‘Oταν ο Πάτρικ Κέλι πέθανε από AIDS το 1990, σε ηλικία μόλις 35 ετών, ήταν ήδη ο πρώτος Αμερικανός και ο πρώτος μαύρος σχεδιαστής μόδας που εντάχθηκε στο Chambre Syndicale du prêt-à-porter, το υψηλού κύρους διοικητικό όργανο της γαλλικής βιομηχανίας μόδας.

Η ένταξη έγινε με τους δικούς όρους, θέτοντας ζητήματα που συνδέονταν με ρατσιστικά στερεότυπα, αντλώντας από την ποπ κουλτούρα και προωθώντας την πρόσληψη διαφορετικών μοντέλων (σε επίδειξη μόδας επέλεξε μοντέλο που ήταν οκτώ μηνών έγκυος).

View this post on Instagram

@gracejonesofficial #PATRICKKELLY #PHOTOGRAPHY #1979

A post shared by noirneuromantique (@noirneuromantique) on

«Σχεδιάζω για τις εύσωμες γυναίκες, για τις αδύνατες, για όλες τις γυναίκες» ανέφερε το 1987. «Το μήνυμά μου είναι ότι είσαι όμορφη ακριβώς όπως είσαι» τόνιζε.

Ο καλλιτέχνης Ντέρικ Άνταμς κάνει μία βαθιά κατάδυση στο αρχείο του Πάτρικ Κέλι και παρουσιάζει την έκθεση «The Journey» (Το Ταξίδι) στο Μουσείο Μόδας και Κινηματογράφου (SCAD FASH) στην Ατλάντα των ΗΠΑ.

O Αφρο-Αμερικανός σχεδιαστής μόδας, Πάτρικ Κέλι, ο οποίος βίωσε τον ρατσισμό και σπούδασε στο κολέγιο αφρο-αμερικανική ιστορία χρησιμοποιούσε τις δημιουργίες του για να αντιμετωπίσει ζητήματα φυλής – με τα οποία πάλευε η βιομηχανία της μόδας πολλά χρόνια.

Στην έκθεση παρουσιάζονται σκίτσα, φωτογραφίες, κολάζ και γλυπτά με τα vintage μοτίβα ενδυμάτων, τα εικονικά υφάσματα και τις τολμηρές και πολύχρωμες γεωμετρικές μορφές και διακοσμητικά του σχεδιαστή μόδας, καθώς και αναμνηστικά, μεταξύ άλλων μία πρόταση για βιβλίο με θέμα τη ζωή του Πάτρικ Κέλι από τη φίλη του, ποιήτρια, Μάγια Αγγέλου.

Ο καλλιτέχνης με έδρα το Μπρούκλιν, Ντέρικ Άνταμς άντλησε έμπνευση από τη δημιουργικότητα και το προσωπικό στυλ του Πάτρικ Κέλι για τη δημιουργία της έκθεσης που φέρει τον ίδιο τίτλο που προτάθηκε για τη βιογραφία του σχεδιαστή μόδας.

Ο Πάτρικ Κέλι ήταν Αμερικανός σχεδιαστής από το Μισισιπή, μια πτυχή που είχε κεντρικό ρόλο στο brand του καθ ‘όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Ξεκίνησε από την Ατλάντα και στη συνέχεια μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, φοιτώντας στη Σχολή Σχεδίου Parsons και αργότερα έζησε στο Παρίσι. Έκανε την είσοδό του στη σκηνή της μόδας της γαλλικής πρωτεύουσας το 1985, μετά από συμβουλή της φίλης του, μοντέλο, Πατ Κλίβελαντ.

View this post on Instagram

This gorgeous asymmetrical Patrick Kelly suit was a stunner in the #sandyschreier show at the Met, Autumn/Winter, 1988-9. It seems to nod to Schiaparelli love of novelty buttons as well as Kelly's own grandmother who used to sew colorful buttons onto his clothes to camouflage the mending and the mismatched replaced buttons. I'll be talking about Kelly and many other #fashionicons tommorow night, Thursday, January 16th @baltimorejewelrycenter along with @marialouisehigh and Sarah Montagnoli, two artists who mad jewelery in response to a set of Fashion Icons I came up with for the show #commonthreads. Come out for happy hour at 6pm and our conversation at 7pm. #patrickkelly #shamelessselfpromotion

A post shared by Vicky Pass (@visualsustenance) on

Ο Πάτρικ Κέλι ήταν ένας μανιώδης συλλέκτης αναμνηστικών της αφρο-αμερικανικής ιστορίας, με μια προτίμηση σε αντικείμενα που απεικόνιζαν φυλετικά στερεότυπα και που πολλοί άνθρωποι θεωρούσαν προκλητικά, προσβλητικά. Ενσωμάτωσε με ειρωνεία στις δημιουργίες του, τα συγκεκριμένα σχέδια τύπου καρτούν, μαύρα μωρά κούκλες, μπανάνες, καρπούζια, χαρακτήρες golliwogs κ.ά.

Το Κέντρο Schomburg της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Νέας Υόρκης φυλάσσει το αρχείο του Πάτρικ Κέλι με σκίτσα, βίντεο από επιδείξεις μόδας, συνεντεύξεις και άλλο υλικό.

Η έκθεση «Patrick Kelly, The Journey» την οποία επιμελήθηκε η Αλεξάντρα Σακς, εκτελεστική διευθύντρια του Μουσείου SCAD FASH θα διαρκέσει έως τις 19 Ιουλίου 2020

Γράψτε το σχόλιο σας