomer -, και θα προσπαθήσει να αναδιαμορφώσει το WhatsApp σε ένα εργαλείο όπου οι επιχειρήσεις θα αλληλεπιδρούν με τους χρήστες.

Αν το Facebook τα καταφέρει, το WhatsApp θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε και χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο για πάντα, όπως έκαναν μαζί με το Instagram.

Εάν όχι, τότε Facebook θα έχει μια παταγώδη αποτυχία. Το αποτέλεσμα θα καθορίσει τις τάσεις για την ψηφιακή μας ζωή και ποιες επιχειρήσεις θα  ευημερούν.

Γιατί, όμως θα συμβούν όλα αυτά;

Πρώτον, το Facebook έχει δημιουργήσει ένα χώρο για να συνομιλούν οι χρήστες του, μεταξύ τους. Αυτή ήταν η αρχική αποστολή του και στη συνέχεια αγόρασε το Instagram και το WhatsApp.

Δεύτερον, το Facebook επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν σε αυτό το χώρο με τους ανθρώπους και να προσπαθούν να πουλήσουν προϊόντα.

Τρίτον, η εταιρεία «υποχρεώνει» τις επιχειρήσεις να πληρώσουν για να προσεγγίσουν τις ομάδες των χρηστών που επιθυμούν. Αυτό είναι το κόστος για τις επιχειρήσεις για να έχουν πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας.

Στο Facebook και το Instagram, οι επιχειρήσεις πληρώνουν και αγοράζουν στοχευμένες διαφημίσεις. Και η άλλη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων του Facebook, το Messenger, ακολουθεί τον ίδιο δρόμο.

Ωστόσο, το Facebook αποφάσισε ότι οι διαφημίσεις πιθανότατα δεν είναι κατάλληλος τρόπος για έσοδα μέσω του WhatsApp.

Αναζητά άλλη οδό από το κλασσικό μοτίβο των τριών βημάτων που ακολουθεί.

Η εφαρμογή δεν χρησιμοποιείται ευρέως στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά σε πολλές χώρες είναι σχεδόν ο βασικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ φίλων και συγγενών. Και οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το WhatsApp για να λαμβάνουν παραγγελίες προϊόντων ή να απαντούν σε ερωτήσεις πελατών.

Απλώς το Facebook δεν έχει καταφέρει να κερδίσει χρήματα από αυτό.

Με την αγορά του Kustomer, μια start-up που βοηθά τις επιχειρήσεις να κάνουν εξυπηρέτηση πελατών μέσω εφαρμογών συνομιλιών φαίνεται πως ότι το Facebook έχει στόχο να μετατρέψει το WhatsApp σε call center.

Προσπαθεί επίσης, να κάνει το WhatsApp εφαρμογή καταλόγων προϊόντων μέσω του catalogs όπου οι επιχειρήσεις μοιράζονται με τους πελάτες τους ολόκληρο κατάλογο προϊόντων από τα τέλη του 2109  και εφαρμογή ψηφιακών ασφαλών συναλλαγών και πληρωμών , κάτι που αναπτύσσει από τα μέσα του 2020, μέσω του Facebook pay.

Σίγουρα, το WhatsApp θα μπορούσε να είναι το καλύτερο φόρουμ για τις αεροπορικές εταιρείες για να κάνετε κράτηση ή να αγοράσει κάποιος ένα ζευγάρι παπούτσια. Το WhatsApp θα μπορούσε να γίνει η μοναδική διαδικτυακή παρουσία για κάποιες εταιρείες.

Η κατεύθυνση του WhatsApp έχει σημασία επειδή αφορά την καθημερινότητα μας στο άμεσο μέλλον,  αν σκεφτεί κανείς πώς το Facebook και το Instagram άλλαξαν από την αρχική τους έκδοση , πόσοι από εμάς αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας και βρίσκουμε πληροφορίες, πώς επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μας κάνουν να ενδιαφερόμαστε για τα προϊόντα τους και ίσως πώς να ξανασκεφτόμαστε.

Το WhatsApp είναι πιο δημοφιλής εφαρμογή σε χώρες όπου οι συνήθειες του Διαδικτύου είναι σχετικά νέες. Το WhatsApp, ήδη στην Ινδία ,τεστάρει και θα μπορούσε να αλλάξει ολόκληρη τη βιομηχανία λιανικής.

Ή μπορεί τελικά να μην καταφέρει να γίνει αυτό που σχεδίασαν οι ιθύνοντες του Facebook…

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο