Λίγους μήνες μετά το θάνατο του Πίτερ Λίντμπεργκ, μία νέα έκθεση που επιμελήθηκε ο ίδιος λίγο πριν φύγει από τη ζωή, φωτίζει το κολοσσιαίο έργο ενός εκ των κορυφαίων φωτογράφων του 20ου αιώνα .

Η έκθεση «Peter Lindbergh: Untold Stories» που εγκαινιάζεται στις 5 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει έως την 1η Ιουνίου του 2020, θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Τέχνης Kunstpalast στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.

Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να δουν 140 φωτογραφίες -κυρίως από τις αρχές της δεκαετίας του 1980-  του θρυλικού φωτογράφου μόδας πλάι σε εμβληματικά εξώφυλλά του σε μηνιαία περιοδικά όπως το Vogue, το Harper’s Bazaar, το Interview και το W Magazine.

Ένα πορτρέτο του 1988 των Μικαέλα Μπέρκου, Λίντα Εβαντζελίστα και Κίρστεν Όουεν ντυμένες μοναχές, μία γυμνή φωτογραφία της Κάρεν Έλσον του 1997 στο Λος Άντζελες και μία φωτογραφία του 2012 της Κεράλι Γιένσεν στο Παρίσι περιλαμβάνονται στα έργα που θα παρουσιαστούν στην έκθεση που είναι χωρισμένη σε τρεις ενότητες και διαρθρωμένη με χρονολογική σειρά.

View this post on Instagram

#ComingSoon 'Peter Lindbergh: Untold Stories' is the first ever survey exhibition curated by Peter Lindbergh himself. He spent two years working on an uncompromising collection of 140 photographs that will offer a deep insight into his extensive oeuvre, spanning from the early 1980’s to the present day. 'Untold Stories' will celebrate the photographer's legacy while showcasing his highly personal approach. Lindbergh's comprehension of fashion photography was that it can – and should – exist very well without putting fashion in the centre. This exhibition is organised by the @kunstpalast, Düsseldorf and will travel to the Museum für Kunst und Gewerbe, Hamburg (Summer 2020), the Hessisches Landesmuseum, Darmstadt (Fall 2020) and to MADRE in Naples (Spring 2021) PETER LINDBERGH: UNTOLD STORIES Kunstpalast, Düsseldorf 5 February to 1 June 2020 – Photo: Linda Evangelista, Michaela Bercu & Kirsten Owen, Pont-à-Mousson, 1988 – #LindberghUntoldStories #LindberghKunstpalast #LindberghExhibitions #LindberghStories #Kunstpalast #Duesseldorf #Ehrenhof #TASCHEN #mkghamburg #hessischeslandesmuseum #madremuseum

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Ο φωτογράφος των supermodel

Ο γεννημένος στην Πολωνία φωτογράφος έχει μακρά ιστορία με τη Γερμανία, καθώς πέρασε τα παιδικά του χρόνια στο Ντούισμπουργκ.

Ο Πίτερ Λίντμπεργκ εργάστηκε ως διακοσμητής βιτρίνας, σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βερολίνου στις αρχές της δεκαετίας του ’60, έζησε στη συνέχεια για ένα χρόνο στην Αρλ της Γαλλίας και μετά στην Ισπανία και τη Βόρεια Αφρική.

Το 1971, ο Λίντμπεργκ μετακόμισε στο Ντίσελντορφ για να ασχοληθεί με τη φωτογραφία, δουλεύοντας για δύο χρόνια ως βοηθός του γερμανού φωτογράφου Χανς Λουξ, προτού ανοίξει το δικό του στούντιο το 1973.

Όταν εγκαταστάθηκε στη Γερμανία, εισήλθε στην οικογένεια του περιοδικού Stern μαζί με τους συναδέλφους του, Χέλμουτ Νιούτον, Γκι Μπουρντέν και Χανς Φόιρερ.

Πέντε χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Παρίσι για να ξεκινήσει το επόμενο κεφάλαιο της καριέρας του.

Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, συνεργάστηκε με πολυάριθμα  brands και περιοδικά μόδας όπως American Vogue, British Vogue και W.

Ο διάσημος φωτογράφος δημιούργησε το φαινόμενο των supermodels φωτογραφίζοντας για την αμερικανική Vogue, τον Αύγουστο του 1988, μια ομάδα ανερχόμενων μοντέλων, με λευκά πουκάμισα στην παραλία.

Στη συνέχεια ήρθε η ασπρόμαυρη φωτογραφία για το εξώφυλλο του αγγλικού Vogue με τις Λίντα Εβαντζελίστα, Σίντι Κρόφορντ, Τατιάνα Πάτιτζ, Ναόμι Κάμπελ και Κρίστι Τέρλινγκτον.

View this post on Instagram

"Picture the most famous supermodels of the 1990s, and you will probably be thinking of a Peter Lindbergh photograph. The German photographer sparked the phenomenon with a shot in American Vogue, August 1988, of a group of rising models, in white shirts on the beach. Then, in January 1990, came his British Vogue cover, featuring a black-and-white tableau of the original single-moniker models: Linda, Naomi, Cindy, Tatjana and Christy. George Michael saw it and cast each of them in his Freedom! ‘90 music video, which in turn inspired Gianni Versace to send them down the catwalk lip-syncing to that very song. For as long as the supermodels reigned, and as they evolved with new generations, Lindbergh was there photographing them. And while he was responsible for shaping their careers, perhaps the most striking thing about his photography was its intimacy. Famously unretouched and naturally lit, his images of the most glamorous A-list were often stripped-back, cinematic portraits of unfiltered beauty. John Galliano once said that Peter Lindbergh’s subjects were silent movie stars, with the clothes as the script and Lindbergh as director. His images have the power to be simultaneously timeless and timely, soulful and never contrived – see the supers dressed in Chanel leather, straddling motorbikes in Brooklyn, New York (for American Vogue, September 1991)." . by Osman Ahmed (British Vogue, September 2019) #LindberghStories – Credits: 1. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Chirsty Turlington & Cindy Crawford, New York, 1989 2. Helena Christensen, Brooklyn, 1991 3. Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Helena Christensen, Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Karen Mulder & Stephanie Seymour, Brooklyn, 1991 4. Michaela Bercu, Paris, 1988

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Ο Πίτερ Λίντμπεργκ ήταν υπεύθυνος για τη διαμόρφωση της καριέρας των supermodels με τις φωτογραφίες του χωρίς ρετούς και τα κινηματογραφικά πορτρέτα ομορφιάς χωρίς φίλτρα.

Ο Τζον Γκαλιάνο είχε πει ότι στις φωτογραφίες του Πίτερ Λίντμπεργκ το σενάριο ήταν τα ρούχα και ο ίδιος σκηνοθετούσε αστέρες του βωβού κινηματογράφου.

Οι εικόνες του έχουν τη δύναμη να είναι ταυτόχρονα επίκαιρες και διαχρονικές, είχε δηλώσει ο σχεδιαστής μόδας σε συνέντευξή του στην αμερικανική Vogue.

View this post on Instagram

"In the mid-1980s, Lindbergh explained to Alexander Liberman, the legendary editorial director of Condé Nast, that he simply couldn’t relate to the images of over-styled women that Vogue featured. “I couldn’t stand the kind of woman who was featured in the magazine, supported by the rich husband,” he told me a few years ago. When Liberman asked him to produce a photo of the kind of woman he wanted to portray, Lindbergh went to the beach in Santa Monica with Linda Evangelista, Karen Alexander, Christy Turlington, Estelle Lefébure, Tatjana Patitz and Rachel Williams. Dressed in oversized white shirts, the result was the antithesis of the formal composition of fashion photography and its strictly regimented codes, which at the time meant headshots of heavily made-up models. Instead, Lindbergh showed these barely known models, unpretentious and giggling together, in a moment of sheer joy and authenticity that transcended cosmetics, retouching and extravagant fashion. The pictures were initially rejected by Liberman and Grace Mirabella, the editor of American Vogue at the time. Shortly after, however, Anna Wintour arrived at the magazine and upon finding the photos in a drawer in the art department, she called Lindbergh in. Wintour commissioned Lindbergh to shoot the cover of her debut issue in November 1988, featuring Israeli model Michaela Bercu in a cropped bejewelled Christian Lacroix jumper and stonewashed jeans, smiling with her eyes half-closed, head turning away from the camera. At the time it was a revelation, signalling a move towards an uninhibited, pluralistic representation of beauty." . by Osman Ahmed (British Vogue, September 2019) – Estelle Lefébure, Karen Alexander, Rachel Williams, Linda Evangelista, Tatjana Patite & Christy Turlington, Santa Monica, California, 1988 #LindberghStories

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

Με την πάροδο των χρόνων τα έργα του Λίντμπεργκ κατάφεραν να ξεπεράσουν και να επαναπροσδιορίσουν το άμεσο εννοιολογικό πλαίσιο της φωτογραφίας μόδας και της σύγχρονης κουλτούρας γι ‘αυτό και η έκθεση εξυμνεί την κληρονομιά και τον αντίκτυπό του τόσο στη βιομηχανία της μόδας όσο και στον κόσμο της τέχνης, αναφέρεται στη σύνοψη της έκθεσης.

O Πίτερ Λίντμπεργκ κατά την προετοιμασία της έκθεσης είχε δηλώσει:

«Η έκθεση μου επέτρεψε να επανεξετάσω τις εικόνες μου σε ένα περιβάλλον εκτός του κόσμου της μόδας. Η παρουσίαση στοχεύει να προβάλλει τις φωτογραφίες για διαφορετικές ερμηνείες και προοπτικές.

Ωστόσο, δεν προσπαθώ να ισχυριστώ ότι οι φωτογραφίες μου δεν είναι φωτογραφίες μόδας. Αυτό δεν θα ήταν αλήθεια. Επιμένω στον ορισμό της «φωτογράφος μόδας», γιατί για μένα ο όρος αυτός δεν σημαίνει ότι πρέπει εκείνη τη χρονική στιγμή να απεικονίσω τη μόδα. Η φωτογραφία είναι πολύ μεγαλύτερη από τη μόδα.

Είναι μέρος του σύγχρονου πολιτισμού».

View this post on Instagram

Jessica Stam, Paris, 2007 #LindberghStories #vogueitalia

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

View this post on Instagram

Jessica Stam, Paris, 2007 #LindberghStories #vogueitalia

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

View this post on Instagram

Milla Jovovich, Los Angeles, 2000 #LindberghStories #vogueitalia

A post shared by Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) on

 

Γράψτε το σχόλιο σας